iCal syncproblemen
7 februari 2015 - 12:25   
geplaatst door: Pudding
Hallo,

Ik ben geneigd om een ander programma dan iCal te gaan gebruiken.
Ben naar de genius bar geweest, toen bleek er iets mis te zijn met m'n icloud.
Dat probleem is opgelost maar ik blijf problemen houden met syncen. Meestal gaat het goed maar nu stuit ik weer op een mismatch tussen mijn iPad, iPhone en macpro.
Te zot voor woorden vind ik het dat ik regelmatig moet gaan zitten om te kijken of het wel goed gaat.
Nu was ik weer bijna niet bij een afspraak. Ben het beu.

Heeft er iemand echt goeie kennis hier op dit forum? (behalve dan alles maar updaten)
Hoe vaak "kijkt" iCal naar wijzigingen, hoe snel moet je iets op de andere device zien bij een toevoeging ?
Waar gaat het mis ?

dank alvast :worship:

iCal syncproblemen
7 februari 2015 - 22:40    reactie #1
geplaatst door: Flix
Met welke versie van het Mac OS werk je?
iCal syncproblemen
8 februari 2015 - 10:20    reactie #2
geplaatst door: iMaarten
En welke agenda-aanbieder gebruik je? Apple's eigen dienst of werk je met Gmail of Exchange?

Mijn ervaring is dat, zodra je iCal of Agenda opstart op de iPhone of Mac, er automatisch gesynchroniseerd wordt en afspraken er dus direct bij staan.

iCal syncproblemen
8 februari 2015 - 12:33    reactie #3
geplaatst door: Kiiruna
aangezien je het over iCal hebt, en die benaming wordt al enkele versies van OsX niet meer gebruikt, zou het misschien wel eens verstandig kunnen zijn je osx op te waarderen. syncen via de cloud met agenda gaat prima mits op elk apparaat agenda is aangevint in de icloud app.
MacBook Pro 14 inch - Apple M1 Pro - 16 GB - iPhone SE 1e gen. - 32 GB - Apple Watch series 7
iCal syncproblemen
8 februari 2015 - 12:58    reactie #4
geplaatst door: Flix
Dat is ook mijn idee Kiiruna; vandaar mijn vraag.
Volgens mij was iCal alleen via een wat moeilijke constructie tot samenwerking met iCloud te dwingen. iCal was nog gemaakt voor MobileMe.

Want zoals je aangeeft: de probleem die TS beschrijft zijn bijzonder en abnormaal; het syncen tussen allerlei Apple apparaten gaat zeer direct en vloeiend.

iCal syncproblemen
9 februari 2015 - 18:12    reactie #5
geplaatst door: Pudding
om te beginnen dank voor jullie meedenken mensen.
wordt zeer gewaardeerd.

Mijn osx van de macpro is 10.7.5.
de iPad en iPhone zijn up-to date. laptop ook trouwens.

wat ik zelf niet helemaal begrijp is dat het niet uit moet maken wat waar welk platform toch ?
het pushend iets naar de cloud en de andere devices checken daar af en toe wat er veranderd is.
toch ?
Graag zou ik een knop hebben van "update" of "kijk naar cloud" oid.
want het afsluiten & opstarten van iCal of agenda is niet altijd de oplossing.
weet iemand welke frequentie van "updaten" die programma;s hebben ?

Overigens heb ik het probleem kris kras van elk device naar elk device, dus osx/ios onafhankelijk.

en vandaag, met veel wijzigingen, niets aan het handje…….(zucht)
waarbij ik enkel kan bedenken dat ze allemaal op dezelfde wifi zaten, in tegenstelling tot andere keren (4g, wifi, utp kabel door elkaar heen gebruik)