Geen idee waarom je 20x zo snel nodig zou hebben ..
Geen idee hoe je kunt leven met 50 Mbit ..
Maar bij Freedom zijn er twee kanttekeningen te maken:- het televisieaanbod...- het telefoonaanbod (vaste lijn) ...
Volgens mij heb ik de snelste verbinding van iedereen tot nu toe in dit draadje.
(ok, qua upload win je..)
Wie kijkt er nog lineaire TV?
Wie belt er nog via een vaste lijn?
Heb Internet Basic van T-Mobile (50 Mbit/s down en 50 Mbit/s up) en ben daar erg tevreden over.Geen idee waarom je 20x zo snel nodig zou hebben, maar neem aan dat dat even betrouwbaar is.
Welkom in 2021, moeite tot aan de deur en pech bij problemen die niet door een bot opgelost kunnen worden.
Ik ben weliswaar ook weggegaan bij Ziggo omdat ik ontevreden was, maar kan inmiddels niet zeggen dat mijn huidige provider echt veel beter is (weliswaar snel bereikbaar, maar niet altijd).
Ik heb er wel een beter gevoel bij, Ziggo is een monopolist. En daar heb ik echt een hekel aan. Macht en arrogantie is nu eenmaal een dodelijke combinatie.
Tweakers heeft dit jaar een top 5 gemaakt, maar ik weet niet (meer) wat hun criteria waren (je zou verwachten snelheid en prijs, waar jij aangeeft service als hoogst te waarderen). Ik weet nog wel dat KPN daar als beste uit de test kwam.
Kijk eens op consumentenbond.nl of iets van die strekking.
Persoonlijk denk ik dat het normaal is waar ik mee begon, echte goede helpdesken (altijd bereikbaar binnen korte tijd, en mensen met kennis ipv mensen die kunnen lezen wat het handboek zegt) zitten niet in de verdienmodellen.
Twee zaken die voor veel (jongere) mensen hoe langer hoe minder relevant zijn. ("Wie kijkt er nog lineaire TV? Wie belt er nog via een vaste lijn?")
Wat een gedoe .. Een slechte voeding (ook al was het dat niet bij jou) is trouwens een vaak vergeten oorzaak (en tip in dit geval). Een paar jaar geleden zelf meegemaakt, hele onregelmatige storingen bleken na maanden opeens opgelost toen ik een nieuwe voeding aan het modem hing.
De verbinding deed het meestal wel, soms niet: daar denk je dan niet als eerste aan. Na een paar jaar worden die dingen vaak onbetrouwbaar, goed dat ze dat in ieder geval als mogelijke oorzaak aangeven tegenwoordig.
Hopelijk wordt het beter voor je!
Als het technisch wordt denk ik dat je meer kans maakt op het T-Mobile forum? Ik lees hier bijvoorbeeld al iets over VLAN's én dat je je eigen modem kunt gebruiken (met een soort van onofficiële ondersteuning). Dat lijkt me positief.https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/t-mobile-tv-gebruiken-met-je-eigen-modem-324520
...Ik wil geen eigen modem gebruiken. Ik heb niet ergens een glasvezelmodem liggen. Ik wil alleen mijn eigen netwerk hebben, en ook één netwerk, en niet aparte netwerken voor IPTV en de rest....
KPN heeft een prima glasvezel netwerk bij ons, 500/500 is beschikbaar, maar ze hebben geen Apple TV app.