Robert, gefeliciteerd met je mooie aansluiting.Maar hoe zit het nu met versturen van mail: kan dat met elke afzender naar keuze?
Ben ik wel benieuwd naar.Ik meldde me in januari al bij Compuserve aan, maar zit tot 1 juli nog vast aan Telfort.
Inmiddels ben ik over naar Compuserve en tevreden over de overstap tot nu toe.
Vanochtend geen internet, dus modem even herstart. Kijk vervolgens naar m'n mail en zie twee welkoms-mailtjes van Compuserve. Dus ze even gebeld (gekozen voor technische ondersteuning) om te vragen of ik inderdaad nu via Compuserve connectie maak, wordt mij door de technische heldesk medewerker doodleuk vertelt dat ik nog op een oude firmware zit en dus niet van snel internet gebruik kan maken (dat heeft Tiscali/Telfort mij nooit vertelt!). Even twee tellen de reset-knop ingedrukt houden en firmware kwam meteen vanzelf binnen. Vijf minuten later een automatische restart en data komt nu twee keer zo snel (1,6 MB sec) binnen.
In een ander draadje (ik weet even niet meer welk) wilde ook iemand overstappen en maakte zich zorgen over de telefoonlijn, ook daar heb ik goed nieuws voor. De helpdesk medewerker vertelde dat als je je aanmeldt en drie uur later met de helpdesk belt je al je gegevens kunt krijgen en dus ook meteen al gebruik kunt maken van de telefonie. Keurige service wat mij betreft.
Als laatste: als je naar http://www.compuserve.nl/voip gaat en je wilt twee lijnen moet je kiezen voor de rechter optie (Compuserve Telefonie Totaal) ook als je geen nummerportering wilt maar twee nieuwe nummers. In een later scherm kan je dan aangeven of een nummer wilt porteren of twee nieuwe nummers wilt, en dat is bij het startscherm niet echt duidelijk...[/news]
MacWim om 13:57, 18-04-2009Robert, gefeliciteerd met je mooie aansluiting.Maar hoe zit het nu met versturen van mail: kan dat met elke afzender naar keuze?Ben ik wel benieuwd naar.Ik meldde me in januari al bij Compuserve aan, maar zit tot 1 juli nog vast aan Telfort.
Ik heb alleen nog maar de webmail gebruikt, maar aangezien ik altijd met de smtp-servers van Gmail werk als ik Mail gebruik zie ik weinig problemen. Geen idee of ik daar dit weekend nog aan toekom, maar anders meld ik het maandag wel.
Verder kan je volgens mij eerder van Telfort af omdat zij de voorwaarden hebben veranderd...[/news]
Kortom, erg snel geregeld allemaal en prima service. Bijkomende slimmigheid is dat als je met een vraag over modem-instellingen belt. dat je gevraagd wordt om de reset-knop aan de achterkant van het modem even twee tellen ingedrukt te houden, de Helpdesk-medewerker kan dan meekijken in je modem. Zo kreeg mijn firmware de eerste keer meteen een update en dit keer kon hij meteen zien dat mijn instellingen allemaal klopten en dat het dus niet aan mijn kant lag. Erg handig en vermijdt meteen een hoop heen en weer gepraat waardoor het contact met de Helpdesk alle drie de keren aangenaam kort was. Betekent wel dat het verstandig is om het modem op een niet al te moeilijk bereikbare plek te zetten.
Enige vraag die nog open blijft is het versturen van mail, daarvoor meld ik me morgen nog even.[/news]
Robert om 12:09, 19-04-2009[news][...] de Helpdesk-medewerker kan dan meekijken in je modem[...][/news]
Ivo om 14:08, 19-04-2009En wat ben je precies kwijt qua euro's per maand aan abonnementskosten? Geen KPN-kosten meer?
Ook de kwaliteit van de telefonie is minstens zo goed als bij Telfort, dus geen echo's e.d.
Wat mij betreft een goede ervaring, waarschijnlijk extra pijnloos omdat Telfort en Compuserve binnen hetzelfde netwerk zitten.[/news]
Dorkiban om 14:54, 19-04-2009Het ziet er allemaal goed uit. Het enige wat ik in de voorwaarden vervelend vond was dat je steeds een jaarcontract aangaat. Dus ook na het eerste jaar wordt je contract met een jaar verlengd. Tenzij ik het verkeerd heb gezien. Hhmmm.
Tenzij tussentijds de voorwaarden worden veranderd zoals onlangs bij Telfort. Ik heb de overstap ook gemaakt en ik ga een blijvend actietarief betalen van 24,95. Maar blijvend en actietarief passen m.i. niet zo goed bij elkaar!
Ethernet- en telefoonkabeltjes aangesloten en ik kon onmiddellijk internetten! Ik zit natuurlijk nog op mijn Telfort-netwerk.Ook Wifi activeren ging zeer makkelijk. Wat een vooruitgang vergeleken bij een paar jaar geleden!
Ik heb nog geen codes, wachtwoorden en een nieuw telefoonnummer.Wanneer krijg je die Robert? Ik neem aan per post?
PeterCornelis om 13:39, 26-04-2009Ik heb nog geen codes, wachtwoorden en een nieuw telefoonnummer.Wanneer krijg je die Robert? Ik neem aan per post?
Ik weet niet eens of ik codes heb ontvangen voor mijn mail-account, waarschijnlijk per post gekregen maar nog niets mee gedaan (wel slim om alsnog te doen, want waarschijnlijk dat CS mij op dat adres zal mailen als ze wat aan me kwijt willen). Voor connectie heb je geen codes nodig, na de overgang van Telfort naar CS is een herstart van het modem voldoende (en hoe het voor de telefonie werkt staat al eerder in dit draadje).[/news]
En op die URL bestel je inderdaad je telefoonaansluiting zodra je ADSL geactiveerd is. Vervolgens kan je een paar dagen wachten op de gegevens per brief, maar ja kunt ze drie uur na aanvraag ook bellen, dan krijg je codes die bij je telefoonnummers horen en kan je meteen bellen.[/news]
Hierover al drie keer contact gehad met de technische helpdesk. Ze doen inderdaad erg hun best, maar het is nog niet opgelost. Ik ben al een paar keer overgeschakeld naar een ander WiFi-kanaal, beveiliging tijdelijk uit-geschakeld, de helpdeskmedewerker heeft in het modem alles bekeken (ze kunnen zelfs je netwerk-wachtwoord zien!), nieuwe firmware. Niets heeft geholpen. Het probleem doet zich voor op alle drie de Mac's die hier in huis zijn en vanaf het moment dat ik mijn Telfort Zyxel 2606H verving door de Zyxel 2606HW van Compuserve. Ze gaan me nu een nieuwe toesturen, maar ik betwijfel of het gaat helpen.
Het meest gekke is dat data wel snel binnenkomt maar webpagina's niet, en dan vooral de eerste pagina van een webstek. Wat me ook opvalt is,dat na enige tijd de pagina compleet lijkt te zijn, maar voortgangsbalk nog niet compleet is en het radertje nog enige tijd doordraait. Afstand Mac-Zyxel is niet van invloed. Safari 3 of 4, FireFox, het lijkt allemaal geen ver-schil te maken.
Iemand enig idee?
Het lijkt er op dat er eerst iets in een cache wordt gezet o.i.d. want er gebeurd een tijdje niets en daarna gaat het plotseling heel snel.
Als je wilt dat ik het ook meld laat dat dan even weten, want misschien dat ze het serieuzer nemen als ze zich realiseren dat het geen probleem van één persoon is? Maar met de OpenDNS servers draait het allemaal even snel als ik bij Tiscali gewend ben.[/news]
@Robert (en Pb): Heb je die DNS-servers in je Mac ingevoerd of in de router?Op de webstek van OpenDNS is de instructie nogal vreemd: Terwijl de Mac viaAirport verbonden is gaan ze de instellingen van Ethernet wijzigen!
Ik heb bij Airport DNS drie grijze (dus niet wijzigbare!) ip-adressen staan en tweezwarte. Bovendien staat daar zoekdomein 'lokaal', ook grijs, zo dus:
192.168.1.254 (grijs)195.93.16.82 (grijs)64.12.66.56 (grijs)195.241.48.33 (zwart)195.241.49.33 (zwart)
Toch maar doen wat er staat en alleen Ethernet wijzigen en kijken of het helpt?
Ik voer de DNS-servers van open DNS gewoon op mijn Mac in, maar dan inderdaad wel bij Airport als ik draadloos surf.
Edit: heb ze net in m'n router ingevoerd (realiseerde me net dat dat toch wat makkelijker is... ) en dat loopt ook prima.[/news]
Als ik nu binnen wil komen met 'adsl-modem' krijg ik een soort Google-pagina. Ik moet nu inloggen met het ip-adres van het modem.
Mijn modem Zyxel 2606HW staat niet in hun lijst.Moet ik daar bij Network > WAN: First en Second DNS server opUser Defined zetten en de adressen invoeren?
Verder log ik altijd in mijn routers in met het IP-adres want in het verleden werkte 'adsl-modem' e.d. bij mij ook vaak niet. En het IP-adres werkt altijd...
Als je er niet uitkomt, laat dat dan even weten. Dan hang ik morgen mijn Zyxel 260?HW er wel even aan (die heb ik ook nog liggen).[/news]
Tijdens het inloggen zorg ik wel voor een draadverbinding, dat moet geloof ik zelfs.