Lifestyle hardware > Lifestyle hardware (iPod, Apple TV, Apple Watch en HomePod)

HDCP probleem op Apple TV 3

(1/2) > >>

Mac Hammer Fan:
Ik heb al vele jaren Apple TV en ook al enkele maanden Netflix. Sedert de laatste dagen wordt het beeld als ik soms naar Netflix 1080p (vroeger nam ik een goedkopere versie 480p) kijk plots zwart en is er geen reactie meer. Ik moet de stekker uit het stopcontact trekken. Eens kreeg ik deze boodschap: Voor het afspelen van dit materiaal is HDCP vereist. Check je HDMI kabel of hij is mogelijk niet niet geschikt voor HDCP.

Ik heb nog steeds een Beovision 40 inch die nu bijna 10 jaar oud is. Vroeger heeft alles perfect gewerkt.

Moet ik de bitrate van Netflix eventueel verlagen van Hoog naar normaal?

nnsa:
Het zit zeker niet in je Beovision. Je zou een andere/betere HDMI-kabel kunnen proberen, maar ik verdenk de ouderdom van de AppleTV. Misschien een overweging om deze te vervangen voor een type 4, met een eigen Netflix app. Dat werkt perfect.

Mac Hammer Fan:
Dank u wel. Ik zal nog een paar dagen de kat uit de boom kijken en als het probleem aanhoudt een Apple TV4 kopen. :sigh:

nnsa:

--- Citaat van: Mac Hammer Fan, 10 juni 2021 - 11:52 ---Dank u wel. Ik zal nog een paar dagen de kat uit de boom kijken en als het probleem aanhoudt een Apple TV4 kopen. :sigh:

--- Einde van citaat ---

Daar zal je geen spijt van krijgen. Koop dan ook een goede HDMI-kabel. Hoeft niet de allerbeste te zijn, tenzij je Beovision HDR ondersteunt.

nnsa:
Wellicht helpt deze uitleg nog bij het oplossen van het probleem.

Of deze van Netflix zelf.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie