Supportvragen Mac > Netwerken en communicatie

Geen internet op Mac

(1/29) > >>

Eduardus:
Sinds de aansluiting van wifipods van Ziggo geen internet meer op mijn mac.
Volgens het wifinetwerk ben ik aangesloten.
Het systeem geeft dat ook aan
maar toch werkt het niet, kan dus niet mailen.
Ziggo zegt dat ik gewoon ben aangesloten.
Wie weet raad?

nnsa:
Hoe was je aangesloten voor de wifipods ?

Geen internet is:

- geen juiste WiFi netwerk;
- de wifipods zijn niet goed geconfigureerd;
- geen juist IP-adres gekregen of ingesteld;
- onjuist sub net;
- wel bovenstaande, maar onjuist DNS-adres;
- ziggo router niet herstart;
- mac niet herstart;

Gebruik de probleem oplosser eens, door op je WiFI symbool te klikken met de optie-toets erbij.

Eduardus:
Alles is onveranderd gebleven op mijn mac.
Alles talloze malen herstart.
Aansluitingen correct, wifi adres correct.

MacFrankie:
Bel Ziggo! Het is hun probleem. En zij kunnen zien welke pods hoeveel signaal hebben.

En dat laatste is meteen een probleem: ze kunnen je LAN zien. Niet je beveiligde communicatie, maar wel welke computers en devices je allemaal in je netwerk hebt. En dat moet je niet willen.

Mijn tip: doe die pods terug, koop je eigen (mesh) netwerk, en laat je Ziggo modem in de bridge mode zetten!

Eduardus:

--- Citaat van: MacFrankie, 17 oktober 2021 - 23:43 ---Bel Ziggo! Het is hun probleem. En zij kunnen zien welke pods hoeveel signaal hebben.

En dat laatste is meteen een probleem: ze kunnen je LAN zien. Niet je beveiligde communicatie, maar wel welke computers en devices je allemaal in je netwerk hebt. En dat moet je niet willen.

Mijn tip: doe die pods terug, koop je eigen (mesh) netwerk, en laat je Ziggo modem in de bridge mode zetten!

--- Einde van citaat ---
Ik weet niet of dat een probleem van ziggo is want ik ben gewoon verbonden met hun netwerk.
Op mijn iphone en ipad werkt het gewoon.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie