geplaatst door: Jamo
Ik heb de laatste tijd wat problemen met een aantal accessoires in Homekit. Als ik Woning start op mijn iPhone, dan staan ze weleens in de toestand "reageert niet". Als je dan later weer eens kijkt, dan reageren ze wel.
Vanmorgen had ik het weer en pakte toen mijn iPad erbij om te kijken of het daarop ook zo was. Wat bleek? Daar reageerden de accessoires wel. Dat vind ik vreemd.

Ik vraag me af hoe de apparaten nu worden aangestuurd. Volgens mij gaat het vanaf het apparaat naar een woninghub (bij mij een HomePod) en vanaf de woninghub naar Cupertino (via je AppleID) en dan naar je iPhone/iPad. Waarom via Apple? Ik schat in om zo de accessoires van buiten je netwerk te kunnen aansturen. Ergens in deze route lijkt er een onbetrouwbaar iets te zitten.

Is er iemand die hier meer van weet?
Jamo
Homekit accessoires reageren niet via iPhone, wel via iPad
26 februari 2021 - 23:35    reactie #1
geplaatst door: Jamo
Ik denk dat ik de oorzaak van het probleem heb gevonden, na zoeken op Internet. In mijn netwerk zit nog een oud TP-link router. Deze gebruik ik nu alleen als switch; het WiFi netwerk wordt nu met Ubiquiti AP verzorgd. Op deze router stond WPS nog aan. Na dit uitgezet te hebben, lijkt het erop dat alles weer op orde is. Wel even afwachten, maar ziet er veelbelovend uit.
Jamo