Spontane scheuren in de casing van de iPhone
24 maart 2009 - 21:29    reactie #25
geplaatst door: Calvin
Kassa wil er een item aan wijden, heb alle info gestuurd.
Meerdere mensen hebben dezelfde klachten.

Aanstaande zaterdag misschien al in de uitzending, maar als er nog meer mensen zijn met deze klachten, mail dan naar vara Kassa!!

-= Back by popular demand =-
GetdropBox.com
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
24 maart 2009 - 22:00    reactie #26
geplaatst door: Lerie
Lullig om te moeten constateren: maar APPLE draait zijn hoofd om voor een (in feite) inferieur product. Daar kunnen T-mobile en andere leveranciers geen f*ck aan doen. Zij moeten nu in feite opdraaien voor de kosten terwijl Apple doet als of er niets aan de hand is! Misschien (en dat gaat wereldwijd heel veel kosten) eerlijk toegeven dat er echt iets niet in orde is.
Ben benieuwd, en zit zeker niet te wachten op een "behandeling" van het probleem bij Kassa! of Radar.
(De consumenten nitwits van de nederlandse TV).
- - - - - -
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
24 maart 2009 - 22:03    reactie #27
geplaatst door: Rutger
Goed dat Kassa hier aandacht aan besteed want het wel degelijk een probleem dat speelt en op een nette manier moet worden opgelost.
MacBook Pro (16-inch, 2021) | iPhone 15 Pro Max | Apple Watch Ultra | iPad Pro 12.9-inch (5th generation) (Wi-Fi + Cellular) | Apple TV 4K (3rd generation)
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
24 maart 2009 - 23:15    reactie #28
geplaatst door: Calvin
@Lerie, als programma's als Kassa er niet zouden zijn, zouden die fijne leveranciers zoals Apple en Tmobile wegkomen met consumentje hun rechten ontzeggen.
En je opmerking over nitwits kan niet plaatsen, een nitwit heeft GEEN verstand van zaken en juist Kassa en Radar hebben wel verstand van consumenten zaken.

En waarom zit JIJ niet te wachten op een behandeling bij Kassa? Omdat ze het heilige Apple en Tmobile gaan behandelen?


De iphone is kwalitatief slecht, stof achter het scherm, scheuren in de casing, het hoort gewoon niet. Mijn Nokia is al 20 keer gevallen en er is niets mee aan de hand, ik hoop met angst en beven dat ik mijn iphone nooit laat vallen, dat overleefd ie niet.

(Bewerkt door Calvin om 23:18, 24-03-2009)

-= Back by popular demand =-
GetdropBox.com
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
24 maart 2009 - 23:41    reactie #29
geplaatst door: Peter Villevoye
De iPhone kan veel hebben. Die van mij is al vele malen gevallen
(op harde tegelvloeren, stuiterend een betonnen trap af, op straat)
maar het verbaast me (nou ja, nu niet meer zo) dat het "meevalt".

Ik denk dat Apple ook liever in alle talen zwijgt over de scheurtjes,
want het probleem kan dan een kolossale "class-suit" actie worden.
Over aantallen: ik denk dat we veel horen over de exemplaren die
er last van hebben, maar weinig over de andere honderdduizenden
waar niets mee is. Maar het hoort niet - dat is beslist kwalijk.

T-Mobile's aandeel in deze, is het verergeren van de hele situatie.
Bij een wezenlijk probleem moet je niet ook nog eens gehinderd
worden door een volstrekt incompetente toko, waar ze je lekker
van kastje naar muur laten hollen met vage eigen "regeltjes".

Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
24 maart 2009 - 23:44    reactie #30
geplaatst door: Godfather
Tsja. Ik hoop dat Apple je tegemoet komt. Ik snap wel dat je bij T-Mobile aan de bel trekt maar zij kunnen inderdaad niet veel doen behalve 'ervoor opdraaien' en dat vind ik ook lullig. Ik vind dat Apple hier nalatig is en dat de coulance niet vanuit T-Mobile zou moeten komen ook al dien je daar juridisch gezien aan de bel te moeten trekken, maar vanuit Apple!

Zo vind ik ook de garantie regeling die Apple hanteert van standaard 1 jaar garantie wel erg minimaal voor een produkt. Tuurlijk kun je AppleCare afsluiten maar ik vind dat AppleCare 3 jaar verlenging van de standaard garantie zou moeten zijn bovenop standaard 3 jaar garantie.

Overigens moet ik wel zeggen dat ook ik niet zit te wachten op Kassa met die walgelijke presentator. Wat een misselijk en betweterig mannetje is dat. Dat gezegd hebbende is het natuurlijk wel een goed concept zulke programma's.

(Bewerkt door Godfather om 23:45, 24-03-2009)

Mac Pro '08 - iPad 16GB - iPhone 6 - Next Gen MB Pro
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
25 maart 2009 - 00:06    reactie #31
geplaatst door: Peter Villevoye
Alle mensen en bedrijven maken fouten.
Het gaat er echter om hoe je met een fout omgaat:
ga je de fout erkennen (Apple) en handelen (T-Mobile) ?

Garantie dekt gevolgen van kennelijke fabricage-fouten,
óók als ze pas later ontdekt worden, maar de oorzaak
ervan eerder is.
Niettemin moet de consument na dat 1e jaar aantonen
dat het probleem daarmee te maken heeft. Zodra Apple
dat erkent, wordt het juridisch wel een stuk makkelijker
en hoeft niet iedereen die bewijslast apart te dragen.

AppleCare maakt het afhandelen in deze situatie vlotter
en dekt ook problemen waarvan het ontstaan later ligt.

En wat betreft je mening over Felix Meurders:
Ik kom ook uit Maastricht, dus pas op je woorden !
Chauvinisme reikt verder dan gezond verstand...
:devil:

(Bewerkt door Peter Villevoye om 0:08, 25-03-2009)

Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
25 maart 2009 - 00:12    reactie #32
geplaatst door: Godfather
Heh, niets mis met Maastricht maar die kwal is echt niet om aan te zien en al helemaal niet te horen. Ik weet niet wat het is maar... ik krijg gewoon rooie vlekken in mijn nek als ik hem zie en ben geneigd om de afstandsbediening of wat ik dan ook in mijn directe omgeving kan vinden met een heel rap tempo een heel stuk te verplaatsen in hele korte tijd.

..

(ik wist overigens niet eens dat hij daar vandaan kwam  :happy: )

Mac Pro '08 - iPad 16GB - iPhone 6 - Next Gen MB Pro
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
25 maart 2009 - 10:55    reactie #33
geplaatst door: Neuroteck
Apple en garantie is helaas een combinatie die niet lekker werkt

In dit geval is T-Mobile ( en haar klanten ) de dupe
Zolang Apple niet erkent dat er problemen zijn zal T-Mobile moeilijk blijven doen omdat hun voor de kosten gaan opdraaien, zij kunnen namelijk niets verhalen bij Apple want die geeft niet toe dat er een probleem is.
Ik begrijp heel goed dat de klant een overeenkomst heeft met T-Mobile en niet met Apple maar ik begrijp ook heel goed dat T-Mobile niet voor Apple wil gaan bloeden.
Moeilijke kwestie die eigenlijk alleen maar verliezers kent.

Oplossing is dat Apple eerlijker is en eens uit haar ivoren toren lazert en uiteraard dat ze op hun produkten normale garanties geven.
en dan vooral de Pro produkten.
Een 'concurent' als HP geeft namelijk op haar zakelijke / 'zware'  lijn ook een garantie van 3 jaar ( on-site !!! )  en 1 jaar op de goedkopere lijn.
Lijkt mij een oplossing die Apple ook makkelijk kan hanteren.

Felix Meurders is trouwens inderdaad behoorlijk eng net als die Yvonne Hertsenberg

(Bewerkt door Neuroteck om 10:56, 25-03-2009)

The power of the Darkside !!!!
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
25 maart 2009 - 11:10    reactie #34
geplaatst door: PeterCornelis
Misstanden aan de kaak stellen en lief overkomen gaan moeilijk samen...  :sigh:
Ik vind het prima dat dit soort tv-programma's er zijn.
Beter dan de overspoeling van commerciële pulp.

Ik heb overigens ook een scheurtje in m'n witte, midden van de connector,
ca. 8 mm recht omhoog. Ga binnenkort naar T-Mobilewinkel.

MBP; iPhone 15 Plus; iPad air; TV; Watch 6; Time Capsule; EarPods Pro; AirTags.
www.appleclubeindhoven.nl
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
25 maart 2009 - 11:35    reactie #35
geplaatst door: Calvin
@PeterCornelis,

Als je nu vandaag gaat en dan de uitkomst verteld, en je krijgt geen ander, kan het zaterdag nog mee met de uitzending

-= Back by popular demand =-
GetdropBox.com
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
25 maart 2009 - 11:58    reactie #36
geplaatst door: PeterCornelis
Morgen ga ik weer, het regent nu! Ik heb al contact met Kassa.
Ik was ook al in twee TM-winkels (hier in Eindhoven staan ze op
200 m afstand van elkaar :wacko:  ). In de ene wist men van het probleem
en wilde men hem wel opsturen, in de andere wist men van niets.  :wacko:
Het zal 1-3 weken duren voor ik weet of ik een nieuwe krijg.
MBP; iPhone 15 Plus; iPad air; TV; Watch 6; Time Capsule; EarPods Pro; AirTags.
www.appleclubeindhoven.nl
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
25 maart 2009 - 12:22    reactie #37
geplaatst door: Calvin
Ik ben naar SolidVision in Rijswijk gereden, niet echt een optie voor jou als je in eindhoven woont.
Daar voelen ze even met een nagel en als je iets voelt, helaas, maken we niet.......

Solidvision wijst naar Tmobile, Tmobile naar Apple en SolidVision en vervolgens zitten wij met een kapotte iPhone  :mad:

-= Back by popular demand =-
GetdropBox.com
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
25 maart 2009 - 13:06    reactie #38
geplaatst door: PeterCornelis
SolidVision repareert geen enkele iPhone. Ze stellen alleen de schade
en het schadebedrag vast en rapporteren aan T-Mobile.
Zeiden ze niet dat je het met T-Mobile uit moest vechten?
MBP; iPhone 15 Plus; iPad air; TV; Watch 6; Time Capsule; EarPods Pro; AirTags.
www.appleclubeindhoven.nl
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
25 maart 2009 - 15:13    reactie #39
geplaatst door: Calvin
Ja, en tmobile zei dat solidvision de bepaler was....

Snap je het nog?

-= Back by popular demand =-
GetdropBox.com
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
25 maart 2009 - 15:18    reactie #40
geplaatst door: Rutger
Strikt volgens de wet heb je alleen met de verkoper te maken, dat kan de T-Mobile shop zijn, maar ook een Apple Premium Reseller of een andere winkel, dat doorverwijzen naar andere partijen kan natuurlijk niet.

Je sluit een koopovereenkomst met de verkoper voor een deugdelijk product. Hoe de verkoper de schade vervolgens vergoed krijgt is niet relevant, dat is zijn probleem en niet dat van de consument.

MacBook Pro (16-inch, 2021) | iPhone 15 Pro Max | Apple Watch Ultra | iPad Pro 12.9-inch (5th generation) (Wi-Fi + Cellular) | Apple TV 4K (3rd generation)
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
25 maart 2009 - 17:41    reactie #41
geplaatst door: PeterCornelis
Tja, ik heb hem bij Belcompany gekocht (omdat TM er toen geen op voorraad had),
maar ik heb een contract met TM waarin ik de iPhone a.h.w. 'afbetaal'.
I.i.g. ik heb hem net ingeleverd bij TM, nu moet ik twee weken zonder.   :sad:
MBP; iPhone 15 Plus; iPad air; TV; Watch 6; Time Capsule; EarPods Pro; AirTags.
www.appleclubeindhoven.nl
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
25 maart 2009 - 18:14    reactie #42
geplaatst door: hadimassa
Hoi allemaal!
Ook mijn zwarte 3G uit de eerste zending heb ik, na overleg met Tmobile naar SolidVision gestuurd. Ook bij mij scheurtjes in de case naar de kabel stekker. Ik heb in begeleidende mails vastgelegd dat de Iphone absoluut niet is gevallen en dat de scheurtjes eerst niet voelbaar waren maar binnen korte tijd groter werden en wel voelbaar...... Nadat SolidVision meldde dat de Iphone niet onder garantie ( maar met hoge kosten) kon worden gerepareerd (want  "...de haarscheurtjes zijn voelbaar; er is dus sprake van val of stootschade....") heb ik een schriftelijke klacht ingediend bij zowel SolidVision als Tmobile. SolidVision claimt er niks aan te kunnen doen ( hoezo niet? alle partijen moeten het doen met hun constatering dat er sprake is van val of stootschade!) en Tmobile claimt er ook niets aan te kunnen doen behalve dan dat ze me hebben geprobeerd af te schepen met korting op m'n abonnement en de suggestie EEN SECOND OPINION te vragen bij een gecertificeerd Apple center, dan zou het wel in orde komen (...!) Dat heb ik gedaan maar daar bleek meteen dat de instructies zijn de Iphone niet te accepteren voor een second opinion.... Apple verwees me terug naar Tmobile met de suggestie de "2e lijn" maar te bereiken met deze klacht waarbij de Apple medewerker ook nog opmerkte dat "... deze Iphones niet door Apple aan Tmobile zijn geleverd..." ( ???) De "2e lijn" bij Tmobile heb ik helaas niet meer bereikt want deze wordt afgeschermd. Ik heb er inmiddels schoon genoeg van en probeer m'n 2 jarig abonnement uit te zingen met een Iphone met flinke scheuren. Als ie verder goed blijft funtioneren dan stap ik aan het eind van de rit over op een andere provider. Als het apparaat echt stopt met functioneren door de haarscheuren dan wil ik zeker proberen met dit dosiertje aan te sluiten bij andere claims.

Spontane scheuren in de casing van de iPhone
25 maart 2009 - 18:43    reactie #43
geplaatst door: PeterCornelis
Jij bent ook rijp voor Kassa!
MBP; iPhone 15 Plus; iPad air; TV; Watch 6; Time Capsule; EarPods Pro; AirTags.
www.appleclubeindhoven.nl
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
25 maart 2009 - 19:46    reactie #44
geplaatst door: marco72
Ik denk dat je bij dit soort dingen gewoon door moet zetten tot dat je gelijk krijgt. Is makkelijker gezegd dat gedaan maar mensen laten zich te snel afschepen door die bedrijven. Haarscheurtjes bij de iphone is gewoon een erkend probleem dat is overal op internet te vinden en dat kunnen die medewerkers van de helpdesk niet ontkennen en het is gewoon zo'n bullshit om te zeggen dat als de haarscheurtjes voelbaar zijn het niet onder de garantie valt. Ze proberen dan het probleem bij de consument te leggen terwijl ze weten dat die er niets aan kunnen doen.
Apple TV iPhone 12 pro MacBook Pro 13" 2019 AirPort Extreme iPhone 4s MacBook Pro 13" 2010 iMac 27" 2010 iPad 2020 iPhone 6s
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
25 maart 2009 - 21:24    reactie #45
geplaatst door: weske8711
raar ik heb mijn telefoon al 3 x weg gestuurd eene met haarscheurtjes de ander met stof en nog un x met dode pixels. alle 3 de keer zijn ze vervangen voor een nieuwe zo ook nu dus hij is nu 4 dagen jong deze ben benieuwt hoelang die het uit houd


T-mobile heb ik trouwens nooit geen last en altijd een nette en vriendelijke service van ze  :shakehands:

Imac 27 inch (2011) canon eos 1000 D macbook(2008 early) Iphone 4 & (s)
blackberry torch
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
25 maart 2009 - 22:43    reactie #46
geplaatst door: Godfather
Citaat
Je sluit een koopovereenkomst met de verkoper voor een deugdelijk product. Hoe de verkoper de schade vervolgens vergoed krijgt is niet relevant, dat is zijn probleem en niet dat van de consument.

Ja dat klopt heel strikt genomen wel maar omdat het de wet is klopt het dan ook allemaal in de praktijk? Geef toe, T-Mobile is hier de dupe van Apple. T-Mobile moet inderdaad opdraaien of bloeden zoals dat eerder mooi is gezegd, voor issues die aan Apple te wijten zijn.

Maar goed, in deze komt de wet de consument wel heel mooi tegemoet dus ik kan me heel goed voorstellen dat je de weg van de minste weerstand zou pakken. Sterker nog, ook ik zou voet bij stuk houden bij de dealer waar ik hem vandaan heb, ik sta ten slotte in mijn recht.

Of ik het er mee eens ben is echter een ander verhaal...

Mac Pro '08 - iPad 16GB - iPhone 6 - Next Gen MB Pro
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
25 maart 2009 - 23:21    reactie #47
geplaatst door: JoghoJogho
Wat ik in de hele discussie niet snap is dat als de scheurtjes voelbaar zijn dit niet onder de garantie valt. Hoezo? Ik lees in het draadje dat er dan vermoeden is van vallen. Maar dan moet er toch ook andere schade zichtbaar zijn (deukjes, krassen e.d.).

En waarom zou stof in het scherm niet onder de garantie vallen? Is dat ook valschade?

Ik snap niet hoe de afwijzingen door TM e/o Apple gemotiveerd worden. Dit snijdt toch geen hout? Is er iemand die mij dit uit kan leggen?

MacBook Pro 15" 2,2 / 4 Gb / 750 Gb - MacPro 2,66 / 5 Gb / 250 Gb - Mac Mini Core Solo 1,5 / 2Gb / 250 Gb - MacBook Pro 13" 2,26 / 2 Gb / 160 Gb / MacBook Pro 13" 2,3 I5 / 4 Gb / 320 Gb / SL - iPhone 4 16 Gb
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
25 maart 2009 - 23:38    reactie #48
geplaatst door: PeterCornelis

Citaat
weske8711 om 21:24, 25-03-2009
[…]alle 3 de keer zijn ze vervangen voor een nieuwe […]

Oooo... nou snap ik het, de nieuwe zijn gewoon op!  :biggrin:
MBP; iPhone 15 Plus; iPad air; TV; Watch 6; Time Capsule; EarPods Pro; AirTags.
www.appleclubeindhoven.nl
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
25 maart 2009 - 23:55    reactie #49
geplaatst door: Calvin
@JoghoJogho Het is niet uit te leggen, dat is juist het probleem. Tmobile doet er alles aan om er voor te zorgen dat ze geen nieuwe iphones hoeven te geven. Ze repareren niet, ruilen alleen om. Stof is geen valschade maar omdat ze vinden dat de scheurtjes niet onder garantie vallen, vervalt alle andere garantie ook! Hoe bedoel je, tegen de wet in handelen.

@Godfather, Tmobile moet gewoon de kapotte iphones claimen bij Apple en daar hun recht halen, hebben ze ook. Het boeit me werkelijk waar geen zier of ze wel of niet bij Apple terecht kunnen, ik heb dat ding bij hun gekocht, ik eis een nieuwe en ga door tot dat ik mijn gelijk heb gekregen!

@hadimassa, ik zou een mail sturen naar kassa@vara.nl, ik heb exact hetzelde meegemaakt als jij, Kassa is er nu mee bezig, ze zoeken meer zaken, ze hebben er al een paar en als je het leuk vindt, kun je nog met je hoofd op tv ook

-= Back by popular demand =-
GetdropBox.com