Overige zaken > MacFreak-Café
Net functie Onkyo TX-8250 Network Receiver probleemje
SystemII:
Ik heb sinds donderdag een net-probleempje met de Onkyo TX-8250 Network Receiver, deze wil heel erg moeilijk verbinding maken met de diensten zoals Tidal, Spotify, Deezer en/of TuneIn. Wanneer ik een 'Netwerk-test" doen, staat er meestal aan het einde "Failed" maar als ik Tidal aan de praat heb, speelt hij probleemloos de files af en switchen tussen de albums is geen enkel probleem, dan werkt het zoals het zou moeten zeg maar. Klik ik dan op bijvoorbeeld 'Deezer' dan begint de hele trage zooi weer opnieuw en heb ik wellicht na twee minuten van "Connecting..." weer contact en werkt deze dienst zoals het moet.
Ik vermoed zelf dat wanneer je een dergelijke dienst aan wil spreken, de Onkyo eerst naar een 'eigen' server zoekt, deze niet kan vinden omdat de hele meuk van Onkyo eruit ligt vanwege hun faillissement(?). Ditzelfde gebeurd waarschijnlijk ook wanneer ik een netwerk-test op de receiver doe, er moet toch iets ontvangen worden om 'Succes' op de display weer te geven na deze test.
Wie kan mij hier meer over vertellen en/of heeft een soort gelijke ervaring hiermee, of kan dit verklaren..?
nnsa:
Is er dan sinds donderdag j.l. iets veranderd aan je netwerk/router ?
Zijn je netwerkinstellingen nog in orde (IP-conflikt, DNS-server, etc, etc).
Vast IP-adres of DHCP ?
Verbonden met sterkste WiFi zender of via ethernet ?
SystemII:
Nee, dat is allemaal in orde. De boel heeft gewoon een hele lange time-out. Als die voorbij is kan ik gewoon via het net afspelen en lijkt er niks aan de hand, probeer ik dan iets via Spotify af te spelen gaat dat niet lukken en staat de boel helemaal vast, totdat de time-out voorbij is. Alle accounts van de betreffende diensten zijn in orde. Alles is met een kabel verbonden met m’n netwerk. Ook de interface die communiceert met de app op m’n iPhone werkt perfect, behalve als hij staat te “Connecten” dan is ook die communicatie tijdelijk dood. En ja, hij heeft een door mij toegewezen IP nummer die buiten de range dan de DHCP server valt. Ik kan ook vanaf m’n Mac perfect op de Netwerkreceiver inloggen. Dus qua Netwerkinstellingen zit het wel snor. Het is sinds donderdag althans, toen heb ik het ontdekt.
Ik vermoed omdat vele sites van Onkyo nu uit de lucht zijn (al dan niet door het faillissement) en dat de receiver staat te wachten op een code 200 van de server. Er staat ook “Connecting…”
Ook wanneer ik een netwerk test doe op de Onkyo eindigt dat in “Failed”
nnsa:
Als jouw netwerkapparaat, in dit geval een receiver, verbinding maakt met bijvoorbeeld Spotify, dan heeft dat toch niets met een Onkyo server te maken ?
Ik heb nog één van de eerste Logitech internet radio’s. Die dienst is al lang uit de lucht, maar verbindt nog steeds prima met TuneIn.
SystemII:
Het is een netwerkreceiver, waar deze diensten in de firmware zitten. Ik weet heel erg zeker dat hij eerst naar een van de servers van Onkyo zoekt omdat dit altijd feilloos gewerkt heeft en nee er is totaal niks veranderd aan het netwerk. Alleen een firmware update in m’n KPN Modem 12, althans die is opnieuw opgestart een aantal dagen geleden.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie