Supportvragen Mac > macOS (en OS X) en software daarvoor

Time Machine probleem

<< < (2/9) > >>

boiing:
Zie alvast hier:

https://support.apple.com/nl-nl/guide/mac-help/mchlb955003d/mac

..en onderaan op die pagina de link 'Verifieer je back‑upschijf'. Dat kun je straks eerst doen. Als EHBO en de verifieer optie allebei in orde zijn start je een nieuwe TM backup. Als je het het instellingen venster erbij houdt zie je in welke fase de backup zich bevindt (voorbereiden, kopieëren, opruimen etc) en als het mislukt staat daar dacht ik meer dan alleen 'lukt niet'. We horen het later wel..

Time Machine probleem

Axhill:
Mijn Time Machine problemen zijn gekomen na de update naar 15.1.1. Regelmatig kreeg ik een melding dat de back-up niet kon worden  afgemaakt, omdat mijn Mac vergrendeld was (die vergrendeling heb ik trouwens al jaren).
Wanneer ik dan naar Instellingen > Time Machine ging kon ik altijd de back-up afmaken, maar nu dus niet meer. Misschien toch een foutje in 15.1.1?

(Top. hij is al bij 22  :biggrin:)

boiing:
Updaten naar 15.2 dus! Misschien dát als eerste doen straks, althans: na het verifiëren van de backup.

Flix:
Mijn ervaring, en daarom mijn mening in deze, is dat je niet te snel moet reageren op foutmeldingen van TM. Ik vind dat TM een opmerkelijk eigen herstellend vermogen heeft (of van de andere kant: te snel een foutmelding genereert) en meestal is er na een paar dagen niks meer aan de hand.

Ik weet niet of jij al lang een probleem hebt: maar mijn advies: geeft het de tijd. En ga iig geen dingen doen waar je niet zeker van weet of het wel slim is te doen.

EDIT: schreef dit toen reactie #6 en #7 nog niet waren geplaatst. Ik heb zelf ook het idee dat sinds macOS 15 TM sneller begint te 'zeuren' over iets, maar uiteindelijk wel gewoon z'n werk doet.

Axhill:
Schijf EHBO gestart om ca. 11:15 uur en klaar om 16:08
Kennelijk met de HDD niets aan de hand.
Time Machine probleem

Nieuwe back-upopdracht gegeven. Back-up mislukt.

Volgens Apple Support:
Klik op Time Machine in de menubalk op de Mac.
Houd de Option-toets ingedrukt en kies 'Verifieer back‑ups'.
Dat zie ik niet staan:
Time Machine probleem

Hoewel ik geen mededeling heb gekregen vraag ik me af of het niet lukken van de back-up kan liggen aan de hoeveelheid schijfruimte?
Time Machine probleem

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie