Flix om 11:21, 2-11-2017
Shmoo om 20:30, 1-11-2017
Dit soort problemen ontstaan meestal wanneer je op één iMac met meerdere AppleID (iCloud) accounts werkt.
Heb hier meerdere Mac's, met elk een aantal iCloud accounts, en nooit problemen. Zie niet in waarom er 'dit soort' problemen zouden ontstaan bij meerdere accounts op één Mac.
Jij doet dat op de een of andere manier "goed".
Wie gebruikers aan 't werk ziet, merkt soms waarom het misloopt. En dat ligt voor een stukje aan de gebruiker, voor een stuk aan Apple.
Het is bv. mogelijk (de laatste keer dat ik keek) twee Apple ID accounts te hebben met dezelfde email adressen. Bij 't eerste account is adres A hoofdadres, adres B is backup adres. De tweede account is net omgekeerd. B is hoofdadres, A is backup. Dat leidt tot rare problemen bij 't syncen.
Apple is hard aan 't werk die bugs eruit te strijken. Maar ze zeggen er niet veel over. Dus ook de mensen die provisioning systemen gebruiken, zitten zo'n beetje de kat uit de boom te kijken. Dat is dan bij 't bedrijfsleven en in 't onderwijs. Sommige dingen werken gewoon nog niet in High Sierra. Vandaar ook dat itunes met de appstore terug gekomen is. Een aantal onderwijsinstellingen konden plots geen documenten meer pushen naar oudere iOS toestellen. En de nieuwste werkten dan weer niet met in-house software. Als je meer dan pakweg 500 Macs en nog een zooi iOS toestellen beheert, is dat een behoorlijk probleem.