Apple Agenda problemen met Synology Calendar
7 oktober 2021 - 15:59   
geplaatst door: HvB
Op mijn Synology NAS draait de Synology Calender applicatie. Ik heb 3 apple cliënts (MacBook, iPad en iPhone) waarmee ik mijn agenda synchroniseer. Op alle de drie cliënts maak ik gebruik van Apple Agenda. Met de iPhone en iPad heb ik geen probleem, ik kan activiteiten toevoegen, verwijderen en aanpassen.

Echter op de MacBook onder OSX (11.6) kan ik geen activiteiten aan de agenda toevoegen. Synchronisatie met de NAS gaat goed en kan nieuwe activiteiten (aangemaakt op iPhone en iPad zien, kan deze verwijderen en updaten, maar nieuwe activiteiten komen niet door op de NAS.

Heeft iemand een idee waar ik moet kijken?
Apple Agenda problemen met Synology Calendar
7 oktober 2021 - 18:53    reactie #1
geplaatst door: nnsa
Heb je op de Mac niet (per ongeluk) een Agenda-abonnement genomen, i.p.v. een CalDAV account aangemaakt ?

En is de CalDAV server juist geconfigureerd voor MacOS ?

https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/tutorial/How_to_Sync_Synology_Calendar_with_CalDAV_Clients#x_anchor_id6

En heeft het op de Mac ooit gewerkt ?

Dat het op iDevices wel werkt zegt niets over de juiste configuratie.

Schermafbeelding 2021-10-07 om 18.50.46.pngApple Agenda problemen met Synology Calendar
Bewerkt: 7 oktober 2021 - 20:20 door nnsa
Apple Agenda problemen met Synology Calendar
8 oktober 2021 - 08:51    reactie #2
geplaatst door: HvB
Ja, bij mijn weten heeft het op mijn Mac de Agenda goed gefunctioneerd.
Heb inmiddels een OSX opnieuw geinstalleerd en nu functioneert het weer uitstekend.

Wat mij betreft is dit item nu gesloten