Nike+ sportkit
15 februari 2008 - 10:28   
geplaatst door: iTom
Beste MF'ers,

Ik heb een goede maand geleden een Nike+ gekocht, dus zo'n sensortje voor in je schoen en ontvanger voor op je iPod.
Ik ga 3 x weeks lopen, dus ongeveer 18 keer gelopen en ik krijg al de melding dat "de batterij sensor leeg" is.
Is dit normaal? Nu zou ik dus opnieuw zo'n sensor moeten kopen voor 19,90 euro aangezien deze niet te vervangen is.
Kan toch niet zijn dat ik elke ± maand zo'n nieuw sensortje moet kopen? Hoe lang moet zo'n sensor dus normaal gezien mee gaan? Toch meer dan 18 keer een half uurtje lopen mag ik hopen, ik zie net op mijn iPod dat ik er 10 uur en 23 minuten ermee gelopen heb.

Nike+ sportkit
15 februari 2008 - 10:52    reactie #1
geplaatst door: BartjeGossen
De sensor zou zichzelf moeten uitschakelen bij inactiviteit. Je kunt het beste even teruggaan naar de winkel want dit is lijkt mij een veel te korte levensduur.
Nike+ sportkit
15 februari 2008 - 10:53    reactie #2
geplaatst door: JH
Zo'n dingen moet maanden, zo niet jaren, meegaan. Dus inderdaad mee terug naar de winkel.
Mac-musician
Nike+ sportkit
15 februari 2008 - 11:56    reactie #3
geplaatst door: iBonz
gebruik de nike+ sinds jan. 2007, ca. 2x per maand (in de zomer weer wat meer).
Heeft van eind sept. tot 2 weken geleden ongebruikt op zolder gelegen. Nog geen melding van batterij leeg gehad.
IMac intel, iBook 12", iPod classic 80 Gb, nano 2G & 3x iPod shuffle
Nike+ sportkit
15 februari 2008 - 15:42    reactie #4
geplaatst door: Philip Mees
Ik kreeg na een half jaar ook al die melding. Op de website van Apple geven ze een levensduur van min. 2 jaar aan. Dus terug naar de dealer en heb even later een nieuwe ontvangen.
Do not eat iPod shuffle
Nike+ sportkit
18 februari 2008 - 23:42    reactie #5
geplaatst door: iTom
Ok, de sensor hierboven beschreven was deze van mijn zus.
Ze is terug naar de sportwinkel gegaan waar ze hem gekocht had en die deden niet moeilijk en gingen eens informeren wat ze konden doen, maar hoogstwaarschijnlijk ging ze een nieuwe krijgen.

:thumbs-up:

Maar nu, ook mijn iPod geeft nu aan dat de batterij van de sensor bijna leeg is.
102 km mee gelopen, 2 maanden oud, 24 runs van een half uurtje mee gedaan.
Ik heb mijne Nike Sport Kit gekocht online bij Nike.
Nu vind ik niet direct een e-mailadres waar ik me kan tot richten, niet op de Nike site, noch op de Apple site.
Waar kan ik hiervoor terecht.

Dat zijn nu twee sensors waarvan binnen 2 maanden de batterij leeg is, na amper 100 km/24 runs.
Dit is toch bijna geen toeval meer.
Waar staat op de Apple site dat die normaal gezien 2 jaar moeten kunnen mee gaan, vind ik niet terug.

Nike+ sportkit
18 februari 2008 - 23:48    reactie #6
geplaatst door: DNA
miss. heeft u een slechte conditie..
en trek de sensor de batterij leeg om het lichaam op de been te houden
:happy:


Apple = Click, Boom, Amazing!
Nike+ sportkit
19 februari 2008 - 00:00    reactie #7
geplaatst door: iTom
 :happy:

Conditie is inderdaad niet wat het moet zijn.
Maar ik doe toch al het mogelijke om het verbruik te minimaliseren.
a) ik doe de loopschoenen met sensor enkel aan voor mijn runs. Voor de rest staan ze stil.
b) ik ontkoppel de ontvanger onmiddellijk als ik gedaan heb.
c) de iPod is steeds volledig opgeladen

... en toch zo snel batterij leeg   :thumbs-down:

Nike+ sportkit
19 februari 2008 - 00:11    reactie #8
geplaatst door: Robert
[news]Misschien dat beide sensoren uit dezelfde serie kwamen?

En wat betreft de garantie zou ik gewoon naar de winkelier gaan waar het setje vandaan komt.[/news]

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Nike+ sportkit
19 februari 2008 - 00:37    reactie #9
geplaatst door: DapperDan
Hoe is het met de sensor van je broer?  :blink:
Nike+ sportkit
19 februari 2008 - 08:46    reactie #10
geplaatst door: pjotter

Citaat
Fool om 0:11, 19-02-2008
[news]Misschien dat beide sensoren uit dezelfde serie kwamen?

En wat betreft de garantie zou ik gewoon naar de winkelier gaan waar het setje vandaan komt.[/news]


misschien is dat ook zijn vraag ?

" Ik heb mijne Nike Sport Kit gekocht online bij Nike.
Nu vind ik niet direct een e-mailadres waar ik me kan tot richten, niet op de Nike site, noch op de Apple site.
Waar kan ik hiervoor terecht."

Nike+ sportkit
19 februari 2008 - 09:33    reactie #11
geplaatst door: BartjeGossen
Nou vooruit dan maar hoewel ik betwijfel of je wel echt gezocht hebt:

+ 32 (0) 22750657

Nike+ sportkit
19 februari 2008 - 17:01    reactie #12
geplaatst door: arnoudk
Op deze Apple-infopagina vind je meer info over de duur van de batterij ("The sensor’s battery has a life of more than 1000 active hours."):
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303985-nl

Ook nog informatief ("the kits are only suppose to have a shelf life of 3 months"):
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=5805502&#5805502

En als je dan toch aan het lezen bent, is deze ook nog wel aardig:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=6524070&#6524070

Nike+ sportkit
18 juli 2008 - 09:05    reactie #13
geplaatst door: Hans Van Brugge
Je kan de sensor aan en uit zetten. Dus zet ik de sensor telkens aan als ik ga lopen. Bij thuiskomst gaat de sensor terug uit. Je kan de sensor aan en uit zetten door onderaan een knopje in te drukken.

Iemand ervaring met de Nike Amp+ ?