Supportvragen Mac > Netwerken en communicatie

Inloggen op Synology lukt niet

(1/7) > >>

pppettterrr:
Ik kan van het ene op het andere moment niet meer inloggen met Safari Versie 16.0 (17614.25.9.10, 17614) op m'n Synology DS916+ (DSM 7.1.1-42962 Update 1) vanaf een iMac op Monterey 12.6.

Als ik het vervolgens probeer met SynologyAssistant dat lukt dit ook niet, soms lukt het wel met Firefox Versie 106.0.1 maar ook niet altijd.

Ik heb de indruk dat dit is ontstaan naar de laatste upgrade van de NAS software maar zeker ben ik hier niet van.

Synology helpdesk weet het zo langzamerhand ook niet meer........met de kennis van Mac is ook minimaal heb ik het idee.

Zijn er meerdere mensen die dit probleem hebben of mensen die een oplossing weten?

 

Sypie:
Hoe log je in? Met een vast IP-adres of op een lokale domeinnaam? (ik kan inloggen met syno.home omdat ik mijn eigen DNS draai)

Heeft jouw Synology een vast IP-adres?
Zit je op hetzelfde netwerk? Weetje dat zeker?
Probeer je in te loggen op poort 5000 of 5001? (dus: ip-adresvansynology:5000 of ip-adresvansynology:5001)
Indien de Synology een vast IP-adres heeft heb je in de DHCP instellingen van je modem/router ook aangegeven dat die pas moet beginnen vanaf een bepaalde range? Hier begint de DHCP pas bij .100, alles met een vast IP-adres zit dus onder die .100. Zo bijt dat elkaar nooit.
Indien het IP-adres van de Synology bekend is: Is de Synology wel te pingen?

MacFrankie:
Heb je je NAS al eens herstart?
Heb je iets in je netwerk gewijzigd (bv nieuwe modem/router van je provider)?
Kun je op je LAN wel via je browser op de Syno management pagina inloggen:
http://<naam van je NAS>.local:5000/
Kun je de bestanden op je NAS benaderen, bv via SMB?

(Sypie had net voor mij gepost...)

nnsa:
Probeer het eens met Google Chrome.

Sypie:
Dan kun je beter met Safari proberen.

Hier werkt het overigens al een paar jaar goed met Firefox.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie