[Opgelost] Probleem App Store
2 november 2023 - 18:31   
geplaatst door: PatGel
Als ik de App Store op de Mac Studio wil openen blijft het een wit scherm en na enkele minuten krijg ik deze melding: Verbinding mislukt - Er is iets misgegaan -Probeer het opnieuw.

Ik heb al terug in-en uitgelogt bij Apple, terug opgestart, maar het probleem blijft.

Iemand een suggestie?
Mac Studio Apple M1 Max 32 GB Geheugen.1 TB opslag.iPhone 16 Pro Max.iPad Pro 12,9-inch (5e generatie)Apple AirPods Max,AirPods Pro.
[Opgelost] Probleem App Store
2 november 2023 - 18:43    reactie #2
geplaatst door: PatGel
Sonoma 14.1
Mac Studio Apple M1 Max 32 GB Geheugen.1 TB opslag.iPhone 16 Pro Max.iPad Pro 12,9-inch (5e generatie)Apple AirPods Max,AirPods Pro.
[Opgelost] Probleem App Store
2 november 2023 - 18:45    reactie #3
geplaatst door: PatGel
Alleen het tabblad Updates toont informatie.
Mac Studio Apple M1 Max 32 GB Geheugen.1 TB opslag.iPhone 16 Pro Max.iPad Pro 12,9-inch (5e generatie)Apple AirPods Max,AirPods Pro.
[Opgelost] Probleem App Store
2 november 2023 - 18:49    reactie #4
geplaatst door: puk1980
Ik heb even gekeken op mijn MBA M1 met 14.1. Hier werkt de App Store prima. Er is dus geen storing bij Apple.
[Opgelost] Probleem App Store
2 november 2023 - 18:50    reactie #5
geplaatst door: nnsa
Hier iets aan ?

Kijk eens in Activity monitor of er een App Store proces blijft hangen

https://www.wikihow.com/Why-Is-My-App-Store-Blank

https://macpaw.com/how-to/clear-app-store-cache
Bewerkt: 2 november 2023 - 19:12 door nnsa
Ⓒnnsa(i)-2025
[Opgelost] Probleem App Store
2 november 2023 - 19:35    reactie #6
geplaatst door: Sypie
Niet een VPN verbinding actief? Alternatieve DNS-server ingesteld?
[Opgelost] Probleem App Store
2 november 2023 - 19:44    reactie #7
geplaatst door: nnsa
Firewall uitgeschakeld ?
Ⓒnnsa(i)-2025
[Opgelost] Probleem App Store
2 november 2023 - 20:13    reactie #8
geplaatst door: PatGel
Het opschonen van de cachebestanden met betrekking tot de App Store kan in slechts een paar stappen worden bereikt:

Selecteer 'Toepassingen' en ga naar 'Hulpprogramma's'.
Start 'Terminal'.
Typ het volgende commando in de Terminal en voer het uit:
open $TMPDIR../C/com.apple.appstore/

Selecteer de inhoud van de map com.apple.appstore en verplaats ze allemaal naar de Prullenbak.
Zoek nu het Finder-pictogram in het Dock en klik erop.
Selecteer het menu 'Ga' gevolgd door 'Ga naar map'.
Plak de volgende patch in het tekstvak en klik op de knop 'Go':
~/Bibliotheek/Caches/com.apple.appstore/

Open de map fsCachedData en verwijder ook de inhoud door ze naar de Prullenmand te slepen.
De laatste stap is het legen van de Prullenbak.
Ok ik heb alle stappen gevolgd,maar de map fsCachedData komt dan niet te voorschijn.
Geen VPN verbinding actief
Firewall uitgeschakeld
Mac Studio Apple M1 Max 32 GB Geheugen.1 TB opslag.iPhone 16 Pro Max.iPad Pro 12,9-inch (5e generatie)Apple AirPods Max,AirPods Pro.
[Opgelost] Probleem App Store
2 november 2023 - 22:49    reactie #9
geplaatst door: pth
Ik had dit ook op mijn ipad en de helpdesk van apple adviseerde om uit te loggen bij media en aankopen bij je apple id, en dat heeft geholpen.
De vrijheid van de een is de gevangenis van een ander
[Opgelost] Probleem App Store
3 november 2023 - 09:03    reactie #10
geplaatst door: PatGel
media en aankopen blijft grijs,ik kan hier niets veranderen.
Mac Studio Apple M1 Max 32 GB Geheugen.1 TB opslag.iPhone 16 Pro Max.iPad Pro 12,9-inch (5e generatie)Apple AirPods Max,AirPods Pro.
[Opgelost] Probleem App Store
3 november 2023 - 15:23    reactie #11
geplaatst door: PatGel
Probleem opgelost,ik heb contact opgenomen met Apple Support,en nu is het probleem van de baan.
Vraag me niet hoe het gebeurd is ,maar ik moest libraries en catches verwijderen,daarna in veilige modus opstarten en nog wat in-en uitschakelen,en,na opnieuw opstarten is mijn probleem opgelost.
Mac Studio Apple M1 Max 32 GB Geheugen.1 TB opslag.iPhone 16 Pro Max.iPad Pro 12,9-inch (5e generatie)Apple AirPods Max,AirPods Pro.