Maar, jouw vermoeden of verdenking van het begeven van de HD is geen reden voor Apple om de unit te vervangen. Ik zou hem dus even langs een service provider brengen, desnoods Apple zelf bij het niet meer aanwezig zijn van de originele winkel, om daar advies in te winnen en de situatie uit te leggen. Neem dan inderdaad even een kopie van de bon mee / kopie van het afschrift (met uitleg) en probeer het op die manier aan te pakken ivm. garantie.
Misschien is je vermoeden juist en zal je HD het ieder moment begeven maar laat dit even door een vakman beoordelen alvorens je Apple aan pakt om het niet correct bijhouden van serienummers.
P.S. Chipmunk zoekt gewoon naar een combinatie van getallen en maakt daar een model + jaar en week van. Ongeacht of het serienummer daadwerkelijk is uitgebracht, hij valt slechts in een reeks.
P.P.S. drie-dubbel check het serienummer even. Als je bv. C86LC3A0F9H5 zoekt, scheelt een letter met die uit het voorbeeld, komt daar wel een hit op bij selfsolve.apple.com van een Time Capsule.