Ga even naar Take Control Books. Daar kun je geheel gratis een prima up-to-date handleiding downloaden. Kun je je alvast een idee vormen wat er allemaal mogelijk is met DT.
@ nnsa ; Je kunt ook nog kijken naar EagleFiler.Ik heb DT en EF ook overwogen. Maar met een goede indeling van de Finder en Scrivener-bestanden kan ik eigenlijk alles dat ik wil. Maar ik leer graag wat ik desondanks mis @ Timotheus ; Goede tip dat Take Control Books. Daar ga ik eens rondsnuffelen.
Maar ik leer graag wat ik desondanks mis
Om een willekeurig voorbeeld te geven van wat DT wel kan en Scrivener niet: DT kun je ook gebruiken als archief voor Apple Mail-berichten. Lijkt me heel handig voor velen.
Ook levert DevonThink een prima OCR programma mee: ABBY Fine Reader Engine.
Als je tevreden bent met Scrivener (en veel [boeken/artikelen] schrijft, zou ik ook qua kosten bij Scrivener blijven, alhoewel je het in DT zou kunnen nabouwen.
Hebben ze soms promo acties? Black Friday doen ze wel maar dat is wat ver af.
En hebben jullie ook wel een gekeken naar Leap? Een behoorlijk geavanceerde tagging-app.
De tijd dat ik mijn best deed mensen te overtuigen van dingen die volgens mij goed / nuttig / plezierig zijn, ligt achter me. Maar voor mezelf heb ik de keuze al lang geleden gemaakt.
Het gaat er niet om wat je weet, maar waar je het (snel) kan vinden...
@Cesar: Ik zou hier eerst en Encrypted database voor aanmaken onder File/New Encrypted Database en in die nieuwe database je eerder genoemde Template gebruiken.
ok doe ik.
@timotheus: Toch één bedenking hierbij: een aantal bedrijven en overheden vragen ( eisen) nog steeds het originele papieren document om een bepaalde status, bepaalde rechten, vrijstellingen etc. aan te tonen. Die documenten kan je toch niet zomaar in de papiermand gooien in het papierloze kantoor? Of is dit in NL al helemaal anders dan in BE?