Supportvragen Mac > macOS (en OS X) en software daarvoor

iMac; datum staat steeds op 1 januari

(1/2) > >>

Dusty:
Heb even zitten twijfelen of ik het onder Hard- of software moest plaatsen; dus mocht het hier niet thuishoren, dan graag verplaatsen naar het juiste onderdeel.
Met de zoekfunctie (computerklok) kan ik niets vinden.........

Sinds een paar dagen start mijn iMac, (Retina 5K, 27-inch, 2019) MacOS Big Sur 11.6, op en zie ik de datum op 1 januari van dit jaar staan.
Ook de tijd klopt dan niet.

Een herstart lost dit probleem in de regel wel weer op, maar het is (vrij) onhandig om met deze oplossing de Mac te kunnen gebruiken.
Diverse programma's geven ook een melding dat de datum en tijd niet goed staan.

Zijn er meer mensen die hier last van ondervinden en is er een oplossing voor??  :dontgetit:

eoms:
https://support.apple.com/nl-nl/HT203413

Dusty:
Dank voor deze oplossing, die het probleem echter niet oplost.......  :sad:
Had dit (inderdaad) zelf ook al gevonden, maar elke keer als ik de iMac opstart doet zich dit opnieuw voor.

Weet ook niet of er een verband kan zijn met de laatste update, maar dan zouden meer mensen dit moeten hebben.

Flix:
Als je 'Stel datum en tijd automatisch in' hebt aangevinkt zou ie na opstarten toch gelijk weer goed moeten staan.
Of maakt die iMac geen verbinding met internet?

Dusty:
@Flix; dat staat altijd al aangevinkt, dus dat zou eigenlijk geen probleem mogen geven......

Typisch is wél dat een een herstart alles het gewoon weer doet, zonder dat ik eerst via systeemvoorkeuren de datum/tijd heb aangepast.
Daarom dacht ik dat het mogelijk een gevolg was van de laatste update en dat meer mensen er (mogelijk) last van hadden en het probleem op een bepaalde manier te omzeilen zou zijn.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie