geplaatst door: Notaname
Hallo, ik ben Eric en nieuw hier.

Sinds 3/4 jaar ben ik een Mac gebruiker naast mijn Windows pc, iPhones en iPads.
Ik zit met het probleem dat ik een mail in de uitgaande map heb staan welke allang is verzonden en dus mag worden gewist.
Dit lukt prima, maar even later staat hij er weer.  :cry:
Dat gedurende zo'n 9 maanden.

Ik weet niet hoe ik hier vanaf kom. Het betreft een Hotmail account, welke ook in gebruik is op bovenstaande devices maar waar de mail niet in de uitgaande map staat.
Het verwijderen van het Hotmail account op mijn Mac en naderhand weer aanmaken veranderd niets aan de situatie. De mail komt weer vrolijk te voorschijn.

Heeft iemand enig idee hoe ik hier vanaf kom?

Hartelijk dank voor jullie moeite.  Groet, Eric

Naamloos.jpegEr staat een mail in de map 'Uitgaand' en die kan ik niet verwijderen.
Naamloos.jpegEr staat een mail in de map 'Uitgaand' en die kan ik niet verwijderen.
geplaatst door: Sypie
Log eens in op de website van Hotmail en kijk daar eens in de map "Uitgaand". Desnoods verwijder je de mail daar.
geplaatst door: Notaname
Hoi Sypie,

De online versie van Outlook/Hotmail kent geen uitgaande map dus loopt deze oplossing helaas dood.

Dank voor je moeite.
geplaatst door: boiing
.. en dus mag worden gewist. Dit lukt prima, maar even later staat hij er weer.

Nog een keer versturen geprobeerd?
geplaatst door: Notaname
Zeker, maar m'n fietsenmaker weet het inmiddels wel na 3/4 jaar.   :happy:
geplaatst door: boiing
Dat geloof ik graag :biggrin:.. Als ie verstuurt en aankomt zonder foutmelding, en je zegt dat ie gewoon terugkomt na het verwijderen van het account zou ik vermoeden dat er op de Hotmail server een bitje verkeerd staat. En of je daar iets aan kunt doen...

Als test kun je nog een tijdelijk schoon gebruikersaccount aanmaken en daar even je Hotmail account instellen. Dan weet je zeker dat het niet aan de instellingen van de Mac ligt, als de mail daar ook weer verschijnt is de kans groot dat het een fout op de Hotmail server is.
geplaatst door: Flix
'Bouw opnieuw op' van deze uitgaande postbus al geprobeerd (via menu Postbus)?

En bij Hotmail op de webmail gekeken of ie daar staat en een daar dan eventueel verwijderen?
geplaatst door: Notaname
Dat geloof ik graag :biggrin:.. Als ie verstuurt en aankomt zonder foutmelding, en je zegt dat ie gewoon terugkomt na het verwijderen van het account zou ik vermoeden dat er op de Hotmail server een bitje verkeerd staat. En of je daar iets aan kunt doen...

Als test kun je nog een tijdelijk schoon gebruikersaccount aanmaken en daar even je Hotmail account instellen. Dan weet je zeker dat het niet aan de instellingen van de Mac ligt, als de mail daar ook weer verschijnt is de kans groot dat het een fout op de Hotmail server is.

Een schoon gebruikersaccount? Dat snap ik niet. Zoals gezegd, ik heb het account verwijdert en na een herstart opnieuw aangemaakt. Datzelfde account werkt prima op ca. 8 andere devices en daar is de mail niet aanwezig in de uitbox. Niet op Windows, niet op iOS.   
geplaatst door: Notaname
'Bouw opnieuw op' van deze uitgaande postbus al geprobeerd (via menu Postbus)?

En bij Hotmail op de webmail gekeken of ie daar staat en een daar dan eventueel verwijderen?

'Bouw opnieuw op' heeft geen effect. Hotmail op de website heeft geen uitbox.   :cry:
geplaatst door: boiing
Een schoon gebruikersaccount? Dat snap ik niet.

Een schoon user-account op je Mac zelf bedoel ik. Een standaard test om zaken uit te sluiten. Ook wel de 'Flix-test' genoemd op dit forum. Als het dan niet optreedt zit de fout in je gebruikersaccount op je Mac en weet je zeker dat je daar verder moet gaan zoeken om het op te lossen. In dat geval zijn er vast nog wel wat tips te bedenken.