geplaatst door: Mondo Cane
Hoi

Ik heb ondertussen een half jaartje een HomePod mini waarvan ik behoorlijk tevreden ben. Ik heb alleen één vervelend probleem met dat ding.
Om de paar dagen verliest hij verbinding met het internet. Als ik een Siri-commando geef dan krijg ik als antwoord "Ik kan je niet helpen omdat ik geen verbinding heb met het internet, ga naar de woning-app voor meer informatie".
De HomePod is dan wél nog verbonden met mijn thuisnetwerk en ik kan er nog muziek mee afspelen via mijn iPhone, maar Siri commando's werken niet meer.

Het enige wat ik dan kan doen is de stekker uit de HomePod trekken, tien seconden wachten en daarna terug insteken. Dan doet hij het een dag of twee en daarna zijn we terug bij af.

Onlangs heb ik de HomePod helemaal verwijderd en terug toegevoegd en daarna deed hij het wat langer. Heel even dacht ik dat het opgelost was omdat hij het een hele week goed deed. Tot vandaag.

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen om dit op te lossen?

Al gedaan:
Router herstart.
Instellingen router nagekeken. Staan allemaal op normaal. WPA2 beveiliging.
HomePod herstart deed niks.
HomePod herstel deed het wel, maar probleem kwam terug.
HomePod van stroom af werkt ook maar tijdelijk.
iPhone 12>thuisnetwerk laten vergeten en daarna terug toevoegen, hielp ook niet.

Alvast bedankt!

Mondo
Bewerkt: 7 december 2022 - 00:02 door Mondo Cane
Als je niet weet waar je naartoe gaat, zal ieder pad je daar brengen.
[Update] HomePod mini verliest verbinding met het Wi-Fi netwerk
25 november 2022 - 15:25    reactie #1
geplaatst door: MacThijss
De laatste HomepodOS is inderdaad niet bijster stabiel. Zelfde klachten hier, zowel met de mini's als met de grote. Wachten op een update, enige wat er op zit.
[Update] HomePod mini verliest verbinding met het Wi-Fi netwerk
25 november 2022 - 16:23    reactie #2
geplaatst door: peterdh
wat bij mij hielp was het ding tijdelijk met een ander wifi netwerk te laten verbinden (vanuit de winkel even naar huis gebracht en later weer terug)
Fit & Firm Massage, Groet, Peter
[Update] HomePod mini verliest verbinding met het Wi-Fi netwerk
25 november 2022 - 17:35    reactie #3
geplaatst door: gipsman
Het netwerk is misschien onstabiel. Je iPhone switch dan wellicht naar 4G waardoor je dit niet merkt. Die ‘outages’ van de homepods heb ik ook wel. Je moet tamelijk dich bij de router ( of access point) plaatsen voor een goede verbinding.
[Update] HomePod mini verliest verbinding met het Wi-Fi netwerk
25 november 2022 - 19:43    reactie #4
geplaatst door: Mondo Cane
Bedankt voor de reacties!

Mijn HPmini staat echt langs de router, dus daar kan het niet aan liggen.

Mijn thuisnetwerk is echt heel erg stabiel. Ik heb nooit last van apparaten die eruit liggen of eruit gesmeten worden (enkel van de HomePod), maar dat zou inderdaad een mogelijkheid kunnen zijn. Helaas niet de mijne.

Met een ander netwerk verbinden is misschien wel iets om eens te proberen. Merci voor de tip.

En inderdaad, misschien komt er wel een update van Apple.
Ondertussen ga ik toch maar eens Support bellen.

Fijn weekend aan iedereen!
Als je niet weet waar je naartoe gaat, zal ieder pad je daar brengen.
[Update] HomePod mini verliest verbinding met het Wi-Fi netwerk
7 december 2022 - 00:01    reactie #5
geplaatst door: Mondo Cane
[UPDATE]

Ondertussen zijn alweer even verder en ben ik tot de vaststelling gekomen dat het probleem niet bij de HomePod lag maar bij mijn router.
Deze is ondertussen vervangen en tot nu toe lijkt alles naar behoren te werken (fingers crossed 🤞🏻).

Gipsman had dus toch gelijk, waarvoor dank 🙏🏻!
Als je niet weet waar je naartoe gaat, zal ieder pad je daar brengen.
[Update] HomePod mini verliest verbinding met het Wi-Fi netwerk
7 december 2022 - 15:41    reactie #6
geplaatst door: Rovi
Ik had het probleem dat de volume-schuif in de Muziek-app op de iPad een eigen leven leidde als ik het volume op de HomePods wilde veranderen. Floepte steeds terug naar een ander volume (meestal zachter). Sinds de nieuwe router  geen last meer van. Het lijkt erop dat het hele Homepod-systeem nogal gevoelig is voor de kwaliteit/stabiliteit van de router.

CORRECTIE: De problemen verdwenen met een nieuw MODEM. De nieuwe router had ik al. Hoe dan ook, het zal toch wel iets ergens met stabiliteit te maken hebben.
Bewerkt: 7 december 2022 - 18:08 door Rovi