Slechte verbinding met provider (KPN)
23 juni 2021 - 14:28   
geplaatst door: srna513006
Ik kan niet precies zeggen sinds wanneer maar sinds kort heb ik met mijn iPhone XR verbindingsproblemen met mijn provider KPN.
Dit zowel met de spraakverbinding als Internet.
Het signaal geeft hier in Zeeland 3 strepen weer dus dat is meer als voldoende.
Via Speedtest is een matige Download beschikbaar maar geen Upload plus foutmelding netwerk verbinding.
1 week geleden functioneerde 4G Internet hier nog uitstekend.
Via mijn andere iPhone XR (andere provider) naar KPN gebeld om uit te sluiten dat er een KPN storing is maar dat was niet het geval.
Ook was mijn abonnement in orde.
Mijn XR herhaaldelijk uit en weer aangezet maar zonder resultaat.

Hierna de SIM kaarten omgewisseld, dus de KPN SIM van mijn XR in de XR van mijn vrouw geplaatst en daarop functioneert alles perfect.

Dus eerste conclusie, het ligt aan mijn iPhone XR, correct?
Zo ja, wat zou ik kunnen proberen om het probleem op te sporen maar vooral, hoe kan ik het verhelpen?
Is een complete reset een optie?

Als ik de KPN SIM van mijn iPhone XR voorlopig in de XR van mijn vrouw plaats, zijn er dan nog aandachtspunten waar ik rekening mee zou moeten houden?

Dit probleem is voor ons nogal vervelend want ik gebruik de KPN SIM met onbeperkt Internet om b.v. naar Netflix te kijken.

Mac Mini M2 - iPad Air (4e gen) v15.x - iPhone XR - Apple TV 4K - Watch 8
Slechte verbinding met provider (KPN)
24 juni 2021 - 09:30    reactie #1
geplaatst door: srna513006
Hierbij een correctie.
Na vele malen de KPN SIM kaart tussen de 2 iPhone’s XR te hebben gewisseld constateer ik uiteindelijk dat beide hetzelfde resultaat weergegeven.
Dus het probleem ligt dan toch bij KPN.
Daar nu een ticket aan laten maken maar de responstijd is 48 - 72 uur, hoe zo snelle service.
Mac Mini M2 - iPad Air (4e gen) v15.x - iPhone XR - Apple TV 4K - Watch 8
Slechte verbinding met provider (KPN)
24 juni 2021 - 09:59    reactie #2
geplaatst door: boiing
Het signaal geeft hier in Zeeland 3 strepen weer dus dat is meer als voldoende.
Het is maar een indicatie en niet heel nauwkeurig, maar '.. dus meer als voldoende' vind ik 3 streepjes niet. In mijn ervaring wil alles minder dan vol (4 streepjes) zeggen dat het bereik niet optimaal is.. Ik ben benieuwd of er iets aan te doen is.
Slechte verbinding met provider (KPN)
24 juni 2021 - 12:46    reactie #3
geplaatst door: srna513006
Nu weet ik het wel zeker dat het probleem bij KPN lag.
Nadat ik gisteren een ticket bij KPN heb laten aanmaken had ik vanmorgen rond 11.00 met eens weer de volle capaciteit 4G Internet toegang tot mijn beschikking.
Dus probleem opgelost.
Mac Mini M2 - iPad Air (4e gen) v15.x - iPhone XR - Apple TV 4K - Watch 8
Slechte verbinding met provider (KPN)
24 juni 2021 - 12:48    reactie #4
geplaatst door: puk1980
Zo zie je maar weer waar het MacFreak forum al niet goed voor is. :smile:
Slechte verbinding met provider (KPN)
24 juni 2021 - 12:49    reactie #5
geplaatst door: srna513006
 :thumbs-up:  :biggrin:
Mac Mini M2 - iPad Air (4e gen) v15.x - iPhone XR - Apple TV 4K - Watch 8
Slechte verbinding met provider (KPN)
24 juni 2021 - 14:20    reactie #6
geplaatst door: boiing
Moooi! Misschien een antenne die er even uit lag.
Slechte verbinding met provider (KPN)
24 juni 2021 - 15:17    reactie #7
geplaatst door: ouwemac
Het lijkt Thailand wel. :wink:
Ik maak het hier beschreven probleem ook wel eens mee. Een uurtje wachten is dan vaak voldoende.
Als het langer duurt ga ik even een dutje doen. Daarna is het altijd opgelost. :biggrin:
Optimistisch maar zonder hoop. (Tommy Wieringa)
Slechte verbinding met provider (KPN)
24 juni 2021 - 16:02    reactie #8
geplaatst door: srna513006
Moooi! Misschien een antenne die er even uit lag.

Daar lijkt het er wel op.
Het vreemde daarbij is alleen dat er toch nog wel regelmatig een downloadsnelheid van 2 á 3 Mbps beschikbaar was maar de upload was geen of maximaal 0,3 Mbps.

Nu werkt gelukkig alles weer.
Mac Mini M2 - iPad Air (4e gen) v15.x - iPhone XR - Apple TV 4K - Watch 8
Slechte verbinding met provider (KPN)
24 juni 2021 - 21:17    reactie #9
geplaatst door: jaco123
Zo vreemd is dat niet hoor....

Zo'n zendmast heeft heel veel meer vermogen dan jouw kleine telefoontje.
Als er een antenne uitlag, dan verbind je met een antenne ver weg. Kennelijk zat je net op de rand van het dekkingsgebied en was het net genoeg om nog 2-3Mbps te kunnen downloaden, maar te ver om het zwakkere signaal van jouw iPhone bij die mast aan te laten komen.
Slechte verbinding met provider (KPN)
24 juni 2021 - 21:18    reactie #10
geplaatst door: srna513006
 :thumbs-up:
Kijk, weer wat geleerd…
Mac Mini M2 - iPad Air (4e gen) v15.x - iPhone XR - Apple TV 4K - Watch 8