Met een gewone en twee hobbyauto's op de oprit is een (stille) compressor al minder een luxe, en dan ben ik niet te beroerd om ook de reservewielen even te doen. Wel met een flinke overdruk, want lucht eruit gaat makkelijker dan erin. Die 12V pompjes maken meer herrie en hitte dan luchtdruk, is mijn ervaring.
@EricS: Daar kan ik je een leuk avontuur van vertellen. Was nog in de vorige eeuw. We hadden met de oldtimerclub een kampeerweekend en een van de deelnemers was een grote zware kerel die een kleine, maar aardig volgestouwde, antieke caravan aan zijn trabant (met startproblemen) had. Wat erop neerkwam dat we de hele combinatie bij vertrek en ook nog eens op het tankstation konden aanduwen.
Die Eriba Puck was wel nog origineel, tot de banden aan toe. Dat was echter eerder te wijten aan verkeerde zuinigheid, dan aan een originaliteitstic die menig verzamelaar heeft. De eerste band van de Eriba ging op de Veluwe plat, maar er zat gelukkig een volle op de dissel.
De tweede caravanband gaf vlak voor de afrit Laren de geest. In zijn eindeloze optimisme dacht de pechvogel nog wel even op zo'n zomerse zondagavond in Laren een bandenboer te vinden die open was en die zo'n kleine maat op voorraad had. Het hele villadorp zat op dat moment natuurlijk al aan de rosé.
Toen mijn voorspelling uitkwam, was het einde opties, en ook het einde van mijn geduld en heeft hij bij zijn (ouke) baas een transport geregeld om het ding op te halen.
Ik heb dat niet afgewacht, en het zou me niet verbazen als nu, 25 jaar later, die vervangende bandjes er nog steeds onder zitten.