Hulde en buiging voor T-Mobile en dikke, heel dikke boe voor de kwaliteit van de iPhone.
@PeterCornelis: bedankt voor de tip, ik had het even gemist in het forum!!
Anyway, ik kijk uit naar over 4 dagen :D
(Bewerkt door Tilbury om 11:40, 5-06-2009)
En laat duidelijk zijn dat ik het geen baggerding vind maar de dikke boe voor de kwaliteit van het toestel vertaalde ik even naar baggerding. Excuus.
Ik heb overigens een 1st gen dus ik heb geen recht van spreken op haarscheurtjes maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je hem kan blijven omruilen wat je wilt... er wordt niet ineens ander materiaal gebruikt. Dus je blijf scheurtjes houden. Dat gezegd hebbende - maakt het ook verder wat uit of je scheurtjes of niet hebt? Het liefst heb je ze natuurlijk niet maar als je weet dat er niets aan gedaan kan worden behalve telkens omruilen dan zou ik of een ander toestel (dus ander model) willen of genoegen nemen met de scheurtjes. Maar telkens omruilen is toch onzinnig?
Ik ben het met je eens dat schande is dat Apple er niet in slaagt een fatsoenlijk toestel te maken dat niet stuk gaat. Toch ben ik er wel tevreden over.
Ik vrees alleen dat als we een lijstje zouden maken met de slechtste producten van de iPhone hoog zou scoren. Samen met die Mighty Mouse van ze met dat balletje dat vanzelf vast loopt!!Lijstje?
Scheurtjes in de casing hoeven geen probleem te zijn maar als je zoals ik een dikke vette scheur bij de connector hebt, is dat gewoon onacceptabel, zeker omdat deze steeds groter werd.
En ja, omruilen heeft wel zin want het lijkt er namelijk op dat alleen een bepaalde productie periode er last van heeft. Wellciht verkeerde mening van de ingredienten/legering die de kunststof voor de achterkant vormen.
En de kwaliteit van de iPhone ( casing, niet interface en dergelijke) is beneden maat, zeker als je ziet hoeveel er met scheuren en niet meer werkende schermen zijn.
Tilbury om 12:06, 5-06-2009Laat ik eerst even iets recht zetten. Ik krijg van T-mobile weer een nieuw toestel terwijl ik het toestel niet bij hen heb gekocht en geen iPhone-abbo heb. [ ]
Godfather om 11:57, 5-06-2009[ ]maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je hem kan blijven omruilen wat je wilt... er wordt niet ineens ander materiaal gebruikt. Dus je blijf scheurtjes houden.[ ]
[ Ger ][/news]
@Godfather, wellicht dat je een ander toestel zou kunnen eisen maar het belcontract ontbinden is onmogelijk. IN de algemene voorwaarden staat helemaal niets over je toestel namelijk! Alleen over de dienst, je neemt een dienst af en toevallig leveren ze als bijproduct ook een telefoon.
Godfather om 21:25, 5-06-2009Een nieuwe auto die continu stuk gaat blijf je toch ook niet eindeloos omruilen voor een nieuw exemplaar? Ik zou dan een ander model of ander merk nemen.
Dat ligt er aan, als het moeilijk is om een andere auto te vinden die net zo goed rijdt dan wordt dat al een stuk lastiger...[/news]
Maar het is een academische discussie, jij denkt te kunnen ontbinden omdat je telefoon het niet doet, ik denk dat het niet kan. Maar beiden willen we niet ontbinden op dit moment...
Overigens, ze hebben een "lost & stolen" regeling, die geeft al aan dat stopzetten van contract niet mogelijk is als je toestel gestolen of verloren is, die biedt je de mogelijkheid om tegen een gereduceerde prijs een ander toestel te krijgen ( en ook meteen een verlenging van het abo verplicht erbij!)
Dus hoogstens kun je een ander toestel eisen, ontbinden van het dienstencontract niet!
Maar goed, het interesseert me eigenlijk niet zoveel al die iphone discussies en aangezien ook dit weer een welles nietes discussie is trek ik me terug uit deze discussie.
In beginsel is het zo, dat je als consument niets kunt ondernemen zo lang de leverancier het toestel repareert, vervangt of een gelijkwaardige vervanging aan blijft bieden. Al gaat -ie- 100 keer kapot, zo lang ze repareren, vervangen of gelijkwaardig vervangen kun je hoog of laag springen: de leverancier houdt in dat geval het recht aan zijn kant. Pas als men besluit te stoppen met het oplossen van het probleem en jou met een niet naar behoren functionerend apparaat laten zitten, kun je juridische stappen ondernemen.
Soms blijven ze dat erg lang volhouden. Ik heb ooit een auto met een serieus gebrek en de leverancier en importeur hebben het zeven (!) jaar volgehouden om te blijven repareren. Pas toen ze daar mee stopte, was 't tijd voor een rechtsgang op basis van 'non comformiteit van een geleverd product'. Volslagen achterlijk natuurlijk dat dit zeven jaar heeft moeten duren, maar da's wel de praktijk in zo'n situatie.
andere iphone komt vandaag ook weer terug nadat door een val de glasplaat kapot was, opgestuurd naar ISN te hoogeloon en na een dag alweer teruggelukkig kan ik dan vandaag weer updaten naar 3.0