Spontane scheuren in de casing van de iPhone
19 januari 2009 - 10:31   
geplaatst door: Calvin
Ik heb een iPhone 3G via TMobile en heb sinds een paar dagen spontaan twee scheuren in de casing.
Eéntje bij de aansluiting van de adapter, ongeveer een centimeter lang. Begint bij de aansluiting en loopt haaks de achterkant op.

Een andere scheur zit midden op de bovenkant, dus niet aan de rand vast ofzo.
Daarnaast zit er ook nog eens stof onder het scherm, al met al ben ik niet heel tevreden over de kwaliteit.

Ik weet zeker dat de telefoon niet gevallen is!!

Nu is mijn vraag.
* Zijn er meer mensen die hier last van hebben
* Weet iemand of dit onder garantie valt ( en niet naar bedoelt, antwoorden als ik denk het wel/niet heb ik niets aan, graag iemand die bij een APR werkt ofzo)

Thanks.

Calvin

-= Back by popular demand =-
GetdropBox.com
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
19 januari 2009 - 10:36    reactie #1
geplaatst door: Robert
[news]Er schijnen meer 3G modellen te zijn die er last van hebben, Google maar eens op 'iphone 3g cracks'.[/news]
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
19 januari 2009 - 13:07    reactie #2
geplaatst door: Kitesurfgirl
Dit is inderdaad een bekend probleem bij Apple. Helaas weet T-mobile er niet veel van.
Ik heb zelf de zwarte versie met na 3 weken al scheuren rondom de camera. Na 2 maanden nu ook 1cm scheur bij dock connector naar schroefje. Tevens begint bij mij ook de ingang van de koptelefoon af te brokkelen.

De iPhone is al 2 keer via T-mobile ter reparatie aangeboden, bij de witte versie krijg je netjes een nieuwe. Bij zwarte noemen ze t gebruikerskrasjes omdat ze moeilijk te zien zijn. Als je ze voelt met je vinger is het weer een barst en doen ze er ook niks meer aan. Dus als je een witte iPhone hebt krijg je waarschijnlijk een hele nieuwe...

Heb Apple er zelf ook al over gebeld, maar die mogen zelf niks doen. Gaat allemaal via T-mobile, dus een Apple shop stuurt je ook door.

Erg jammer allemaal want je betaald er toch voor. Moet deze week weer een afspraak maken voor mijn MacBook, topcase is voor de 3e keer kapot en hij heeft ook al een nieuw inverter board gehad. Dus 4 reparaties in 2 jaar. Wat was de niet officiële regel van Apple, 3 keer zelfde reparatie is een nieuw exemplaar?

Spontane scheuren in de casing van de iPhone
21 januari 2009 - 16:13    reactie #3
geplaatst door: freni
Ik heb een 16Gb witte iPhone, en die begint idd ook te barsten...   :thumbs-down: Voor de rest ben ik wel erg te spreken over de telefoon.   :thumbs-up:
 iMac 2.7 Ghz Intel Core i5 - 16Gb - Mac OS X (10.8)   iPhone 4G 16GB  
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
21 januari 2009 - 16:18    reactie #4
geplaatst door: Sarah
Ik heb een 1ste generatie iPhone en nergens last van  :music:
Was ook van plan een 3G te kopen maar dit is één van de redens waarom ik bij de 1ste generatie blijf. Kan internet, heb alles wat ik nodig heb met mijn MobileMe .. dus voorlopig nog eventjes met het "oude" spul verder doen  :wink:
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017)  iPhone 11 256GB  iPad Pro 9,7" 128GB - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4k - 64Gb
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
24 februari 2009 - 17:49    reactie #5
geplaatst door: Calvin
FF een update:
Naast de scheuren in de casing zit er ook stof achter het scherm.
Ben bij de reparateur geweest, die zegt dat de scheuren niet onder garantie vallen. Het stof achter het scherm wel.

Maar....., nu komt het, omdat ze niet repareren maar omruilen, krijg ik geen garantie op het stof achter het scherm!!! Want volgens hen vallen de scheuren buiten garantie dus kunnen ze de andere fout, die binnen de garantie valt, niet oplossen. Mogen ze niet van Tmobile/Apple, zeggen ze...

Reperateur verwijst naar Tmobile, als de scheurtjes voelbaar zijn, mogen we niet repareren, en vice versa, Tmobile zegt, de reperateur zegt dat het niet onder garantie valt, dus repareren ze niet. Alleen als ik een brief van een APR zou krijgen die dan weer verklaard dat het een fabricage fout is, willen ze repareren maar niet als de scheurtjes voelbaar zijn.......

Snap je het nog? Nu het mooiste, als je dus een scheurtje in je toestel hebt, waarvan het al heel erg discutabel is om dat buiten garantie te verklaren, en het ding stopt er vervolgens helemaal mee door een aantoonbare hardware fout, heb je pech, er wordt niet onder garantie gerepareerd. Oftwel, ze ontkennen je je wettelijke garantie!

uur met tmobile aan de telefoon gehangen, maar ze zijn onvermurwbaar...
Ik heb ge-eist dat ik door een hogere pief teruggebeld zou worden, doen ze niet.
Ik heb nu wel voor elkaar dat ze er nog eens naar kijken.....

Wordt vervolgd, desnoods met een advocaat, ik laat me niet piepelen door Tmobile en de reperateur.

-= Back by popular demand =-
GetdropBox.com
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
24 februari 2009 - 18:00    reactie #6
geplaatst door: Kitesurfgirl
Ik hoor graag hoe dit afloopt. Heb zelf ook flink wat problemen gemaakt over mijn duidelijke barstjes bij camera en bij de dock (schroefjes) tevens is het zilveren randje van de koptelefoon aansluiting ook helemaal af gebrokkeld.  

Heb hem 2 keer laten opsturen en kreeg steeds te horen dat het gebruikerskrasjes waren. Apple zelf ook gebeld maar die zeggen dat dit echt via T-mobile moet gaan. Zelfs via Solid-Vision, die de reparaties uitvoeren lukt het niet. Daar hebben ze weer smoezen als de witte iphones met haarscheurtjes vervangen we, maar de zwarte iphones hebben dit probleem niet dus geen vervanging.

De dame bij T-mobile was trouwens zo slim om te vermelden dat de haarscheurtjes niet op de plastic casing voorkomen, alleen kleine scheurtjes op het glas  :crazy:

Spontane scheuren in de casing van de iPhone
24 februari 2009 - 19:03    reactie #7
geplaatst door: marco72
Heb ook een witte en die kreeg ook scheurtjes na een week kon ik hem ophalen maar het bleek dat ze gewoon een nieuwe hebben mee gegeven.
Apple TV iPhone 12 pro MacBook Pro 13" 2019 AirPort Extreme iPhone 4s MacBook Pro 13" 2010 iMac 27" 2010 iPad 2020 iPhone 6s
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
24 februari 2009 - 19:06    reactie #8
geplaatst door: Calvin
ja, en de mijne wilden ze niet eens aannemen.....
-= Back by popular demand =-
GetdropBox.com
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
24 februari 2009 - 19:57    reactie #9
geplaatst door: marco72
Was ook wel verbaasd dat ik een nieuwe kreeg maar goed vond het niet erg want er zaten ook al een paar krassen op het scherm en heeeeel veel krassen op het zilveren apple logo. Ga er nu iets zuiniger mee om dus.
Apple TV iPhone 12 pro MacBook Pro 13" 2019 AirPort Extreme iPhone 4s MacBook Pro 13" 2010 iMac 27" 2010 iPad 2020 iPhone 6s
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
24 februari 2009 - 20:02    reactie #10
geplaatst door: Robert
[news]@ Calvin: Het lijkt me (gezien de Nederlandse wetgeving in deze) dat T-Mobile geen poot heeft om op te staan, zij zijn de verkopende partij en zijn simpelweg aansprakelijk. En je inderdaad niet laten piepelen![/news]
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
24 februari 2009 - 20:07    reactie #11
geplaatst door: Calvin
@Robert, ik weet dat ik gelijk heb, maar gelijk krijgen is helaas anders dan gelijk krijgen.

Maarja, als de reparatiedienst hem met een kulsmoes niet aanneemt, wordt het lastig.

En inderdaad, ik laat me niet piepelen en zal een reparatie/nieuwe krijgen!!

-= Back by popular demand =-
GetdropBox.com
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
8 maart 2009 - 16:43    reactie #12
geplaatst door: Kram88
Als zoveel mensen dit probleem hebben, stap dan is met een paar man zo'n winkel binnen en zet de beste mensen voor het blok!  :devil:
MacBook 2.0 GHz, 4 Gb DDR3 RAM, GF9400M
iPhone 3GS 16 Gb Wit
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
8 maart 2009 - 17:44    reactie #13
geplaatst door: iTom
Ik heb een witte iPhone 3G.
Ik heb hem net nog eens grondig geïnspecteerd en van scheuren heb ik geen last.
Maar wel van stof of vuil achter het scherm.
Eerst dacht ik dat het een dode pixel was, maar ondertussen zie ik al meer stipjes vuil links bovenaan.

Zelf kan je deze waarschijnlijk niet verwijderen.
Maar is dit dus onder garantie wel te laten verwijderen?

En hoe lang zit je dan zonder iPhone?

Spontane scheuren in de casing van de iPhone
10 maart 2009 - 20:31    reactie #14
geplaatst door: Rutger
Mijn witte iPhone begon ook haarscheurtjes te vertonen, en ik had ook last van stof onder het scherm. Ik ben toen ook naar de T-Mobile shop geweest waar die malloot van een verkoper even voelde met z'n vinger of hij de krasjes kon voelen en toen het welbekende ***verhaal vertelde dat hij een van de krasjes kon voelen en ik daarom niet voor vervanging/reparatie in aanmerking kwam.

Ik kon hoog of laag springen, consumentenrecht of niet, daar had hij verder geen boodschap aan, ik had wel meer stampij kunnen gaan maken maar had niet het idee dat het wat zou uithalen.

Weinig hoop dat het iets zou uithalen, toch ook maar het klachtenformulier op de website van T-Mobile ingevuld en ze haarfijn uitgelegd wat mijn rechten zijn (consumentenrecht) en hun plichten zijn als leverancier (leveren van een deugdelijk product). Vervolgens ben ik na een paar dagen teruggebeld en kon ik via de afdeling aftersales een refurbished toestel krijgen of ik kon de mijne voor reparatie opsturen.

Ik heb voor omruilen gekozen en een paar dagen later kwam een koerier langs om mijn toestel om te ruilen voor een refurbished exemplaar. Dus wellicht dat het klachtenformulier op de site van t-mobile voor andere ook de oplossing is.

MacBook Pro (16-inch, 2021) | iPhone 15 Pro Max | Apple Watch Ultra | iPad Pro 12.9-inch (5th generation) (Wi-Fi + Cellular) | Apple TV 4K (3rd generation)
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
10 maart 2009 - 21:23    reactie #15
geplaatst door: Calvin
@rutger, heb je de tekst nog die je gestuurd hebt? Hoef ik het niet zelf te verzinnen,
-= Back by popular demand =-
GetdropBox.com
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
10 maart 2009 - 23:27    reactie #16
geplaatst door: Rutger
Dit is wat ik in letterlijk het formulier heb gezet:

Citaat

Mijn witte iPhone 3G heeft last van het bekende probleem van haarscheurtjes in de behuizing. De eerste ontstond al na een paar weken en een iets grotere is recentelijk ontstaan. Voor de duidelijkheid, het toestel is nooit gevallen, De scheurtjes zijn zoals bij zo vele spontaan ontstaan.

Maandag ben ik de T-Mobile shop in Den Haag (bij Den Haag HS) langsgeweest en daar vertellen ze doodleuk dat omdat je de scheurtjes met je vinger kan voelen Apple er niks aan doet en ik dus niet geholpen kan worden en pech heb.

Ik heb de medeweker in de winkel ook duidelijk proberen te maken dat ik het toestel niet bij Apple gekocht heb maar bij T-Mobile, met jullie heb ik een koopovereenkomst gesloten en heb ik recht op een deugdelijk product, als consument heb ik zelf niets met Apple (de fabrikant) te maken, dat is een interne aangelegenheid tussen T-Mobile en Apple.

Volgens de wet heb ik recht op een product van goede kwaliteit. In de wet staat dat een product deugdelijk moet zijn. Is het product niet goed? Dan heb ik recht op een gratis reparatie, of een nieuw product. In dit geval is hier dus duidelijk sprake van een ondeugdelijk product en eis ik van T-Mobile gratis reparatie van mijn iPhone, of een nieuwe iPhone.

MacBook Pro (16-inch, 2021) | iPhone 15 Pro Max | Apple Watch Ultra | iPad Pro 12.9-inch (5th generation) (Wi-Fi + Cellular) | Apple TV 4K (3rd generation)
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
10 maart 2009 - 23:39    reactie #17
geplaatst door: Mrmoon
Een zwagertje van mij heeft dezelfde problemen met zijn witte iPhone. Ik zal 'm hier eens naar toe sturen. Ondertussen ben ik nog steeds heel blij met mijn eerste generatie iPhone... die ik stiekum ook wat mooier vind dan de zwarte of de witte....
Macbook Pro - 2.2Ghz Core i7 - 16 Gb Ram - 250 Gb
Mac Mini - 2.5Ghz Core i5  - 8 Gb Ram - 512Gb
iPhone - X
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
10 maart 2009 - 23:59    reactie #18
geplaatst door: Calvin
Mail verstuurd, gelukkig werken ze snel daar....


Hartelijk dank
Je vraag of klacht is doorgestuurd aan één van onze medewerkers. T-Mobile zal bij een vraag binnen 7 kalenderdagen of bij een klacht binnen 30 kalenderdagen contact met je opnemen of een reactie sturen.

Met vriendelijke groeten,

T-Mobile Klantenservice

-= Back by popular demand =-
GetdropBox.com
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
11 maart 2009 - 00:04    reactie #19
geplaatst door: Rutger
Zo lang duurde het bij mij niet hoor, de volgende dag kreeg ik een mail dat het was doorgezet naar de klachtenafdeling en binnen een week werd ik teruggebeld.

Ik ben benieuwd hoe het voor je afloopt.

MacBook Pro (16-inch, 2021) | iPhone 15 Pro Max | Apple Watch Ultra | iPad Pro 12.9-inch (5th generation) (Wi-Fi + Cellular) | Apple TV 4K (3rd generation)
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
11 maart 2009 - 00:29    reactie #20
geplaatst door: Calvin
Als ze het op deze manier niet netjes afhandelen is de volgende stap de stap naar de rechtsbijstand of de consumenten authoriteit, ik moet en zal mijn telefoon gerepareerd krijgen.
Heb ik recht op, nu nog recht krijgen
-= Back by popular demand =-
GetdropBox.com
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
11 maart 2009 - 00:41    reactie #21
geplaatst door: Peter Villevoye
Ik heb ZES maanden enorm met ze in de clinch gelegen
(via mailtjes, telefoontjes, aangetekende brieven, faxen)
om mijn wettelijk verplichte nummerbehoud te regelen.
Uiteindelijk heb ik 2x 3 maanden mijn ouwe abo moeten
verlengen en weigerde T-Mobile dat te vergoeden (ik kon
hooguit de helft ervan als "korting" op mijn abo krijgen).

Hun klantenservice is een ramp. Ze sturen je van kastje
naar muur, van stoethaspel naar liegbeest, van belover
naar afpoeieraar en intussen mag je zelf alles oplappen.
(Heb sinds deze week pas mijn ouwe nummer werkend).

Overigens denk ik dat je het beste persoonlijk enorme
stennis kan gaan maken in de winkel zelf, desnoods met
een goed ingestudeerd dreigement dat je de winkel niet
verlaat voordat je krijgt waar je recht op hebt.
Confronteer ze met hun eigen inconsequente handelen,
toon aan dat ze niet één lijn trekken en zelfs regelmatig
niet-wettelijk bezig zijn. Vraag dus naar de hoogste baas,
want die types laten de lagere medewerkers 't vuile werk
opknappen (heb ik ook vaak aan de telefoon gemerkt).

Hun klantenservice is een bolwerk van paniekvoetbal,
waar je soms boft en soms bot vangt. En dat hoort niet.
Laat ze zweten, knijp ze, want ze zullen moeten werken
voor het behoud van deze exclusieve deal !!

Kortom: veel sterkte.

Verder hoop ik dat T-Mobile NL z.s.m. deze deal verliest.
Hun netwerk vertoont namelijk ook flinke scheuren...

Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
11 maart 2009 - 15:17    reactie #22
geplaatst door: Calvin
Ze gaan nu echt vervelend worden:


Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.

U geeft aan dat uw iPhone haarscheurtjes vertoont en dat er stof onder het beeldscherm zit. Volgens de medewerkers van T-Mobile die u gesproken heeft vallen deze defecten niet onder de garantie. Wij hebben uw e-mailbericht doorgestuurd naar de afdeling Geschreven Klachten. Een medewerker van deze afdeling neemt contact met u op om met u de mogelijkheden te bespreken. Houdt u rekening met een verwerkingstijd van maximaal twee weken.

Wij vertrouwen erop u van voldoende informatie te hebben voorzien.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV

Oftewel, ook het stof achter het scherm is nu ook ineens geen garantie meer. Terwijl ze dat eerst wel hadden toegezegd.....
Krijgt een staartje.............

-= Back by popular demand =-
GetdropBox.com
Spontane scheuren in de casing van de iPhone
11 maart 2009 - 15:40    reactie #23
geplaatst door: Thunderklont
Zelfde probleem hier. Gisteren mijn zwarte 16G meegegeven aan Pro Assist. Dikke scheur bij de adapteraansluiting en stof achter het scherm. Dit is pas het vijfde probleem bij mijn abonnement.  T-Mobile stuurde me meteen door naar de verzekeraar. Over garantie geen woord.

Het is een arrogante organisatie die wel het lef heeft om met service te adverteren,maar het niet biedt. Misschien dat Kassa ze een tik op de vingers kan geven.

Vara's Kassa is er mee bezig. Ze vragen iedereen met scheurende iPhones te mailen naar kassa@vara.nl.

Doen!

Spontane scheuren in de casing van de iPhone
11 maart 2009 - 15:51    reactie #24
geplaatst door: Calvin
Mail naar Kassa gestuurd. ben benieuwd
-= Back by popular demand =-
GetdropBox.com