Inmiddels terug geweest naar T-mobile. Het probleem is voorgelegd bij de manager.
Eindconclusie...mijn iPhone wordt niet meer omgeruild.

Hun conclusie: een dode pixel oké, maar een niet helemaal goed afsluitend rubber is een bekend probleem waar meer mensen mee lopen (standaard fabrieksfout van Apple volgens T-mobile), dus kunnen we het niet omruilen.
Ik vraag me nu af, ben ik nu zo'n zeikerd of heb ik gewoon gelijk? Oké, het is dan wel erg weinig ruimte,maar je ziet het in het donker wel zeker. En als er straks een mooi hoesje omheen zit zie ik het ook niet meer, maar toch. En na het verhaal van Calvin (stof/vocht achter het scherm) maakt ik me zeker ongerust. Volgens mij ligt het gewoon aan het feit dat de volumeknop niet goed zit of zo, waardoor de 'zilveren' rand iets van het scherm afkomt, en daardoor het rubber dus iets los komt te zitten en niet helemaal goed afdicht.
Is dit nu een afgeronde zaak, of heb ik nog andere mogelijkheden, bijvoorbeeld een klachtbrief naar T-mobile of zo? Oh ja... en naar commentaar op forums mocht ik niet kijken volgens T-mobile, hier staan toch alleen maar negatieve berichten op.