3 iPod Photo's stuk in 1,5 jaar tijd
11 mei 2007 - 12:40   
geplaatst door: iKev
ik hang net de telefoon met de technische dienst van apple na een ontmoedigend gesprek van ruim 60 minuten. mijn vertrouwen in apple heeft een flinke deuk opgelopen, ik wil dit graag even met jullie delen en hoop dat er mensen zijn die me kunnen vertellen welke stappen ik nu het beste kan ondernemen.

korte intro: ben sinds een jaartje of 7 verstokt apple-gebruiker met een iMac G4 (bolletje), Powermac G4 en cinema display, iBook G4, Macbook en 2e generatie iPods (10 GB en 20GB, beide onverwoestbaar). in de loop der jaren verschillende mensen in mijn omgeving aan de mac gekregen (schoonvader, vrienden etc).

16/9/2005: ik koop een iPod Photo 60GB bij a Mac te utrecht voor mn vriendin haar 30e verjaardag.

17/5/2006: de iPod vertoont kuren: blijft vaak hangen, muziek komt soms slecht door en schakelt zichzelf soms uit terwijl een nummer speelt. in mn nabije omgeving (collega en zusje) heb ik 2 iPod Photo 60GB na welgeteld 13 maanden de geest zien geven, dus ik zie de bui al hangen.
iPod ingeleverd bij a Mac en nieuw/vervangende iPod ontvangen

08/09/2006: sad iPod dus ook deze 2e iPod wordt weer teruggebracht naar a Mac, krijg vervangende iPod van hetzelfde type.

omdat ik inmiddels het vertrouwen in deze serie (iPod Photo 60GB) heb verloren doe ik mijn verhaal bij de apple technische dienst en mn maakt een case met deze historie aan. Liefst wil ik dit onstabiele model niet meer, maar apple wil nog geen uitzondering maken. ook omdat het 2e vervangende apparaat (dus mijn 3e iPod in 12 maanden tijd als je de origineel aangekochte iPod meerekent. apple telt alleen de vervangende iPods dus voor hun telt dit als 2e iPod) nog onderweg is.

10/05/2007 (gisteren dus): ook 2e vervangende iPod toont sad iPod en is op geen enkele manier weer aan de praat te krijgen.

11/05/2007: technische dienst apple gebeld, casenummer erweer bij gehaald en complete geschiedenis weer uit de doeken gedaan (inl data en serienummers). na 60 minuten en verschillende 'hogere lijnen' geraadpleegd te hebben (de mensen die je aan de telefoon hebt, hebben niet de bevoegdheid voor uitzonderingen op de garantie te maken), levert niks op.

"Helaas meneer, zelfs met deze voorgeschiedenis komt u niet in aanmerking voor een 'warranty exception'. Deze laatste iPod (nr3 dus!!) heeft van september 06 tot mei 07 perfect gewerkt en dat is langer dan de 90 dagen service-garantie. Misschien kunt u het nog bij a Mac proberen? zij hebben tenslotte met u een verkoopcontract aangegaan, niet apple."

Dit vind ik een erg bekrompen reactie van apple. Feit is dat ik sinds september 2006 maar liefst 3 iPod Photo's heb gehad die allemaal de geest hebben gegeven (steeds in mei en in september, je kan er bijna een patroon in herkennen!). In feite heeft apple me 3 producten gegeven die gewoon niet goed (genoeg) waren. Tenslotte kreeg ik nu ook de reactie: "dan had u maar extra applecare moeten afsluiten". Alsof ik 60 euro extra moet betalen omdat apple met steeds een slecht product opstuurt? 2 iPods dood in 12 maanden en dan zeggen 'hier is nummertje 3 en betaal ff 60 euro extra erbij want deze gaat het ook niet lang volhouden'?
Helaas heb ik apple teveel vertrouwd en gedacht dat het bij de 3e keer wel een goed model zou zijn en dat ik met de case achter de hand had bij een volgende defect wel een uitzondering zou krijgen.

Wat nu? Van apple moet ik weer naar a Mac in Utrecht. Dat is een goeie winkel en in het verleden waren zij altijd heel redelijk als er zich problemen voordeden (oa een cinema display met dode subpixels omgeruild). Maar ik zie de bui ook al hangen.

Desalnietemin ben ik erg teleurgesteld in de reactie van apple, die maar niet willen toegeven dat zij geen goed product hebben geleverd en dat de kous af is na 3 defecte iPods in anderhalf jaar.
Mochten al mijn apple producten een dergelijke korte levensduur hebben, dan had ik nooit iets van apple gekocht!!

Nu maar hopen dat ik met a Mac tot een deal kan komen. Liefst wil ik dat ze kijken naar de dagwaarde van deze iPod Photo 60GB en dat ik dit bedrag kan gebruiken tot aankoop van een nieuw (en hopelijk probleemloos) model.

Wie van jullie heeft ervaringen met defecte producten na garantietijd en kreeg de apple technische dienst wel op de knieëen? Wat mag ik nog verwachten van a Mac of van apple? Of moet ik me ermaar bij neerleggen dat ik 435 euro betaald heb om anderhalf jaar van een iPod Photo 60GB te mogen genieten?

alvast bedankt voor de reacties!

(Bewerkt door iKev om 13:01, 11-05-2007)

3 iPod Photo's stuk in 1,5 jaar tijd
11 mei 2007 - 12:47    reactie #1
geplaatst door: Dorkiban
De reacties die je hier gaat krijgen is: 'natuurlijk je er niet bij neerleggen'. En daar ben ik het mee eens. Onder de Nederlandse wet ben je een overeenkomst aangegaan met de verkoper, niet met Apple. Dat betekent dat Amac je zal moeten helpen. Als de garantie is verlopen is de stelregel dat je bijdraagt naar rato van de economische levensduur. Dus als de Ipod 5 jaar zou moeten leven en hij is na 2 kapot, dan zou je kunnen verwachten dat Amac je een andere verschaft en zelf 3/5 van deze prijs betaalt. Jij betaalt dan 2/5.

Het probleem is natuurlijk: wat is een reele levensduur van een iPod. Ik weet dat niet, maar misschien iemand anders wel.

Ik snap ook dat je nijdig bent op Apple, maar zij zijn feitelijk geen partij in deze. Succes ermee!

3 iPod Photo's stuk in 1,5 jaar tijd
11 mei 2007 - 12:47    reactie #2
geplaatst door: Robert
[news]Ga sowieso inderdaad bij A Mac langs, maar zo je verhaal lezend ben ik ook niet echt onder de indruk van Apple's reactie...  :confused:

@ Dorkiban: Gezien de voorgeschiedenis kan je je afvragen of je als klant hier ook maar iets zou moeten bijdragen (ik vind van niet) en of Apple hier geen coulance zou moeten betrachten (ik vind van wel).[/news]

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
3 iPod Photo's stuk in 1,5 jaar tijd
11 mei 2007 - 12:59    reactie #3
geplaatst door: iKev
bedankt al voor de tips, morgen maar naar a Mac. ik heb gelukkig alles netjes gedocumenteerd en alle bonnetjes en correspondentie nog.
de 'reëele levensduur' van een iPod is inderdaad moeilijk vast te stellen. in ieder geval langer dan 1,5 jaar (of in mijn geval: 6 maanden per defecte iPod). Mn 2e gen 20 gb iPod is nu denk ik bijna 5 jaar oud en daar heb ik alle dagen nog plezier van!

en wat fool ook zegt: ik had op zn minst toch wat coulance van apple verwacht. wettelijk hoeven ze misschien niet, maar als apple-fan hoop je er wel op.

(Bewerkt door iKev om 13:01, 11-05-2007)

3 iPod Photo's stuk in 1,5 jaar tijd
11 mei 2007 - 13:38    reactie #4
geplaatst door: caramba boy
Ik heb eens online gekeken of er meer mensen met 'n dergelijk probleem, en ja hoor - daar gaan we weer.

Wel vaker zie ik Apple verkrampt reageren op iets dat structureels niet goed is gedaan in iPods of computers. Het patroon is dan erg vaak:

    • Glashard ontkennen dat er iets mis is
    • Nog even hard ontkennen dat er iets mis is (maar mondjesmaat omruilen bij de wat luidruchtigere klanten)
    • Als er inmiddels ellelange forums zijn (en bij voorkeur ook de media) zijn haalt apple bakzeil en kondigt een omruil aktie aan.

Die krampachtige reaktie aan de telefoon is dan ook tekenend. Misschien is het probleem bij Apple dat ervaringen van de vloer maar erg langzaam tot hogere regionen doordringt? Het is raar.

Het lijkt mij trouwens geen exclusief Apple probleem, maar ik vind wel dat ze 'n premium merk zijn en dan ernaar moeten handelen. Nou ja, ik ga maar eens sparen voor 'n Apple Care van mijn mac Pro - voor het geval dat :cool:

Enfin, er is blijkbaar hoop. Want voor het geval van Sad Macs met de 4e generatie iPods schijnt een (bijna) onvriendelijke klap op de iPod in veel gevallen de oplossing te zijn... :crazy:

http://theappleblog.com/2007/04/23/ipod-death-and-rebirth/

Ik zou 'm ook niet echt laten vallen, maar een flinke klap op je pols of arm.

Succes en laat ons even weten of het gewerkt heeft!

3 iPod Photo's stuk in 1,5 jaar tijd
11 mei 2007 - 13:42    reactie #5
geplaatst door: Muis
en in al je enthousiasme voor het merk Apple . . . .
na de 3e misschien toch eens een ander merk proberen?
het is natuurlijk vloeken in de kerk, maar hoe vaak stoot een ezel zich?
3 iPod Photo's stuk in 1,5 jaar tijd
11 mei 2007 - 14:04    reactie #6
geplaatst door: iKev
ja precies! ik vind niet dat ik als die hard mac-fan een streepje voor moet hebben op iemand die alleen maar een ipodje bezit die stuk is (die heeft evenveel recht op een goed product), maar ze moeten toch ook snappen hoe belangrijk hun fanboys zijn en welke waarde onze positieve mond-op-mond reclame heeft?

ik krab me nu wel 2x achter de oren vooraleer ik weer mn pro-mac speech afsteek tegen mogelijke switchers.

mn vriendin roept wel dat ze teruggaat naar haar oude 2e gen 10GB, een iRiver of ander merk durf ik nog niet aan (en dat wil ik ook nog niet).

(Bewerkt door iKev om 14:05, 11-05-2007)

3 iPod Photo's stuk in 1,5 jaar tijd
11 mei 2007 - 14:37    reactie #7
geplaatst door: Muis

Citaat
iKev om 14:04, 11-05-2007
maar ze moeten toch ook snappen hoe belangrijk hun fanboys zijn en welke waarde onze positieve mond-op-mond reclame heeft?

fanboys? je maakt jezelf in elke strijd met Apple danwel zijn retailer al bij voorbaat kansloos. een consument heeft een keus en als je op voorhand al aangeeft dat je een fanboy bent . . . .

apple is gewoon een bedrijf en het gaat om de centen. MS is op dit moment doodsbang dat er werkelijk iets mis is met zijn XBox. kost ze miljoenen als ze niet uitkijken. Apple gedraagt zich op dit punt niet veel anders: ze zullen niet snel toegeven dat het hun fout is, want dan zitten ze ineens met een veel groter probleem.

in jouw situatie zou ik nooit meer een iPod aanraken.

een mensen proberen te switchen moet je sowieso al niet doen. welk belang heb jij daar in vredesnaam bij?

(Bewerkt door Muis om 14:39, 11-05-2007)

3 iPod Photo's stuk in 1,5 jaar tijd
11 mei 2007 - 14:42    reactie #8
geplaatst door: Robert
[news]@ Muis: Maak je geen zorgen, de kwaliteit van andere mp3-spelers ligt over het algemeen niet zo hoog.

Daarbij heeft iKev 'alleen' problemen met dit type iPod en heeft hij een 10 GB en 20GB iPod die hij beide 'onverwoestbaar' noemt...  :cool: [/news]

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
3 iPod Photo's stuk in 1,5 jaar tijd
11 mei 2007 - 15:21    reactie #9
geplaatst door: iKev

Citaat
Muis om 14:37, 11-05-2007

Citaat
iKev om 14:04, 11-05-2007
maar ze moeten toch ook snappen hoe belangrijk hun fanboys zijn en welke waarde onze positieve mond-op-mond reclame heeft?

fanboys? je maakt jezelf in elke strijd met Apple danwel zijn retailer al bij voorbaat kansloos. een consument heeft een keus en als je op voorhand al aangeeft dat je een fanboy bent . . . .

in jouw situatie zou ik nooit meer een iPod aanraken.

ok, laat ik mezelf dan macfreak noemen ipv fanboy, daar zitten we tenslotte nu. ik heb nog steeds vertrouwen in apple, mn andere apple producten werken naar behoren. 't valt me alleen zo enorm tegen dat als er dan een keer een product niet voldoet (aan mn eisen, maar die lijken me redelijk. een iPod hoort gewoon langer dan 1,5 jaar mee te gaan niet en niet steeds na 6 maanden de geest te geven) apple zo bekrompen reageert.

Citaat
Muis om 14:37, 11-05-2007

een mensen proberen te switchen moet je sowieso al niet doen. welk belang heb jij daar in vredesnaam bij?

ach kom op, je gaat toch nooit zeggen dat je als mac-liefhebber nooit geprobeerd hebt om een collega/vriend/familielid die zit te prutsen met zn pc'tje te verleiden met de charmes van de mac?  :cool:  


(Bewerkt door iKev om 16:18, 11-05-2007)

(Bewerkt door iKev om 16:18, 11-05-2007)

3 iPod Photo's stuk in 1,5 jaar tijd
15 mei 2007 - 10:58    reactie #10
geplaatst door: iKev
vrijdag as zou ik naar a Mac gaan met mn kapotte iPod Photo 60GB (zie post bovenaan). ik heb hier ook de hele geschiedenis uit de doeken gedaan. ter voorbereiding heb ik per mail contact gezocht met a Mac en ze het hele verhaal alvast gemaild.

helaas krijg ik nu volgend antwoord:

Wij vinden het heel vervelend dat de iPod de beschreven problemen
heeft. Zeker gezien de voorgeschiedenis. Helaas bevat ook een iPod
componenten door allerlei oorzaken defect of ontregeld kunnen raken.
Het lijkt er nu op dat de harde schijf van de iPod defect is.

Om te zorgen dat je zorgeloos gebruik kon maken van de iPod krijg je
bij de aanschaf van Apple één jaar fabrieksgarantie – een half jaar
boven de wettelijke garantietermijn. Binnen deze termijn worden
reparaties kosteloos gerepareerd en ligt de bewijslast voor de
eventuele storing bij de leverancier. Op de eventuele vervangende
iPod krijg je bovendien 3 maanden reparatiegarantie vanaf het moment
van omruil.

Volgens het consumentenrecht heb je altijd recht op een deugdelijk
product, ook na afloop van de garantieperiode. Bij problemen dien je
echter wel zelf aannemelijk maken dat het een fabrieksfout betreft en
dat het defect niet door verkeerd gebruik veroorzaakt is.

De huidige iPod valt inmiddels 8 maanden buiten de Apple
garantietermijn. Apple en A-Mac zullen deze dan ook niet zonder meer
kosteloos vervangen of repareren.

:confused:  Dus nu moet ik gaan aantonen dat het een fabrieksfout betreft en het defect niet door verkeerd gebruikt verzoorzaak is... hoe doet je dat?

ik heb al uitvoerig beschreven dat dit de 3e iPod van hetzelfde type is dat stuk gaat, op de verschillende fora zijn genoeg getuigenissen van teleurgestelde consumenten te vinden wiens 60GB  iPod Photo er veel te snel de geest aan gegeven heeft, ik heb in de nabije omgeving (een zus en beste vriend) wiens iPod Photo 60GB na 13 maanden stuk ging...of moet ik mn beschermhoesje meenemen naar de winkel om te tonen dat we zuinig omgingen met het model?

graag jullie advies over wat ik moet doen.   :cheesy:

3 iPod Photo's stuk in 1,5 jaar tijd
15 mei 2007 - 13:55    reactie #11
geplaatst door: Brinky
Ik zou een brief sturen naar a-mac. Op www.consuwijzer.nl staan wat voorbeelden. Geef maar aan dat je er zuinig mee omgesprongen bent en wat er precies aan de hand is.
Zij zullen toch eerst moeten concluderen dat het defect door verkeerd gebruik is veroorzaakt. Vraag om een gedetailleerd onderzoeksrapport.
3 iPod Photo's stuk in 1,5 jaar tijd
15 mei 2007 - 14:17    reactie #12
geplaatst door: Dorkiban
Mee eens. Hoewel a-mac strikt genomen gelijk heeft, is het een nogal klantonvriendeljke houding, juist omdat het zo lastig is aan te tonen. Echter, als het apparaat geen sporen van misbruik vertoont, dan is dit al het begin van de bewijslast. Immers, hoe maak je een ipod stuk via misbruik als deze geen fysieke sporen heeft van dit misbruik.

Ik denk dus ook dat je een brief moet sturen waarin je argumenten geeft waarom het apparaat niet stuk is door jouw schuld.

3 iPod Photo's stuk in 1,5 jaar tijd
15 mei 2007 - 15:12    reactie #13
geplaatst door: Emerik
Waarom krijg je eigenlijk geen garantie meer? Als je die iPod gekregen
hebt op 08/09/2006 moet je daar normaal toch een jaar garantie op krijgen?
Of valt dat ook onder die stomme regel van als we iets herstellen krijg je
er maar 3 maanden garantie op (als je dan buiten het jaar aankoop
garantie valt)?
Helpt u de wereld al redden?
3 iPod Photo's stuk in 1,5 jaar tijd
15 mei 2007 - 16:24    reactie #14
geplaatst door: iKev

Citaat
Emerik om 15:12, 15-05-2007
Waarom krijg je eigenlijk geen garantie meer? Als je die iPod gekregen
hebt op 08/09/2006 moet je daar normaal toch een jaar garantie op krijgen?
Of valt dat ook onder die stomme regel van als we iets herstellen krijg je
er maar 3 maanden garantie op (als je dan buiten het jaar aankoop
garantie valt)?

ja, je krijgt op een 'vervangend apparaat' maar 30 dagen garantie.

bedankt al voor de reacties, alle tips zijn welkom.

Ik ga zeker de discussie verder aan met A-Mac. Uiteraard zitten er wat schrammetjes op de iPod (vooral op de achterkant), maar dat is bijna niet te voorkomen. De iPod is nooit gevallen of in aanraking gekomen met water of wat dan ook. Dus verder ziet het apparaat er fysiek nog prima uit.

De tip om ook nog een brief naar a Mac te sturen neem ik ter harte. Toch denk ik dat ik met mn uitgebreide mail al duidelijk heb aangegeven wat de voorgeschiedenis is. Dat, en de fysiek intacte iPod, zijn denk ik de enige 'bewijslast' die ik heb.

Heb ook al even op de site van de geschillencommissie gekeken, maar zover wil ik (nog) niet gaan.

3 iPod Photo's stuk in 1,5 jaar tijd
15 mei 2007 - 19:19    reactie #15
geplaatst door: majorB
Wat verder ook nog wel eens wil helpen is een e-mail naar Steve Jobs. In deze mail moet je dan weer je hele verhaal uitleggen en aangeven dat je toch wel teleurgesteld bent in de kwaliteit van Appl-apparatuur. Oom Steve leest deze mails niet zelf, maar heeft daar speciaal personeel voor. Op een ander forum, ik weet niet meer welk, speelde een soortgelijk geval met een macbook.  Leveranciers in Nl of Belgie hadden de deur al dichtgedaan voor de neus van de klant, maar dit mailtje was het schot in de roos: apparatuur werd door apple vervangen.

Probeer het eens, niet geschoten is altijd mis......

TV-consumentenpr programma's willen ook nog al eens helpen, ik herinner me nog de krassen op de 1e generatie Nano's.

3 iPod Photo's stuk in 1,5 jaar tijd
15 mei 2007 - 19:58    reactie #16
geplaatst door: Robert
[news]
Citaat
majorB om 19:19, 15-05-2007
TV-consumentenpr programma's willen ook nog al eens helpen, ik herinner me nog de krassen op de 1e generatie Nano's.

En anders kan je altijd tussen neus en lippen laten vallen dat dit wel een interessant geval voor Kassa of Radar zou zijn. Heeft bij mij al een paar keer voor kleine wondertjes gezorgd...  :wink: [/news]

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
3 iPod Photo's stuk in 1,5 jaar tijd
15 mei 2007 - 20:38    reactie #17
geplaatst door: Neuroteck
Ja ???? trappen ze daar nog in joh
Ik gaf dat soort mensen vroeger gelijk het telefoonnummer van de consumentenbond
met de mededeling succes !

vond het altijd een beetje apart slag mensen die daarmee gelijk gaan dreigen, eerst een redelijke oplossing zoeken zat er nooit in.

Mijn advies blijf gewoon even in onderhandeling met je dealer en probeer tot een voor beiden redelijke oplossing te komen, moet volgens mij wel lukken.

Succes

(Bewerkt door Neuroteck om 20:40, 15-05-2007)

The power of the Darkside !!!!
3 iPod Photo's stuk in 1,5 jaar tijd
15 mei 2007 - 20:46    reactie #18
geplaatst door: iKev
uiteraard wil ik redelijk blijven. ik ga gewoon de discussie verder aan met A Mac en ik denk nog steeds dat daar een goeie oplossing uit moet komen.

ik werk trouwens bij de PO dus die lijntjes met Radar zijn voor mij zelfs erg kort  :cool:  (maar dat wil ik niet hoor)

3 iPod Photo's stuk in 1,5 jaar tijd
15 mei 2007 - 22:30    reactie #19
geplaatst door: Muis
ik heb je verhaal nog eens goed gelezen en ik geef je niet zo heel veel kans. je hebt min of meer 2 jaar gebruik gemaakt van de iPod. weliswaar steeds een andere iPod. na 2 jaar doet een winkel niet meer zo heel veel voor je.

volgens mij ben je ook een beetje de fout ingegaan door al vrij vroeg contact te leggen met Apple zelf. Zij zijn in princie geen partij.

het enige wat je kan aanvoeren is dat de koopovereenkomst van de kant van de winkel niet of onvolledig is nagekomen. op die grond zou je wellicht vragen om een ontbinding. dit zal de winkel waarschijnlijk niet zonder tussenkomst van een rechter gaan doen. ik vraag me zelfs af of een uitspraak van de rechter in jouw voordeel zal uitpakken.

laten we voor jou hopen dat aMac aardiger is dan we verwachten.

3 iPod Photo's stuk in 1,5 jaar tijd
15 mei 2007 - 23:16    reactie #20
geplaatst door: Brinky
Muis toch staat de klager in zijn recht. Het is alleen wat gedoe om het te halen. En het gaat niet om ontbinding naar ik begrijp, maar om (gedeeltelijke) betaling van de reparatiekosten.

www.consuwijzer.nl

ps voor diegene die een ipod willen aanschaffen. Begrijp dat dixons gratis apple care erbij levert.
psps is alleen voor ipod nano 4gb zie ik

(Bewerkt door Brinky om 23:23, 15-05-2007)

3 iPod Photo's stuk in 1,5 jaar tijd
24 mei 2007 - 09:24    reactie #21
geplaatst door: macman MN
Wat vaak de oorzaak is van alle sh.....t rond om deze zaken, is dat in de USA pas iets word erkend als ze er een oplossing voor hebben , Kort door de bogt , Wij NL worden dan net zo behandelt , want dat is het makkelijkst.
Ontken  tot je weet wat de oplossing is , zodat je straks niet wordt aangeklaagt.
Jammer dat dit hier ook zo wordt na geleefd.
Ik zou zeggen blijf aan de telefoon hangen en MAAK ZE GEK  Niet schelden maar netjes blijven  :thumbs-down:  :smile:

(Bewerkt door macman MN om 9:25, 24-05-2007)

Macman
Certified apple Engineer
http://www.mnsystems.nl
3 iPod Photo's stuk in 1,5 jaar tijd
24 mei 2007 - 09:46    reactie #22
geplaatst door: iKev
ik heb dinsdag de iPod ingeleverd bij A Mac. Dan kunnen ze zelf constateren wat het defect is. De goedkoopste oplossing voor hen is natuurlijk om deze te repareren (tenzij er een hele nieuwe HD in moet). Zelf wil ik het liefst de iPod omruilen voor een nieuw model en dan afh. vd dagwaarde van de oude iPod een stukje bijbetalen. Anders zie ik het al gebeuren dat het hele verhaal zich over een jaar gaat herhalen.

3 iPod Photo's stuk in 1,5 jaar tijd
24 mei 2007 - 10:47    reactie #23
geplaatst door: Ruud Ravenhorst
Dat "omruilen voor een nieuw model" kan je m.i. echt wel vergeten. Als ze -na deze voorgeschiedenis- je iPod gratis repareren heb je gekregen waar je logischerwijze bij een merk dat service hoog heeft staan (zoals Apple -meestal in ieder geval-) op mag rekenen, vrees ik voor je...

Mijn bijna 5 jaar oude iPod zou ik tegen een vriendelijk inruilprijsje ook wel willen omruilen voor zo'n fraaie nieuwe, en ze hoeven mijn oude niet eens te repareren, want hij doet het gewoon nog steeds...  :tounge:

Never gone back since I went to the Mac (which was in March 1984).
3 iPod Photo's stuk in 1,5 jaar tijd
24 mei 2007 - 11:10    reactie #24
geplaatst door: macvooh
een vriend van me is verantwoordelijke van de service bij een niet nader te noemen grote elektronica keten

de herstellingsprijs van iPod ligt meestal hoger dan de aanschafwaarde ervan
ze liggen dan ook in de clinch (weigeren facturen te betalen) met ARC
vind ik best wel grappig.. ben benieuwd hoe dat verhaal gaat eindigen.. is nu al enkele maanden zo.

FREAK!