Iedere opstart dezelfde vraag
18 mei 2019 - 17:37   
geplaatst door: Ehrbacher
Iedere keer als ik mijn iMac opstart verschijnt een kader met de vraag "log in materiaal uit de App store te downloaden".
ik word dan eerst verzocht om mijn wachtwoord bij mijn Apple-ID in te vullen en later ook nog het toegangswachtwoord voor mijn iMac.
Ik heb geen idee waarom mijn systeem dat iedere keer vraagt.
iemand wel ?
antw: Iedere opstart dezelfde vraag
18 mei 2019 - 19:55    reactie #1
geplaatst door: MacFrankie
Ik heb ook geen idee!

Installatie niet netjes afgemaakt?

Type /jaartal iMac en macOS versie zijn wel handig, plus de manier hoe je je iMac uitzet.
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
antw: Iedere opstart dezelfde vraag
18 mei 2019 - 21:49    reactie #2
geplaatst door: HEXDIY
Zit de Appstore toevallig bij je opstartitems?
If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
antw: Iedere opstart dezelfde vraag
18 mei 2019 - 22:38    reactie #3
geplaatst door: iEscape
@ Cees Sweere,

Iedere keer als ik mijn iMac opstart verschijnt een kader met de vraag "log in materiaal uit de App store te downloaden".
ik word dan eerst verzocht om mijn wachtwoord bij mijn Apple-ID in te vullen en later ook nog het toegangswachtwoord voor mijn iMac.

Vanaf wanneer bestaat het probleem?
Wat heeft u gewijzigd voor het probleem is ontstaan?
Vermoedelijk wachtwoord gewijzigd?

Neem onderstaande artikelen van Apple eens door wanneer u melding “Log in om materiaal uit de appstore te downloaden” krijgt.

Een andere Apple ID gebruiken om aankopen te delen via Delen met gezin.

Wat u moet doen nadat u uw Apple ID of wachtwoord hebt gewijzigd.
met vriendelijke groet, iEscape
antw: Iedere opstart dezelfde vraag
19 mei 2019 - 15:53    reactie #4
geplaatst door: Ehrbacher
Veel dank voor jullie aandachtspunten, na mijn vakantie ga ik er mee aan de slag
antw: Iedere opstart dezelfde vraag
13 juni 2019 - 10:33    reactie #5
geplaatst door: Ehrbacher
Zo, weer terug van vakantie, ja het was fijn, dank je.
ik reageer even op de diverse opmerkingen:

MacFrankie :
Citaat
Installatie niet netjes afgemaakt?
Type /jaartal iMac en macOS versie zijn wel handig, plus de manier hoe je je iMac uitzet.

Ik heb de laatste versie van OS geïnstalleerd, geheel zoals ik dat altijd doe, ik doe dan niks, mijn iMac doet alles tot hij zegt dat het klaar is.
iMac : Laat 2013, 21,5 inch
MacOS 10.14.5

HEXDIY :
Citaat
Zit de Appstore toevallig bij je opstartitems

Nee, zit er niet bij

 iEscape :
Citaat
Vanaf wanneer bestaat het probleem?
Wat heeft u gewijzigd voor het probleem is ontstaan?
Vermoedelijk wachtwoord gewijzigd?

  • Het probleem bestaat sinds ca. 3 maanden, aanvankelijk niet zo'n aandacht aan gegeven. Rond die tijd heb ik ook OS 10.14 geïnstalleerd.
  • Nee, wachtwoord is niet gewijzigd
Citaat
Een andere Apple ID gebruiken om aankopen te delen via Delen met gezin.

Ik heb het artikel gelezen en mezelf (opnieuw) aangemeld. Nu even afwachten wat er gebeurt als de iMac opnieuw wordt opgestart.
...........
opnieuw gestart, maar helaas, de pop-up verschijnt weer  :blush:

Jouw tweede advies
Citaat
Wat u moet doen nadat u uw Apple ID of wachtwoord hebt gewijzigd.

vervolgens uitgevoerd... en werkelijk ales ingevoerd wat er maar in te voeren valt...

weer iMac uitgezet en weer aangezet
..................
Helaas, de pop-up komt weer naar boven   :mad: