Verbinding vanuit Apple TV valt weg
6 mei 2012 - 23:39   
geplaatst door: Veeyar
Ik ben sinds kort in het bezit van de nieuwe 1080p Apple TV en wat is het een geweldig apparaat! :D

Alleen... als ik vanaf de apple TV een video of muziek selecteer vanuit mijn itunes-bibliotheek op mijn MacBook valt de verbinding na een tijdje weg. Dit is de ene keer na een kwartier en de andere keer na tien minuten. Ik moet dan itunes op mijn MacBook opnieuw opstarten om weer verbinding te krijgen.
Als ik echter vanaf mijn MacBook middels airplay een video op mijn Apple TV afspeel kan ik een hele film kijken zonder problemen..  :crazy:

Zover ik kan bedenken is er dus geen probleem met mijn wifi. (ik heb geprobeerd om het kanaal te veranderen en de codering op WPA ipv WPA2 te zetten, maar zonder resultaat)

Heeft iemand enig idee waar dit probleem door veroorzaakt wordt?

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen!

Mijn MacBook draait op Snow Leopard (10.6.8) en is een intel core 2 duo, 2 Ghz met 2 GB intern geheugen.

Alvast bedankt.

Verbinding vanuit Apple TV valt weg
7 mei 2012 - 11:03    reactie #1
geplaatst door: macossie
Het eerste waar ik aan denk is je instelling bij Systeemvoorkeuren -> Energiestand

Sluimerstand computer: zet die eens op 'nooit'

'Plaats harde schijven in sluimerstand indien mogelijk' vinkje weghalen

'Schakel sluimerstand uit voor Ethernet-netwerktoegang' aanvinken

Verbinding vanuit Apple TV valt weg
7 mei 2012 - 21:03    reactie #2
geplaatst door: Veeyar
Hallo Macossie,
Bedankt voor jouw reactie, ik ga het vanavond gelijk proberen.
Verbinding vanuit Apple TV valt weg
7 mei 2012 - 21:26    reactie #3
geplaatst door: Veeyar
Helaas, ik heb de instellingen veranderd zoals jij zei, maar na een kleine 10 minuten stopte de Apple TV met afspelen.
Verbinding vanuit Apple TV valt weg
7 mei 2012 - 22:46    reactie #4
geplaatst door: Legend
Ik heb hetzelfde probleem, heel irritant.
Had gelezen dat je je router moet updaten of een snellere internet verbinding nemen.

(Bewerkt door Legend om 22:47, 7-05-2012)

Verbinding vanuit Apple TV valt weg
7 mei 2012 - 23:07    reactie #5
geplaatst door: Veeyar

Citaat
Legend om 22:46, 7-05-2012
Ik heb hetzelfde probleem, heel irritant.
Had gelezen dat je je router moet updaten of een snellere internet verbinding nemen.

(Bewerkt door Legend om 22:47, 7-05-2012)

Dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Als ik namelijk via itunes op mijn MacBook een film start en dan via het icoontje rechts onderin deze afspeel op mijn Apple TV (dus via airplay) kan ik de hele film kijken zonder problemen.

Als ik dezelfde film via de Apple TV selecteer uit mijn itunes biblotheek (op dezelfde MacBook) stopt de film na enkele minuten en is de verbinding met de itunes bibliotheek verbroken.

Dit moet volgens mij een instelling of software probleem van mijn MacBook zijn.

Verbinding vanuit Apple TV valt weg
7 mei 2012 - 23:20    reactie #6
geplaatst door: Legend
Het eerste heb ik nog niet geprobeerd via AirPlay maar het tweede is precies hetzelfde bij mijn.
Verbinding vanuit Apple TV valt weg
8 mei 2012 - 13:45    reactie #7
geplaatst door: Veeyar
Het probleem is opgelost! Ik heb de firmware van mijn router geupdate en nu blijft de verbinding goed. :thumbs-up:

Mijn router is een TP-Link TL-WR1043ND. Bij de nieuwe firmware stond: "Improved the support of Apple's Bonjour protocol". Ik las op internet dat dit een protocol is dat itunes gebruikt.

Legend, ik weet niet of jij ook deze router hebt maar mogelijk dat dit ook een oplossing kan bieden voor jou.

Verbinding vanuit Apple TV valt weg
8 mei 2012 - 15:57    reactie #8
geplaatst door: Legend
Ik ben nu ingelogd bij TP-Link en zie rechtsboven Model NO. TL-WR841N / TL-WR841ND staan.
Ik ga dus nu naar System Tools en dan Firmware Upgrade.

Dan ga ik naar www.tp-link.com en vervolgens naar Ondersteuning en dan Download.

Vervolgens zie ik dan TL-WR841N en TL-WR841ND staan dus welke moet ik nu nemen dan?

Ik ga bijv. naar TL-WR841N en dan Hardwareversie v7.

Dan zie ik 3 updates staan maar nergens zie ik staan bij Wijzigingen en bugfixes: Improved the support of Apple's bonjour protocol?

Doe ik iets verkeerd of zie ik iets over het hoofd?

(Bewerkt door Legend om 15:58, 8-05-2012)

(Bewerkt door Legend om 16:00, 8-05-2012)

Verbinding vanuit Apple TV valt weg
8 mei 2012 - 20:44    reactie #9
geplaatst door: Veeyar
Jij hebt een ander type router dan ik, dus ik weet niet of een firmware update ook bij jou het probleem oplost, maar het kan natuurlijk nooit kwaad.

Op de site van TP-Link staat een uitleg hoe je hardwareversie van jouw router kan vinden:
http://nl.tp-link.com/Article/?id=46

Je moet dan voor deze versie de firmware downloaden.