[Opgelost] Inlogprobleem "mijn ING"
16 januari 2022 - 13:32   
geplaatst door: Marcel102
Goedemiddag

Ik hoop dat ik deze vraag hier op de juiste plaats kan stellen.
Zoniet, excuses.
Als ik met Safari op mijn up to date mac mini wil inloggen bij de ING Bank, verschijnt het inlogscherm. Als ik dan gebruikersnaam en wachtwoord in wil voeren, reageert het scherm niet op mijn intoetsen.
er verschijnt soms wel, soms niet het staande streepje in het invoervak gebruikersnaam, maar dan gebeurt er helemaal niets meer. Andere websites oproepen en inloggen op andere websites lukt wel.
Bij de instellingen voor deze specifieke ING website heb ik pop up ed. toegestaan.
Ik heb cookies ed. voor de hele computer opgeruimd, om uit te sluiten dat een cookie een oorzaak is.
De ING help-telefoon zegt, dat dit een computerprobleem is.
Als ik op een andere computer inlog bij ING, met windows, lukt het wel.
Iemand een tip? dank je wel ! en een mooie zondag, marcel

Bewerkt: 21 januari 2022 - 12:27 door Marcel102
[Opgelost] Inlogprobleem "mijn ING"
16 januari 2022 - 13:37    reactie #1
geplaatst door: Ziegler
Andere browser proberen?
[Opgelost] Inlogprobleem "mijn ING"
16 januari 2022 - 13:38    reactie #2
geplaatst door: puk1980
Heb je bepaalde Safari extensies geïnstalleerd? (Antivirus e.d.)

Kun je hier een EtreCheck overzicht plaatsen?
[Opgelost] Inlogprobleem "mijn ING"
16 januari 2022 - 14:44    reactie #3
geplaatst door: nnsa
Wat ook wel eens kan helpen is om 'Beperk IP-adrestracking' uit te schakelen. Banken etc. vinden dit niet zo fijn.

Schermafbeelding 2022-01-16 om 14.41.12.png[Opgelost] Inlogprobleem "mijn ING"
[Opgelost] Inlogprobleem "mijn ING"
16 januari 2022 - 15:01    reactie #4
geplaatst door: nnsa
Als ik met Safari op mijn up to date mac mini wil inloggen bij de ING Bank, verschijnt het inlogscherm. Als ik dan gebruikersnaam en wachtwoord in wil voeren, reageert het scherm niet.
Heeft het ooit wel gewerkt en zo ja, wat is er dan veranderd ?
[Opgelost] Inlogprobleem "mijn ING"
16 januari 2022 - 15:56    reactie #5
geplaatst door: Marcel102
Dank voor de reacties.
NNSA, het heeft altijd goed gewerkt. Op deze computer en bij deze bank. Ik realiseer mij, nu je dit vraagt , dat ik voordat het niet meer werkte het wachtwoord heb veranderd. Zou dat er mee samenhangen?
Ik heb geen antivirus programma wel Adblock plus of zoiets.
dank marcel
[Opgelost] Inlogprobleem "mijn ING"
16 januari 2022 - 16:00    reactie #6
geplaatst door: Marcel102
NNSA:
Beperk IP adrestracking kan ik niet uitvinken, want ik werk met een kabelverbinding, en niet met wifi.
Groet, M
[Opgelost] Inlogprobleem "mijn ING"
16 januari 2022 - 16:06    reactie #7
geplaatst door: nnsa
NNSA:
Beperk IP adrestracking kan ik niet uitvinken.
Dat moet bij een kabel verbinding ook kunnen.

https://support.apple.com/en-lk/guide/mac-help/mchlecadabe0/mac
[Opgelost] Inlogprobleem "mijn ING"
16 januari 2022 - 16:14    reactie #8
geplaatst door: Marcel102
Aah juist
maar ik heb een ethernet verbinding actief en kan dit vinkje niet vinden bij deze verbinding en ook niet onder de uitgeschakelde wifi verbinding. Waar zit deze dan?
[Opgelost] Inlogprobleem "mijn ING"
16 januari 2022 - 16:25    reactie #9
geplaatst door: puk1980
Ik realiseer mij, nu je dit vraagt , dat ik voordat het niet meer werkte het wachtwoord heb veranderd. Zou dat er mee samenhangen?
Heb je de Cookies al eens weggegooid?
https://support.apple.com/nl-nl/guide/safari/sfri11471/mac
https://support.apple.com/nl-nl/guide/safari/sfri47acf5d6/mac

(Of een andere browser geprobeerd, zoals eerder gevraagd.)
[Opgelost] Inlogprobleem "mijn ING"
16 januari 2022 - 16:44    reactie #10
geplaatst door: nnsa
Aah juist
maar ik heb een ethernet verbinding actief en kan dit vinkje niet vinden bij deze verbinding en ook niet onder de uitgeschakelde wifi verbinding. Waar zit deze dan?
Je schrijft dat je MacMini up-to-date is, dus zou er Monterey op moeten draaien. Het zit zoals de meegezonden engelse beschrijving weergeeft bij Netwerkvoorkeuren.. Als die checkbox er niet is, dan werk je of niet met Monterey, of het is niet ingesteld.

Wis ook alle Geschiedenis in Safari en probeer het nog eens. Dat zit onder Menu Geschiedenis en dan helemaal Onderin.
[Opgelost] Inlogprobleem "mijn ING"
17 januari 2022 - 08:05    reactie #11
geplaatst door: Marcel102
Goedemorgen

NNSA ik heb het gecheckt, ik draai met Catalina, dus wat je schrijft klopt, Monterey nog niet geinstalleerd. Ik dacht dat ik up to date was. Ik ga er mee aan de slag.

Ik heb geschiedenis gewist, cookies verwijderd en malwarebytes gedraaid.
Ik kan alleen de eerste letter invoeren van de gebruikersnaam bij inlog ING, dan loop ik vast.

Kent iemand dit?
Hartelijke groet, marcel
[Opgelost] Inlogprobleem "mijn ING"
17 januari 2022 - 09:33    reactie #12
geplaatst door: nnsa
Ik kan alleen de eerste letter invoeren van de gebruikersnaam bij inlog ING, dan loop ik vast.
Misschien moet je eens in je Sleutelhangertoegang kijken en daar de inlog voor ING controleren, aanpassen (nieuwe wachtwoord) of daar verwijderen.
[Opgelost] Inlogprobleem "mijn ING"
17 januari 2022 - 09:52    reactie #13
geplaatst door: GeorgeM
@Marcel102: jammer genoeg negeer je de suggesties om een andere browser te proberen, terwijl dat bijna zeker je probleem op gaat lossen.

Als je een wat ouder besturingssysteem op je Mac hebt staan (Catalina stamt uit 2019), dan is automatisch Safari ook aan het verouderen. En juist bij bankzaken is het belangrijk om een recente browser te gebruiken, ook voor je eigen veiligheid.

Mijn advies zou zijn om Firefox te downloaden, waarschijnlijk kan je dan meteen weer bij de ING inloggen.

https://www.mozilla.org/nl/firefox/mac/
[Opgelost] Inlogprobleem "mijn ING"
17 januari 2022 - 10:13    reactie #14
geplaatst door: sluisje

geblokkeerd

Safari onder Catalina heeft hetzelfde versienummer als onder Monterey (15.2). Deze problematiek zal dus niet aan een verouderde Safari liggen. Ik kan hier dan ook prima inloggen op ING onder Catalina met Safari.
De ING-helpdesk heeft het dan naar mijn idee bij het juiste eind.

Je zou eens kunnen proberen om in te loggen in een nieuw aangemaakt (test) account, de z.g. Flix-test.
[Opgelost] Inlogprobleem "mijn ING"
17 januari 2022 - 10:29    reactie #15
geplaatst door: GeorgeM
Wist niet dat Catalina ook nog van Safari 15 voorzien werd, dus dat gedeelte van mijn reactie klopt niet.

De raad om (tijdelijk) een andere browser te gebruiken is nog wel steeds valide (net zoals die van sluisje hierboven, om het even in een ander account te proberen).
[Opgelost] Inlogprobleem "mijn ING"
17 januari 2022 - 10:34    reactie #16
geplaatst door: nnsa
En als je nu je inlognaam eens in het inlogvenster plakt i.p.v. typt en als dat lukt kiest voor inlognaam bewaren, lukt het dan wel ?
[Opgelost] Inlogprobleem "mijn ING"
17 januari 2022 - 12:55    reactie #17
geplaatst door: puk1980
Wist niet dat Catalina ook nog van Safari 15 voorzien werd, ...
Slechts ter info, handig overzicht:
https://en.wikipedia.org/wiki/Safari_version_history#Version_compatibility
[Opgelost] Inlogprobleem "mijn ING"
17 januari 2022 - 13:00    reactie #18
geplaatst door: nnsa
Wist niet dat Catalina ook nog van Safari 15 voorzien werd, dus dat gedeelte van mijn reactie klopt niet.
Ook bij Catalina worden zulke updates weergegeven bij Systeemvoorkeuren, evenals beveiligingsupdates.
[Opgelost] Inlogprobleem "mijn ING"
17 januari 2022 - 13:04    reactie #19
geplaatst door: HCvP
Met Safari 14 in Mojave kan ik zonder probleem inloggen bij MijnING. Ook trouwens met Safari op iOS 15.2.
Ik ondersteun het advies om het eens met een andere browser te proberen. Ik gebruik voor MijnING regelmatig Firefox en dat werkt probleemloos.
[Opgelost] Inlogprobleem "mijn ING"
17 januari 2022 - 15:47    reactie #20
geplaatst door: ABPSS
Indien safari het probleem is kan je  nog proberen om caches te legen. (Indien nog niet gedaan)
Is te vinden in Ontwikkelmenu, maar dit is niet standaard ingesteld.
Ga naar Voorkeuren, laatste optie 'Geavanceerd' onderaan tabblad vink aan ‘Toon Ontwikkel-menu in menubalk’
Je krijgt onmiddellijk ‘Ontwikkel’ in menubalk, en daar ga je tussen de talrijke opties naar ‘Leeg caches’.
Er zijn nog andere zaken aan af uit te zetten maar zou beginnen met de caches te legen.
Voor de zekerheid daarna Safari nog eens opstarten.
Dit heeft mij in het verleden al geholpen bij ‘nukkige’ websites, maar heb geen ervaring met de ING site.
[Opgelost] Inlogprobleem "mijn ING"
21 januari 2022 - 12:27    reactie #21
geplaatst door: Marcel102
Goedemorgen.

Nog even voor alle helderheid, voor mijn macmini uit 2012 is Catalina de meest recente beschikbare OS; Monterey kan ik niet mee werken.

Veel dank voor alle reacties. Het probleem is opgelost, ik kan weer inloggen bij de bank met Safari onder Catalina.
Jammer is alleen dat ik niet exact kan melden hoe het is opgelost.
Ik had een aantal van jullie suggesties gevolgd plus: de complete harde schijf opnieuw laten installeren op een nieuwe SSD schijf via een TM-back up. (Dat was al gepland voor deze week)

En nu kan ik weer inloggen blijkt.
Hartelijke groet, en een mooie vrijdag ! Marcel
[Opgelost] Inlogprobleem "mijn ING"
21 januari 2022 - 13:28    reactie #22
geplaatst door: Dick de Roos
Mooi dat het is opgelost. 👍
Jammer dat de reden van deze hik niet is achterhaald. 🥸
[Opgelost] Inlogprobleem "mijn ING"
21 januari 2022 - 14:06    reactie #23
geplaatst door: nnsa
Jammer dat de reden van deze hik niet is achterhaald. 🥸
De aanpak/oplossing was dan ook redelijk groots aangepakt…
[mijn auto houdt af en toe in en dan de motor vervangen]
[Opgelost] Inlogprobleem "mijn ING"
21 januari 2022 - 14:21    reactie #24
geplaatst door: Marcel102
Ja precies, groots oplossen...

Nee hoor, de SSD upgrade was gepland los van dit probleem.
Deze was mij eerder door een van de Mac freak hulpvaardige mensen voorgesteld om de mac 2012 mini  wat sneller te laten functioneren.
Groet, m