T-niet mobiel
ondanks credit card en voordelig rood staan
dat hele bkr in tiel en preventel klopt niet
tantepoes om 19:39, 3-11-2008Geinteresseerd in: Russische burgerluchtvaart, met name het werk van Tupolev.
(uit je profiel)
[aluhoedjemodus]Ah. Ik zie het al! [/aluhoedjemodus]
Mathy om 23:52, 2-11-2008Een paar decennia geleden werd je al in de gaten gehouden, als je een blaadje kocht van de (Nederlandse) communistische partij. Die "oplettendheid" zal niet minder zijn geworden.
Dat blijkt : elke Tupolev-liefhebber is verdacht...
Ziegler om 18:49, 3-11-2008Volgens mij schets je geen mogelijkheden.
Ziegler om 18:49, 3-11-2008Ik zou niet weten hoe T-Mobile er op een legale manier achter moet komen waar ik mijn vakantie vier.
Zal ik nóg een keer zeggen dat het vermoedelijk best wel om geld zal gaan?
Wat betreft de speculaties in dit draadje, de BKR ligt volgens mij ook het meest voor de hand. En het lijkt me sterk dat de AIVD bezoeken aan Iran niet in de gaten zou houden, maar het lijkt me nog sterker dat dat hiermee iets te maken heeft.
Het probleem van de topic-starter onderstreept jammer genoeg wel een Achilleshiel van de keuze van Appel om met een exclusieve provider in zee te gaan... [/news]
hitchhiker om 23:15, 2-11-2008Citaattantepoes om 20:12, 2-11-2008ik geen terrorist ben (tenminste.....ik denk van niet, ben wel in Iran op vakantie geweest)Ik vrees toch dat het probleem in deze hoek zit.
tantepoes om 20:12, 2-11-2008ik geen terrorist ben (tenminste.....ik denk van niet, ben wel in Iran op vakantie geweest)
Hitch, je draait. Dit was je eerste reactie in dit verband.
Robert om 0:26, 4-11-2008En het lijkt me sterk dat de AIVD bezoeken aan Iran niet in de gaten zou houden, maar het lijkt me nog sterker dat dat hiermee iets te maken heeft.
Zoals iemand al eerder noemde: Iran is een gigantisch groot, en ook gigantisch mooi land, met 'gewone', zeer vriendelijke mensen. Dat de VS het op een lijstje met 'schurkenstaten' hebben gezet (m.i. niet ten onrechte), wil niet zeggen dat er allemaal 'schurken' wonen...
En laat staan dat een bedrijf zich er druk over maakt (of zou moeten maken)!
(Bewerkt door Flix om 9:24, 4-11-2008)
Nou geloof ik geen seconde dat het afwijzen van een abonnement daar ook maar iets mee te maken heeft,maar 100% zeker dat het "in de gaten houden" een heel stuk verder gaat dan veel mensen hier wensen te geloven.
Ik ga zelf trouwens,met iPhone en T-Mobile abbo, aanstaande december weer een weekje naar Jordanie,ik hoop maar dat ik nog terug mag komen,en gewoon kan blijven bellen.
Misschien daarna maar een ander paspoort halen,aangezien ik in April weer naar Amerika moet.....
maar omdat dat gewoon teveel werk is, gooien ze er een paar query's overheen en rolt er misschien 1 iemand uit, waarvan ze dan ook eens al z'n aankopen etc en rekeninggedrag gaan uitpluizen.
persoonlijk vind ik al dit terroristengedoe (zeker die spotjes van "nederland tegen terrorisme") nogal overdreven.ben zelfs een aanhanger van de complot-theorieën rond 11-sept, maar da's een heel ander verhaal (vs wil olie, olie is in 't middel-oosten. vs wil midden-oosten)
tantepoes om 20:12, 2-11-2008 Ik wilde eindelijk een iPhone gaan bestellen bij T-Mobile! Mijn Vodafone contract (2 jarig) loopt op zijn einde, dus.....Op het einde van de online bestelling bleek dat T-Mobile mij niet accepteert als klant! Vervolgens de volgende ochtend maar telefonisch geprobeerd, en wat denk je........... wederom werd ik niet geaccepteerd! En dat terwijl:- ik geen terrorist ben (tenminste.....ik denk van niet, ben wel in Iran op vakantie geweest)- ik geen schulden heb- ik nog nooit ook meer één rekening te laat heb betaald- ik altijd minimaal 2 jaar klant ben geweest bij dezelfde provider!De medewerker kon en mocht mij niet vertellen waarom ik geen klant mag worden. Je moet dan een brief schrijven naar T-Mobile en de reden van het niet klant mogen worden opvragen. De brief is al op de bus, dus wachten maar......Op deze manier MOET je hem wel ergens anders vandaan halen!
Op het einde van de online bestelling bleek dat T-Mobile mij niet accepteert als klant! Vervolgens de volgende ochtend maar telefonisch geprobeerd, en wat denk je........... wederom werd ik niet geaccepteerd! En dat terwijl:- ik geen terrorist ben (tenminste.....ik denk van niet, ben wel in Iran op vakantie geweest)- ik geen schulden heb- ik nog nooit ook meer één rekening te laat heb betaald- ik altijd minimaal 2 jaar klant ben geweest bij dezelfde provider!
De medewerker kon en mocht mij niet vertellen waarom ik geen klant mag worden. Je moet dan een brief schrijven naar T-Mobile en de reden van het niet klant mogen worden opvragen. De brief is al op de bus, dus wachten maar......
Op deze manier MOET je hem wel ergens anders vandaan halen!
Sorry, maar sommige hier op de site zoeken het wel heel erg ver of kijken teveel naar films.
Dat iemand omwille van "speciale reizen naar Sadam-landen e.d." of "de nationaliteit zou hebben of connectie's met terrorisme-toestanden", denk ik niet dat dergelijke personen daarom geen iPhone zouden kunnen kopen. Wanneer dit zou blijken zo te zijn is het zelfs nog maar de vraag of deze wel geldig in het land woont of verblijft... Sorry, maar zo ver moet je dit toch echt niet gaan zoeken!
Dat dit ergens de oorzaak zou hebben van een of andere slechte/laattijdige betaling, het niet naleven van een lening, diep in de schulden te zittten, sorry, maar dit zal het ook wel niet zijn tenzij de persoon in zelf niet volledig eerlijk is geweest met de oproep in dit draadje?Je moet weten dat je niet zomaar op de zwarte lijst (welke in Belgie trouwens ook bestaat) komt te staan van slechte betalers, zeker niet bij bedrijven als T-Mobile e.d.Dergelijke zwart lijst van slechte betalers is er enkel voor personen die een lening aangaan of iets kopen op afbetaling. Want dan pas gaat men een onderzoek doen naar je kredietwaardigheid. Wie de afbetaling dan niet naleeft, en pas na een uitspraak via de rechtbank wanneer mocht blijken dat je dan nog niet je lening kan afbetalen, op zo'n lijst terecht komen.
Wat wel kan, is dat T-Mobile een PERSOONLIJKE LIJST van slechte "klanten" heeft. En dit zal wel de oorzaak zijn. Heeft de persoon in het verleden klant geweest bij T-Mobile? Zo ja, waarom is hij er en hoe is hij dan weggegaan? Of heeft men in het verleden bij T-Mobile zelf het contract verbroken om een of andere reden? Het moet daarom niet altijd het niet betalen zijn van facturen, maar dit kan ook omwille van een contractbreuk, een nog lopende klacht enz. zijn.
Weet heel goed, enkel een kredietinstelling of kredietorganisatie kan dergelijke gegeven opvragen van de zwart lijst der slechte betalers of kan een melding doen. Dus enkel wanneer je bv. een iPhone zou kopen op afbetaling, kan T-Mobile met de samenwerkende kredietinstelling je gegevens aan een controle onderwerpen. Als je dan op de zwarte lijst staat, kan men deze lening weigeren. Maar je moet wel weten dat dit niet zomaar direct op te vragen is voor het aankopen van een iPhone via het web. Trouwens, door de persoon zelf is er geen vraag naar een aankoop of afbetaling, maar de gewone aankoop van een iPhone. Dus het is wel de bedoeling van deze contant te betalen, dus dan mag je nog op dergelijke zwarte lijst staan, men gaat dit gewoon niet opvragen omdat men zeker is dat je zal betalen.
De 2de oorzaak naast de persoonlijk T-mobile lijst is: als je contant gaat betalen via een Visa ofzo, en je bent over je gebruikerslimiet, dan zal ook de aankoop niet kunnen doorgaan. Dit kan ook een reden zijn...
Dus conclusie:ofwel staat die persoon als slechte klant op de persoonlijke T-Mobile-lijstofwel staat die persoon op het moment van zijn aankoop via zijn Visa-kaart boven zijn gebruikerslimiet
(Bewerkt door DJAN om 12:11, 4-11-2008)
(Bewerkt door DJAN om 12:12, 4-11-2008)
Weet heel goed, enkel een kredietinstelling of kredietorganisatie kan dergelijke gegeven opvragen van de zwart lijst der slechte betalers of kan een melding doen. De enkel wanneer je bv. een iPhone zou kopen op afbetaling, kan T-Mobile met de samenwerkende kredietinstelling je gegevens aan een controle onderwerpen.
Een lijst van deelnemers in het Nederlandse BKR systeem is hier te vinden.
Het zou dus zo maar kunnen dat tantepoes een naamgenoot heeft die ervoor zorgt dat ze geen abonnement kan krijgen.
mvdg om 12:14, 4-11-2008CitaatWeet heel goed, enkel een kredietinstelling of kredietorganisatie kan dergelijke gegeven opvragen van de zwart lijst der slechte betalers of kan een melding doen. De enkel wanneer je bv. een iPhone zou kopen op afbetaling, kan T-Mobile met de samenwerkende kredietinstelling je gegevens aan een controle onderwerpen.Dat is niet waar. In Nederland werken telefoonaanbieders ook mee in dit systeem. De reden is logisch, een telefoonabonnement is ook een soort 'koop op afbetaling'. Elke maand bel je eerst en betaal je pas daarna. Bovendien krijg je een duur toestel mee, dat je in de loop van de tijd terugbetaalt via je abonnementskosten. Daarbij is het ook nog zo dat de telefoonrekening een van de eerste is die mensen laten liggen. Je wilt immers liever het gas en licht betalen zodat je huis warm blijft.. Het is voor telefoonbedrijven dus van belang dat ze niet teveel wanbetalers als klant hebben.Een lijst van deelnemers in het Nederlandse BKR systeem is hier te vinden.
Klopt, had ik even over het hoofd gezien en was met de verkoop van een Belgische iPhone bezig. Gezien je in NL de iPhone kan kopen via een Abo, is dit dus ook een beetje van kopen op afbetaling. En dan klopt de stelling terug wanneer een aankoop gaat doen op afbetaling, de operatoren enige opzoeking gaan doen. Wellicht zullen de meeste grote GSM-operatoren in NL dus aangesloten zijn.
Best is dan dat de persoon zelf een aanvraag gaat doen bij BKR om zijn gegevens op te vragen. Iedere persoon heeft het recht zijn eigen gegevens op te vragen. Daarin zal je kunnen zien wie of wat de persoon op de zwart lijst heeft gezet. Als je kan aantonen dat de gevens niet kloppen, zal men dit 'mits bewijs ervan' aanpassen, maar let wel op, deze gegevens blijven wel nog gekoppeld aan je naam voor de komende 5 jaar (en soms langer). Enkel zullen ze niet meer actief gebruikt worden.
Maar wel heel leuk !!
Maar.....denk je nou echt dat ik dit draadje was gestart, als ikzelf al zou weten wat de oorzaak is.
Ben nooit klant geweest bij T-Mobile en Visa wordt iedere maand afbetaald. M.a.w. T-Mobile moet wel een heel goede reden hebben. Op andere draadjes ben ik er achter gekomen dat Experian al bij foutief ingevoerde paspoort of rijbewijsnummers al een streep door het contract zet.
Als ik de reden heb, laat ik het zeker weten.
Marike Teunissen om 18:09, 4-11-2008Wanneer komt die brief nou eens binnen bij tantepoes?
Zou me bijzonder verbazen als het antwoord op de brief al binnen is?De poster heeft eerste bericht hierover 2 november na 20.00 gepost. Vervolgens die avond of de volgende ochtend een brief maken en dus als het meezit op 3 november versturen. Als die brief vandaag bij T-Mobile is mogen we niet mopperen en is hij morgen op de juiste afdeling zodat ze hem kunnen bekijken/onderzoeken en antwoord opstellen. Als het meezit is dat antwoord 7 november weer op de post en komt het antwoord op zijn vroegst zaterdag of maandag binnen. Dus Marike dat had je zelf gewoon kunnen bedenken dat het antwoord er waarschijnlijk nog niet is
Kan dus indien de reden via Experian is, nog een maand duren...
In dit zelfde geval, dus als je zo zeker bent dat niets aan de hand is, zou ik reeds een advocaat ter hand nemen en deze een schrijven laten richten aan T-Mobile met een schade-vergoeding per dag dat je geen iPhone krijgt omwille van de onjuiste weigering!Indien blijkt dat Experian de oorzaak is, uw advocaat deze de verantwoordelijkheid leggen. Weet, dat blijkbaar als je niet in de fout bent, die gegevens toch nog 8 jaar in hun database zitten... bekijk maar eens wat je nog wenst te kopen in die 8 jaar... en dan nog 8 jaar u belachtelijk laten maken bij derden dat u die aankoop niet kan doen omwille van foutieve gegevens bij Experian...
(Bewerkt door DJAN om 13:20, 5-11-2008)