Ik overweeg om eindelijk over te gaan op de iPhone.Vroeger werd er nog wel eens kritiek geleverd op het netwerk van t-mobile. Ik hoor daar nu weinig meer over. Komt dat omdat e.e.a. verbeterd is of neemt men uit liefde voor de iPhone de tekortkomingen erbij.De vraag is dus: Hoe functioneert alles tegenwoordig?
Heeft mij doen besluiten om te wachten tot er in Belgie een beschikbaar is en gewoon bellen met vodafone.
Ik begin er gewoon niet aan. Ga te zijner tijd er wel eentje in België halen zonder simlock.
En helpdesk T-Mobile? Kijk het volgende filmpje maar eens
(Bewerkt door JoghoJogho om 13:45, 13-07-2009)
(Bewerkt door JoghoJogho om 16:11, 13-07-2009)
iPhone= geweldigNetwerk=
Bij de T-Mobilende iPhonende mensen in mijn omgeving is het helaas nog steeds erg slecht gesteld met de dekking. Ik heb duidelijk goed ontvangst met mijn KPN simkaart erin.
Gewoon een iphone in Belgie halen en je hebt niets te maken met het hele t-mobile.
Heb gedurende een aantal maanden korting gehad op mijn abonnementsprijs van T-Mobile om het een beetje goed te maken, maar dat wil je natuurlijk niet. Je wilt gewoon bellen en bereikbaar zijn met een telefoon.
Ik zie dat je uit Zwolle komt, ik hoop dat het daar beter is.
Ik hoop tenminste dat ik dit goed begrepen heb. Het telefoontje van het Dekkingsteam (ik denk bij zoiets gelijk aan kunstmatige inseminatie, maar dat zal wel aan mijn plattelands-herkomst liggen) moet ik deze week krijgen.
Hou jullie op de hoogte.
Ik heb een abonnement van Ben. Ben is een onderdeel van T-Mobile en gebruikt dus ook hun netwerk. Om de haverklap hoor ik m'n eigen stem, al dan niet met enige vertraging, door de telefoon (Nokia 6600). Zodra ik een alternatief gevonden dat enigszins betaalbaar is, ben ik weg bij Ben en T-Mobile.
groetjes
Mathy
nu neemt mijn werkgever mijn nummer over, dus vanaf binnenkort bellen met KPN, nu alleen nog ff een iPhone in Belgie of Italie regelen.
Ik zou niemand aanraden om een T-Mobile abonnement af te sluiten als hij/zij buiten de grote steden woonde, dat is zeker.
Van de week bij een T-Mobile winkel geweest en wat vragengesteld over het eventuele upgraden naar een nieuwe iPhone.Want het is toch vreemd, dat je als Apple-fanaat niet meer denieuwste spullen mag kopen, ook al zou je er geld op bijleggen.Tijdens dat gesprek opperde de medewerker dat ze vooraleereen netwerkprovider zijn - telefoons zijn slechts een bijzaak.Nou, fijn om te weten ! De exclusieve aanbieder van de iPhonein Nederland beschouwt hun unieke handel als een "bijzaak".
En als ze nou goed werk maakten van hun hoofdzaak (netwerk),dan zou ik dat beleid nog wel pikken. Maar dat is dus slappe boel,om niet te zeggen een lachertje, vergeleken met andere partijen.De iPhone is een bijzaak en hun hoofdzaak een lachertje. Hmm...
Tijdens de gesprekken kwam ik overigens ook te weten dat eeniPhone (afhankelijk van model) tussen 1000 en 1300 Euro kost.Dat is de 'winkelprijs' die intern en verzekeringstechnisch geldt.
@jimmoor: logisch dat je navigatie-app en de GPS goed werken,want al die data staat off-line en de GPS gebruikt geen netwerk.
Ik maak me niet zo druk over niet-bereikbaar zijn. Een kwartiertje later komt de voicemail wel door of de gemiste-oproep wordt kenbaar gemaakt, etc.
Maar ik ben wel benieuwd naar wat het Dekkingsteam van T-M me gaat vertellen
Peter Villevoye om 13:39, 14-07-2009Van de week bij een T-Mobile winkel geweest en wat vragengesteld over het eventuele upgraden naar een nieuwe iPhone.Want het is toch vreemd, dat je als Apple-fanaat niet meer denieuwste spullen mag kopen, ook al zou je er geld op bijleggen.Tijdens dat gesprek opperde de medewerker dat ze vooraleereen netwerkprovider zijn - telefoons zijn slechts een bijzaak.Nou, fijn om te weten ! De exclusieve aanbieder van de iPhonein Nederland beschouwt hun unieke handel als een "bijzaak".
Sjonge, wat een frustratie!
Je hebt toch met je volle verstand gekozen voor een tmobile abo met 2 jaar contract?Wat zeur je dan en daarnaast is het Apple die bepaalt heeft dat je de iphone niet los kunt kopen, ga lekker tegen hen aan schoppen.... Onee, dat doen we niet, want dat is hetzelfde als vloeken in de kerk.
En ik heb nooit problemen met de dekking van Tmobile, en voor een gedeelte komt slechte ontvangst door onze fijne overheid die hen verbiedt op de sterkere 900Mhz band uit te zenden
Verder heb ik de "o jee" reacties heus wel gelezentoen bekend werd dat T-Mobile de deal kreeg. MaarT-Mobile opperde (toen al) dat e.e.a. zou verbeteren;"Orange-netwerk, blabla" (bleek ook wishful-thinking).Maar ach, soms wil je op een leverancier vertrouwen.Dat het nu na een jaar nog steeds slappe was is, is terverantwoording van T-Mobile; niet Apple of de Staat.T-Mobile belooft meer dan ze waar maakt - punt.
Uit deze malaise maak ik -brutaal- op dat deze iPhonevoor de beide partijen (zowel T-Mobile als Apple Inc.)als een serieuze handel ten uitvoer wordt gebracht.Beide verkiezen een "kijken wat de klant pikt"-beleidom hun fouten en gebreken geleidelijk te verbeteren.
In de tussentijd hebben we wel een fijne iPhone 3G(S),maar er valt aan de netwerkkant nog veel te wensen.
Als je de iPhone ook wilt positioneren als een serieuze zakelijke oplossing in Nederland, zal een sterke verbetering van de bereikbaarheid echt een vereiste zijn.
Concurrentie van een andere provider zal T-Mobile dwingen de bereikbaarheid te verbeteren. Door de gedwongen winkelnering van iPhone-klanten krijgen ze nu geen enkele aanmoediging.