geplaatst door: Mac Mike
Hoi hoi,

(Ik weet niet of ik deze vraag in juiste categorie heb gezet maar deze leek meest passend).

Ik heb een maand geleden 2 Eufy Pro 2 camera's gekocht inclusief HomeBase. Deze bridge heb ik aangesloten middels een ethernet kabel op mijn TimeCapsule en vervolgens de camera's via Wifi verbonden met de bridge. HomeKit aangezet in de Eufy app en dat werkte direct probleemloos. De camera's verschenen in mijn woning en ik kon live kijken en terugspoelen. Precies zoals bedoeld.

Afgelopen maandag heb ik al mijn Apple spulletjes geüpdatet naar IOS 15.2 (iPhone,  TV en HomePods). Direct daarna waren de camera's niet meer zichtbaar in mijn woning. Via de Eufy app zelf werken ze nog volledig goed overigens.

Wat ik heb gedaan tot nu toe:
- Eufy HomeBase opnieuw opgestart
- Accessoire toegevoegd aan huidige woning middels scannen van QR-code, dan krijg ik foutmelding dat "accessoire opnieuw ingesteld moet worden". Geen idee wat daarmee bedoeld wordt.
- Nieuwe woning toegevoegd. Camera's proberen toe te voegen, zelfde foutmelding als hierboven.
- Camera's ontkoppeld (gereset) en opnieuw gekoppeld. Geen verschil.
- HomeKit ondersteuning in Eufy app uitgezet en opnieuw weer aangezet. Geen verschil.

Het lijkt mij erop dat de HomeKit de camera's nog wel als "gekoppeld" beschouwt, vandaar de foutmelding bij opnieuw proberen toe te voegen. Ik kan de brug echter niet verwijderen uit HomeKit omdat deze niet meer getoond wordt.

Ik ben geneigd te denken dat het een fout is in HomeKit. Ik heb uitgebreid gezocht op internet en kom daar wel wat artikelen tegen met problemen met Secure Video van Apple HomeKit. Daar zou dit ook een voorbeeld van kunnen zijn echter een bijbehorende oplossing vind ik niet. Enige gevonden oplossing die ik gevonden heb, maar nog niet heb willen proberen, is om iCloud uit te schakelen op mijn iphone, alle data inclusief HomeKit te verwijderen en opnieuw iCloud aanzetten. Het klinkt een beetje als heel veel herstelwerk zonder garantie dat dit het probleem oplost.

Iemand enig idee??

20-12: Status is opgelost!
Na wat heen en weer gemaild met Anker (producent Eufy camera's) heb ik de oplossing gekregen. Was eigenlijk heel erg simpel ;-).
- In de Eufy app verwijder de HomeBase als apparaat
- In de Eufy app voeg de HomeBase als apparaat toe
- In de Eufy app voeg de Camera's opnieuw toe
- In de Eufy app schakel HomeKit integratie in
En klaar is Kees!

Michel
Bewerkt: 20 december 2021 - 13:51 door Mac Mike
IPhone Xr - iPad 4 32GB - iMac Intel 27 inch - MacBook Pro 15 inch - Apple Watch 5 - HomePod
Het is beter slecht aangepast jezelf te zijn, dan goed aangepast jezelf te verloochenen
Eufy camera's na update niet meer zichtbaar in Woning (HomeKit)
18 december 2021 - 12:01    reactie #1
geplaatst door: Mac Mike
Goedemorgen,

Na nog steeds geen oplossing gevonden te hebben, heb ik toch maar besloten tot een wat meer rigoreuze oplossingspoging, het verwijderen van mijn woning in HomeKit.

Helaas. Helpt ook niet. Nog steeds dezelfde foutmelding dat het accessoire opnieuw ingesteld moet worden. En als toetje  :mad: "mocht" ik al mijn lampen toevoegen, scene's opnieuw maken en automatiseringen van scratch af instellen. Hierbij viel mij echter wel iets vreemds op. Ik heb vantevoren in de Ikea Home Smart app (ik heb een hele boel Ikea Tradfri lampen en stopcontacten) alle lampen en stopcontacten keurig een passende naam gegeven en ze in de juiste kamer geplaatst.

Na het toevoegen van de Tradfri brug in HomeKit verschenen al mijn lampen en stopcontacten keurig in de Woning app. Echter. Een aantal lampen en alle stopcontacten hadden opeens weer de naam zoals ze een jaar geleden door mij waren ingesteld. Bijvoorbeeld een stopcontact dat ik vorig jaar gebruikt heb voor de kerstverlichting op het balkon had opeens weer de naam "Kerstverlichting Balkon" terwijl dit stopcontact toevallig dit jaar door mij voor de verlichting in de kerstboom in de woonkamer wordt gebruikt. En ik dat nog niet had ingevoerd in de Woning app.

Het feit dat Woning namen en locaties (kamers) gebruikt die ik een jaar geleden heb ingesteld, versterkt mij in mijn overtuiging dat er "iets" in de woning instellingen van HomeKit corrupt is. En dat dat ook de oorzaak is van het niet tonen van mijn camera's op dit moment. Vraag blijft dus, is er een manier om dit te herstellen of "echt" de HomeKit instellingen te resetten? Want het verwijderen van mijn woning en weer een nieuwe woning toevoegen heeft niet geholpen ;-(.

Iemand?

Michel
IPhone Xr - iPad 4 32GB - iMac Intel 27 inch - MacBook Pro 15 inch - Apple Watch 5 - HomePod
Het is beter slecht aangepast jezelf te zijn, dan goed aangepast jezelf te verloochenen
Eufy camera's na update niet meer zichtbaar in Woning (HomeKit)
18 december 2021 - 19:10    reactie #2
geplaatst door: Gus
Nou hier precies hetzelfde. Eufy bel en camera kwijt uit de homekit.
Ook tijd bezig geweest het probleem op te lossen, maar tevergeefs.
ben er mee gestopt. krijg het niet voor mekaar.
Eufy camera's na update niet meer zichtbaar in Woning (HomeKit)
19 december 2021 - 13:32    reactie #3
geplaatst door: Mac Mike
Hm,

Krijg beetje dubbel gevoel door deze reactie....

Enerzijds sterkt het mij dat er meer zijn die het probleem hebben en dat het dus niet aan mij ligt....;-). Anderzijds had ik liever een oplossing gehad. Ik heb mijn probleem nu op diverse sites gepost (Facebook Eufy groep, Facebook HomeKit groep, Apple support, MacFreak) en krijg daar best veel tips alleen helpen die tips niet. Meest had ik zelf al geprobeerd.....

Michel
IPhone Xr - iPad 4 32GB - iMac Intel 27 inch - MacBook Pro 15 inch - Apple Watch 5 - HomePod
Het is beter slecht aangepast jezelf te zijn, dan goed aangepast jezelf te verloochenen
geplaatst door: Mac Mike
20-12: Status is opgelost!
Na wat heen en weer gemaild met Anker (producent Eufy camera's) heb ik de oplossing gekregen. Was eigenlijk heel erg simpel ;-).
- In de Eufy app verwijder de HomeBase als apparaat
- In de Eufy app voeg de HomeBase als apparaat toe
- In de Eufy app voeg de Camera's opnieuw toe
- In de Eufy app schakel HomeKit integratie in
En klaar is Kees!
IPhone Xr - iPad 4 32GB - iMac Intel 27 inch - MacBook Pro 15 inch - Apple Watch 5 - HomePod
Het is beter slecht aangepast jezelf te zijn, dan goed aangepast jezelf te verloochenen