geplaatst door: jschaafsma
Tja, daar ben ik weer.
Ik dacht laat ik het maar weer eens proberen.
Ik constateer dat Calendar onder OSX nog steeds niet in staat is om goed te synchen met Exchange (wordt best wel veel gebruikt in de buitenwereld).
Mogelijkerwijs zouden die hordes developers als ze eens niet bezig zijn met al hun geweldige innovaties eens kunnen gaan praten met de developers voor IOS want calendar onder IOS kan (nog wel) synchen met exchange.

Of eigenlijk is mij vraag, wie kan mij helpen om Calendar onder OSX werkend te krijgen samen met exchange?
Mijn dank is groot
jschaafsma

Suppose war breaks out .....
and nobody turns up.
OS X, Calendar en Exchange nog steeds niet werkend?
14 september 2015 - 12:39    reactie #1
geplaatst door: Flix
In Systeemvoorkeuren>Internetaccounts de Exchange account naar behoren instellen en dan daar een vinkje zetten bij Agenda?!
OS X, Calendar en Exchange nog steeds niet werkend?
14 september 2015 - 13:35    reactie #2
geplaatst door: jschaafsma
Dag Flix,
Het probleem is dus dat bij het aanmaken van het exchange account nadat je het email adres hebt ingevoerd de settings automatisch worden opgehaald. Die kun je (achteraf) niet meer wijzigen. Althans dat lukt mij niet.
Overigens werkt dit ook zo onder iOS, dan worden de instellingen voor Exchange ook opgehaald, en daar werkt het goed.
Bedankt voor het meedenken.
Gr jschaafsma
Suppose war breaks out .....
and nobody turns up.
OS X, Calendar en Exchange nog steeds niet werkend?
14 september 2015 - 16:44    reactie #3
geplaatst door: Flix
Ik wil graag met je meedenken, en naar een oplossing zoeken, maar je moet wat duidelijker zijn.

Om te beginnen: waar maak je de exchange account aan, in de Mail.app of de eerder genoemde Systeemvoorkeuren?

OS X, Calendar en Exchange nog steeds niet werkend?
15 september 2015 - 08:36    reactie #4
geplaatst door: jschaafsma
Waarde Macfreaks,
Laat ik voorop stellen dat het lijkt te werken en dat ik hier een boetekleedje ga aantrekken.
Oorzaken dat ik het nu pas zie zijn de volgende:
1] Mijn eerste insteek was: het zal nog steeds wel niet werken
2] Mijn testcase is achterf gezien wel bijzonder (zie opmerking later)
3] Het aantal apple gebruikers in onze organisatie is aanzienlijk toegenomen dus de support ook.

Nu concreter,
Toevoegen van een exchange account gaat via internet accounts onder preferences. Je geeft dan je mailadres op en voila alle wordt netjes ingevuld. Alleen dat bleek nog niet voldoende te zijn. Als je vervolgens naar de preferences onder calendar gaat en dan de Exchange account opzoekt dan zie je dat de Server Path van de external server niet volledig is ingevuld. Kopieer de info die onder de server path van de internal server staat. En dan schijnen de settings compleet te zijn.

En waarom leek het nog niet te werken dan? Nou als j een repeating event aanmaakt en vervolgens alleen de laatst updated dan is de verbinding met de andere events verbroken. (had ik niet goed gelezen). Als je alle events van een repeating event wilt wijzigen dan moet je dat doen via het eerste event.


Anyway, aangezien ik hier niet van Calendar bashing wil worden beschuldigd, hierbij mijn verhaal, Ha Ha Ha.
Groet
jschaafsma

Suppose war breaks out .....
and nobody turns up.