Supportvragen iPhone > iPhone - Technische vragen

Slechte verbinding met provider (KPN)

(1/3) > >>

srna513006:
Ik kan niet precies zeggen sinds wanneer maar sinds kort heb ik met mijn iPhone XR verbindingsproblemen met mijn provider KPN.
Dit zowel met de spraakverbinding als Internet.
Het signaal geeft hier in Zeeland 3 strepen weer dus dat is meer als voldoende.
Via Speedtest is een matige Download beschikbaar maar geen Upload plus foutmelding netwerk verbinding.
1 week geleden functioneerde 4G Internet hier nog uitstekend.
Via mijn andere iPhone XR (andere provider) naar KPN gebeld om uit te sluiten dat er een KPN storing is maar dat was niet het geval.
Ook was mijn abonnement in orde.
Mijn XR herhaaldelijk uit en weer aangezet maar zonder resultaat.

Hierna de SIM kaarten omgewisseld, dus de KPN SIM van mijn XR in de XR van mijn vrouw geplaatst en daarop functioneert alles perfect.

Dus eerste conclusie, het ligt aan mijn iPhone XR, correct?
Zo ja, wat zou ik kunnen proberen om het probleem op te sporen maar vooral, hoe kan ik het verhelpen?
Is een complete reset een optie?

Als ik de KPN SIM van mijn iPhone XR voorlopig in de XR van mijn vrouw plaats, zijn er dan nog aandachtspunten waar ik rekening mee zou moeten houden?

Dit probleem is voor ons nogal vervelend want ik gebruik de KPN SIM met onbeperkt Internet om b.v. naar Netflix te kijken.

srna513006:
Hierbij een correctie.
Na vele malen de KPN SIM kaart tussen de 2 iPhone’s XR te hebben gewisseld constateer ik uiteindelijk dat beide hetzelfde resultaat weergegeven.
Dus het probleem ligt dan toch bij KPN.
Daar nu een ticket aan laten maken maar de responstijd is 48 - 72 uur, hoe zo snelle service.

boiing:

--- Citaat van: srna513006, 23 juni 2021 - 14:28 ---Het signaal geeft hier in Zeeland 3 strepen weer dus dat is meer als voldoende.

--- Einde van citaat ---
Het is maar een indicatie en niet heel nauwkeurig, maar '.. dus meer als voldoende' vind ik 3 streepjes niet. In mijn ervaring wil alles minder dan vol (4 streepjes) zeggen dat het bereik niet optimaal is.. Ik ben benieuwd of er iets aan te doen is.

srna513006:
Nu weet ik het wel zeker dat het probleem bij KPN lag.
Nadat ik gisteren een ticket bij KPN heb laten aanmaken had ik vanmorgen rond 11.00 met eens weer de volle capaciteit 4G Internet toegang tot mijn beschikking.
Dus probleem opgelost.

puk1980:
Zo zie je maar weer waar het MacFreak forum al niet goed voor is. :smile:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie