geplaatst door: Dick de Roos
Gisteren een update uitgevoerd vanaf 10.6.8 naar 10.11.4. (El Capitain)
De installatie duurde een tijdje en niet alle apps werken, resp. moeten worden geüpdatet/geüpgraded, maar het geheel valt niet tegen.

Maar met de Mail-app heb ik problemen.
De accounts van Gmail en iCloud werken gewoon, maar die van Freeler en HetNet halen geen mails binnen.
Terwijl in 10.6.8 daar geen enkel probleem mee was, met dezelfde account-instellingen.
Hetzelfde heb ik overigens met mijn iPhone en de Mail-app.
Terwijl MyMail beide mails op de iPhone gewoon binnen haalt.

Ter aanvulling: de Freeler-account heb ik al vanaf jet jaar 2000 of zo. Freeler is op een gegeven moment overgenomen door HetNet en dat is weer opgegaan in de KPN.
Ergens is iets gedaan zodat de mails gewoon bleven werken en ik vond dat prima. Tot de update naar El Capitain dus.

Heeft iemand een idee hoe ik mijn Freeler-account en HetNet-account weer werkend krijg?

Alvast dank voor het meedenken.

(Bewerkt door Dick de Roos om 9:35, 25-03-2016)

Mailaccounts werken niet meer in El Capitain
25 maart 2016 - 12:10    reactie #1
geplaatst door: macossie
Kijk of je instelleingen overeen komen met de onderstaande gegevens.

:reading: http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/16722 :reading:

of deze :

:reading: http://kpn-customer.custhelp.com :reading:

:shakehands: suc6 :shakehands:

:dontgetit: soms wil het ook helpen om bij: je mailaccount -> geavanceerd
'detecteer en update accountinstellingen automatisch' uit te vinken :dontgetit:

(Bewerkt door macossie om 12:19, 25-03-2016)

Mailaccounts werken niet meer in El Capitain
25 maart 2016 - 13:53    reactie #2
geplaatst door: Dick de Roos
@macossie bedankt voor het antwoord.
Ik ga er na dit weekend mee aan de slag (heb nu een aantal afspraken lopen).  :satisfied:
Je hoort er van.