gek probleem op een Macbook Pro met een verse Mojave (10.14.1 (18B75) installatie:

Als ik de downloads folder wil openen met de shortcut in de dock:



Dan krijg ik geen nieuw venster, maar deze error:

You can’t open the application “Finder” because it is not responding.



Ik heb net een andere folder aan het dock toegevoegd, deze geeft dezelfde error als ik de shortcut gebruik.
geplaatst door: kebdarge
Joh, al weer bijna 20 jaar Macfreak. Wat vliegt de tijd...
Had onlangs precies hetzelfde probleem, wilde voorvertoning opstarten (als app). Ook een pdf openenen lukte niet met dezelfde foutmelding. Na een herstart was dat weer opgelost. Inmiddels weer twee weken geen last meer.
Laatste versie Mojave en iMac 27” model 2015.
Helpt niet, maar wel curieus en geen idee.
MacGb
geplaatst door: MacGB
Video-tutorials voor iMovie10 of Foto's voor Mac
ja, het enige wat ik echt kon vinden na wat zoeken online was deze manual met daarin deze tip:

Citaat
- 2) Click the Start button then select All Programs, Accessories, System Tools, and then click System Restore

en het advies wat software van ze te downloaden en te installeren...

Ik vertrouw het niet helemaal... :happy:
geplaatst door: kebdarge
Joh, al weer bijna 20 jaar Macfreak. Wat vliegt de tijd...
Krijg hier ook geen goed gevoel bij, inloggen als admin en dan een toolje van derden gebruiken ?
Dan lijken me een combo update of een herinstallatie/bijwerken (command +r) een veiliger optie of een keer opstarten in safe-mode of een keer extra de maintenance jobs draaien (vanuit de terminal). Desnoods een nieuwe installatie.
Bovendien vermoed ik een “glitsch” in Mojave, ik werk al >35 jaar met Mac, maar kan me niet herinneren dit probleem ooit te zijn tegengekomen. Voorlopig draait hier alles weer zoals het moet  :smile:
geplaatst door: MacGB
Video-tutorials voor iMovie10 of Foto's voor Mac
hum sorry hoor, maar start button???? windows????
geplaatst door: peterdh
Sathu Thai Massage, Groet, Peter
nee, dat gaf 'm ook weg bij mij. :-D

Anyway, de update naar 10.14.2 (18C54) heeft dit probleem verholpen.
Fijn, maar nu zullen we het nooit weten wat het nou was...

case closed
geplaatst door: kebdarge
Joh, al weer bijna 20 jaar Macfreak. Wat vliegt de tijd...