(Mis) Match tussen uw SEA & SEO bereik
31 mei 2011 - 16:54   
geplaatst door: Mariellevk
(Mis) Match tussen uw SEA & SEO bereik
Weet u wat de zoekwoorden zijn die voor uw website het meeste van belang zijn? En bent u op deze zoekwoorden daadwerkelijk goed vindbaar? Een studente van de opleiding Commercieel Communicatiemanagement aan Hogeschool Schoevers voert bij Modation Online Marketing BV een onderzoek uit rond dit thema. Zij gaat na of organisaties die gebruik maken van Google Adwords goed scoren op belangrijke zoekwoorden in het organische gedeelte van Google.

Bereik relevante doelgroepen
In de praktijk blijkt dat organisaties vaak veel tijd en geld investeren in het behalen van een goede positie in Google Adwords, maar dat zij in de organische (niet-betaalde) zoekresultaten van Google veel minder goed vindbaar zijn. Het bereik van relevante doelgroepen wordt hierdoor beperkt. Een gemiste kans!

Resultaat onderzoek
Bij het onderzoek naar vindbaarheid in Google zijn organisaties uit vele verschillende branches betrokken. Een aantal deelnameplaatsen is nog beschikbaar. Voor de representativiteit van het onderzoek is het betrekken van zoveel mogelijk branches van belang. Bent u benieuwd naar de match tussen uw SEA en SEO bereik, dan bent u van harte uitgenodigd om deel te nemen.

Na deelname aan het onderzoek weet u welke Adwords zoektermen voor u het meest belangrijk zijn. Ook weet u wat uw positie in het organische gedeelte van Google is op basis van de belangrijkste zoekwoorden. Hierbij wordt verder gekeken dan alleen naar de woorden die veel klikken ontvangen; specifiek wordt bekeken welke woorden voor u het meeste rendement opleveren (omzet, leads, ander kwalitatief hoogwaardig bezoek). Binnen een week na deelname weet u waar uw kansen liggen in het organische gedeelte van Google.

Doe ook mee!
Het onderzoek richt zich op organisaties met een maandelijkse besteding in Adwords van minimaal 300 euro. Via uw Google Analytics/Adwords account wordt geanalyseerd wat voor u de belangrijkste zoekwoorden zijn.

Bent u benieuwd naar de vindbaarheid van uw website in de niet-betaalde resultaten van Google of kent u een relatie voor wie dit onderzoek interessant is? Neem dan vóór 22 juni contact op met Mariëlle van Kempen via marielle@modation.com (ook IM), 024 - 844 17 88. Deelname hoeft niet meer dan 15 minuten van uw tijd te kosten.

Uw gegevens worden vertrouwelijk en in uw belang behandeld.

Alvast bedankt.