Ik gebruik Apple Music en de aankopen zijn keurig te zien bij andere Macs en iOS-devices. Er is echter eentje, waarop Music te zien is met alle aankopen, maar die weigert ze (te downloaden en) af te spelen.
Ik begrijp tegenwoordig veel van de Apple-
abracadabra niet. Ik krijg het bericht dat de onwillige Mac al is geassocieerd met een Apple Account (dat lijkt me logisch - het is uiteraard hetzelfde account als bij elk apparaat hier in huis.) Maar dan: "If you download past purchases with your Apple Account, you cannot auto-download or download past purchases with
(let op!) a different Apple Account for 90 days." Ik kan hierna cancelen of 'Transfer' kiezen, wat geen resultaat brengt.
Different Apple Account? Helemaal niet. Apparaat staat ook al langer dan 90 dagen op het bureau. Is geauthoriseerd, maar staat inderdaad niet in het lijstje met geassocieerde computers dat ik kan raadplegen in Music>Account>Account Settings>Manage Devices.
De Apple hulppagina's hebben een aantal dezelfde vragen als onderwerp, maar die gaan over iTunes in 2018, dus daar is niets te vinden. Een tip van Apple om even een aankoop te doen in Music met de onwillige Mac, levert geen resultaat op. De aankoop is af te spelen, de eerdere aankopen niet. Leuk detail: op de hulppagina van Apple
https://support.apple.com/en-us/118412 staat wel hoe je 'geassocieerde' devices moet loskoppelen, maar niet hoe je ze toevoegt...
Iemand een oplossing?