De situatie:
Modem TC7200 van Ziggo in bridgemodus -> kabel naar Airport Extreme -> van daaruit naar een switch welke de kabels verdeeld tussen een AppelTV3 en een Horizonbox (alleen TV-functie!) en een kabel naar de voorzijde van de woning alwaar via wederom een switch een kabel naar een Mac en een printer gaat.
Met enige regelmaat valt mijn internet weg. De AE staat te knipperen en netwerklampje op het Ziggo modem is dan uit.
Als ik de AE van de stroom doe en weer opnieuw op laat starten is alles weer goed, het lampje op het Ziggo modem gaat dan ook weer aan.
Als ik eerst het Ziggo modem reset gaat daarvan weer het lampje branden maar dan moet ik ook nog de AE resetten.
Wat zich ook met enige regelmaat voordoet is dat de internetsnelheid terug valt van 200 Mbit naar 50 Mbit. Ook dan is een reset van de AE de remedie om het probleem op te lossen. Ik dacht eerst dat er iemand mee was aan het liften op mijn signaal dus heb al een keer het wachtwoord verandert maar helaas bood dat geen soelaas.
Iemand die weet wat hier aan de hand kan zijn??
(Bewerkt door ikkezelluf om 15:06, 6-05-2016)