Toch snap ik iets niet, geregeld wordt aangehaald dat een provider zijn Netwerk op orde moet hebben voordat deze de iPhone zou (mogen/kunnen) voeren in verband met het Data-gebruik.
Het kan wellicht aan mijn perceptie liggen, maar volgens mij 'snoepen' de GPRS/UMTS-Modems, Datakaarten of Dongels (het is maar hoe je het noemen wilt, defacto nog steeds een modulator en demodulator) aanmerkelijk meer dan een mobiele telefoon.
Ik zit toch al gauw op een Gigabyte of 6 per UMTS/HSDPA. Feit is gewoon dat T-Mobile een belabberd netwerk heeft. Collega's die er op stonden een iPhone zakelijk te gebruiken hebben bij ons deze toestellen moeten inleveren. Men mocht het toestel prive overnemen, inclusief abbo. Maar de mannen + vrouwen zijn over op het netwerk van Vodafone en geen gezeur meer met wegvallende verbindingen en andere ellende.
Jammer, maar geen iPhone's bij ons in het bedrijf. Reden? Belachelijke koppelverkoop Apple + T-Mobile. Zoals meermalen door mij gesteld: Neelie Kroes en een boete van 1 miljard voor Apple. Met alle liefde. Wellicht dat ze anders leren piepen en zich weer helemaal gaan toeleggen op fantastische producten en stoppen met debiele marketingpraktijken zoals deze.
In de VS zijn ze al enigszins mee bezig:
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2009/06/18/AR2009061803814.html
Maar goed, al met al: T-Mobile netwerk? Voor consumentengebruik zou ik zeggen: redelijk - zeker in verhouding tot de prijs. Zakelijk? Nog niet met een gratis Unibody MacBook Pro met gratis iPhone. Zie me al aankomen met een belangrijke klant in gesprek en dan elke paar minuten verbroken verbinding. Een keertje kan gebeuren, het blijft mobiele communicatie. Maar structureel?
Anyways, netwerk ze (tot zover mogelijk met T-Mobile).
Groet,
Doctor 