Supportvragen Mac > macOS (en OS X) en software daarvoor

Quick View / preview werkt niet meer

<< < (2/6) > >>

Simon1988:

--- Citaat van: Nord,  6 juli 2022 - 15:59 ---Als ik er helemaal naast zit, word ik "vanzelf" gecorrigeerd, dus wacht even met toepassen.
Ik heb af en toe problemen met de audio van mijn MBP en wat dan helpt is het betreffende proces 'killen'. De audio-service start weer vanzelf en voilĂ .
Je zou hetzelfde kunnen proberen met de QuickLook processen, bij mij staan er 5, zie screenshot. Proces selecteren en op het kruis bovenin klikken. Ben benieuwd.
Quick View / preview werkt niet meer

--- Einde van citaat ---

Bedankt voor uw reactie, deze heb ik al geprobeerd met de support van apple. Leek niet te werken

MacFrankie:
@Simon1988
Ik kan de vragen van Vita, Axhill en Nnsa herhalen, maar eigenlijk hebben we daar de antwoorden op nodig.

Simon1988:
Momenteel draai de iMac op Mojave (10.14.6). Dit omdat ik nog een oude versie van een programma regelmatig nog eens nodig heb, die niet werkt op de recentste versies ios. Over enkele maanden heb ik die oude versie van dat programma niet meer nodig en doe ik uiteraard dan een update.
Daardoor krijg ik regelmatig de melding op het systeem te updaten. Maar afgelopen weekend per ongeluk op 'updaten" gedrukt. ('t moest weer veel te snel gaan). Goed, geen probleem. Snel de computer even terug draaien naar een vorige versie met Timemachine. En sindsdien heb ik dit voor.

Ik maak ook back-ups met dropbox, heb ik maandag ontdenkt. die heb ik dan gelijk uitgeschakeld. Misschien kan het ook daar aan liggen.

tussen de regels door zullen jullie wel al gemerkt hebben dat ik niet zo heel veel van computers ken ...

Oja, bovenstaande suggesties al allemaal geprobeerd (samen met die support van apple). Bood geen oplossing  :boring:

nnsa:
Misschien kan je met FindAnyFile je Quicklooks locatie vinden en die verversen met je backup uit TimeMachine. Er blijkt dus wel een oorzaak te zijn van het probleem.


--- Citaat --- Beyond settings files, numerous applications may have installed QuickLook plugings which, if corrupted or have improper permissions, could prevent QuickLook from properly launching when invoked. These plugins are located in the /Macintosh HD/Library/QuickLook/ folder, so try removing them and then rebooting the system to see if they are contributing to the problem. You can reinstall these plugins by reinstalling their associated applications (mainly iWork).

Lastly, QuickLook is managed by a launch agent located in the /System/Library/LaunchAgents/ folder, and if this file is either not properly formatted or is corrupted then QuickLook may not start properly when invoked. Open the file "com.apple.quicklook.plist" in this folder with TextEdit or another text editor, and it should read as follows:
--- Einde van citaat ---

Feek:
Heb je alleen problemen met foto's en pdf's als je op spatie drukt in Finder? Of heb je met met alle bestanden? .txt .pages files?

Je zou via Terminal de Quicklook database en cache kunnen resetten via:

--- Code: ---qlmanage -r cache
--- Einde van code ---

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie