Het probleem lijkt te worden veroorzaakt door het (ooit) kiezen van een andere browser als default, die er nu niet meer is.
Andere apps die verschijnen, anders dan een webbrowser, lijkt op een indexeringsprobleem.
Ha, opgelost!
Neen, het was geen indexeringsprobleem, noch een andere browser die er niet meer is.
Bedankt voor het meedenken.
Ik denk niet dat het verwijderen van een plist de oplossing is omdat het probleem ook min of meer bij een nieuw aangemaakt account blijkt te bestaan.
Ook bedankt voor het meedenken. Ik was bezig mijn Time Machine backup bij te werken voor de veiligheid om dan de com.apple.dock.plist bestanden die ik vond (zie schermafbeelding in bijlage) te verwijderen.
Maar inderdaad, als het probleem zich bij een nieuwe account zich ook voordoet kan dat het probleem niet zijn.
Dus begon ik - met in mijn achterhoofd ook de opmerking van nnsa - is goed te bekijken was er nu allemaal in het Standaardwebbrowser' menu stond wat er niet moest staan en plots herkende ik ze!
Dat zijn fluid (
https://fluidapp.com) maaksels die ik een jaar of zeven ooit is gemaakt had, maar al jaren niet meer gebruikte heb.
Die maaksels stonden nog in mijn Apps map (Zie schermafbeelding in bijlage), zowel op mijn Mac mini als op mijn MacBook Pro. Even gaan checken op mijn Macbook Air en daar stond ze niet. Dus begon er een licht te branden.
Dus heb ik die map verwijdert op mijn MacBook Pro & en Mac mini, prullenmand leeggemaakt en beiden is herstart, en hupla, probleem opgelost!
zie nu de schermafbeelding van het Standaardwebbrowser' menu op mijn Mac mini in bijlage. Zo moet het!
