Supportvragen Mac > macOS (en OS X) en software daarvoor

Probleem met Migratie-assistent

(1/7) > >>

Heintje:
Ik heb een oude iMac Late 2009 met daarop High Sierra en up to date Time Machine backups.
Hij draait op een interne 750 GB SSD die voor 600 GB vol is.
Gister is mijn nieuwe 24" iMac aangekomen met 250 GB SSD intern.
Beide iMacs hangen via een Ethernetkabel aan dezelfde bridge die gewoon op mijn interne netwerk zit.
Op beide iMacs heb ik de migratieassistent gestart: ik heb daarna over te zetten data uitgevinkt totdat het volgens de migratieassistent past op de nieuwe SSD. Voor alle accounts heb ik de wachtwoorden opgegeven en die zijn geaccepteerd. Kortom: de migratieassistent ziet geen beletselen en is ook voortvarend begonnen met migreren van beide accounts (type: beheerder) naar de nieuwe iMac.

Het probleem:
- opgegeven geschatte migratietijd is 2,5 uur en dat loopt ook ruim twee uur lang lekker door
- op het moment dat er nog 5 minuten te gaan zijn, bevriest (op het oog) de migratie met de voortgangsmelding nog 5 minuten te gaan met 21,5 MB/s
- dit blijft nu al 24 uur staan en verandert niet. Aan beide iMacs is niets raars te zien, ook geen foutmeldingen
- ik ben al een keer opnieuw begonnen, met identiek resultaat.

Wat is er aan de hand en wat kan ik nu uitproberen?  :tounge:

nnsa:

--- Citaat van: Heintje,  5 mei 2022 - 17:50 ---Wat is er aan de hand en wat kan ik nu uitproberen?  :tounge:

--- Einde van citaat ---
Ik denk niet veel meer. Je zou via ‘trial and error’ de migratie-sekties kunnen verkleinen om te zien in welke sektie het ‘probleem’ zit, of een schone-installatie overwegen. Dat is wel mee werk, maar wellicht betrouwbaarder voor de toekomst.

Heintje:
Bedankt voor je tip.
Graag neem ik toch de apps en instellingen over, omdat dat heel veel is.
Data kan ik inderdaad zo overkopiëren.

Volgende poging:
Het account van mijn vrouw bevat bijna niets.
Ik ga de migratieassistent opstarten met beide accounts, maar met in mijn account bijna niets (zoveel mogelijk geen data, wel instellingen).
Ik laat weten wat dat oplevert.

Sypie:
Laat die Migratie assistent nog eens lopen. Kijk naar de ledjes om je modem /router /switch wanneer de datastroom stopt en je Mac ogenschijnlijk vastloopt. Daarna zeg je de Mac geforceerd uit en doe je een herstart, kijk eens of die normaal verkoopt.

Heintje:
@Sypie:
Dat heb ik eerder vandaag na de vastloper "Annuleren van de migratieassistent" zo ongeveer uitgeprobeerd (er was geen dataflow meer): mijn eigen account startte niet op, waarna ik weer geforceerd heb gereboot. Het account van mijn vrouw liep wel, maar had niets overgenomen.

Vóór de post van Sypie had ik al iets anders opgestart:
Ik heb nog even een backup gemaakt op de Time Capsule (de laatste was van gisteren zag ik), heb de oude iMac daarna uitgezet en de Time Capsule disk aan de nieuwe iMac gehangen.
Met alle risico's overwogen heb ik tóch vanaf de Time Capsule disk een full restore van beide accounts van de oude iMac (met daarop High Sierra) op de nieuwe iMac gedaan. Ik kijk straks wat dat oplevert.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie