Internet valt voortdurend uit
5 januari 2015 - 23:52   
geplaatst door: Annemarie
Ik heb een nieuwe provider, de monteur plaatste de router beneden in de huiskamer. De vorige router stond boven naast mijn computer. Volgens de monteur gaat dat ten koste van de snelheid als hij boven staat.
Nu blijkt dat de internetverbinding steeds wegvalt omdat de afstand tussen modem en computer te groot is. Het gekke is dat mijn iphone en ipad het prima doen met internet.
Nu willen ze me een kabel opsturen van 15 m. om die te verbinden tussen modem en computer maar ik heb veel te kort aan 15 m. Een langere kabel heeft Ziggo niet. En de vraag is of dit de oplossing is natuurlijk.
Wat kan ik doen dat de internetverbinding niet voortdurend wegvalt?
Internet valt voortdurend uit
6 januari 2015 - 07:05    reactie #1
geplaatst door: Websania
Valt je wifi uit of valt alleen de internet verbinding weg? Dit is belangrijk om te weten. Ik heb namelijk dezelfde ervaring gehad met de modem op drie meter afstand van de computer; de wifi verbinding was uitstekend, maar de internet verbinding viel regelmatig weg.
Iedereen heeft recht op mijn mening
Internet valt voortdurend uit
6 januari 2015 - 07:12    reactie #2
geplaatst door: Pieterr
Citaat
Annemarie om 23:52, 5-01-2015
Nu blijkt dat de internetverbinding steeds wegvalt omdat de afstand tussen modem en computer te groot is.

Terechte opmerking van Websania. Het is nog maar de vraag of dit de juiste conclusie is.

Misschien kun je nog wat meer details geven.
Welke provider?
Welke modem/router?
Welke computer?
Welke OS X versie?
Welke browser?
Andere browsers geprobeerd?
Op welk kanaal zit je?
Zie je veel wifi van buren?

Behalve een lange ethernetkabel trekken zou je ook kunnen denken aan een powerline-setje.
http://tweakers.net/pricewatch/358706/devolo-dlan-500-duo-starter-kit.html

"One experiment is worth a thousand expert opinions."
Internet valt voortdurend uit
6 januari 2015 - 07:34    reactie #3
geplaatst door: Bianco
Wat ik gedaan heb:

Ik heb een versterker gekregen van Ziggo. Deze in de Meterkast geplaatst, en aangesloten aan de daar al liggende bekabeling van Ziggo. Daarna het modem in de slaapkamer geplaatst. Gevolg: Overal in huis een werkende WIFI verbinding, en bedraad, altijd een verbinding van 179 Mbit down, en 17 Mbit up.

de Versterker van Ziggo is de Tratec FRA-752/N versterker. En bij een slechte verbinding zouden ze deze gratis bij moeten leveren. Let wel even op: De Tratec heeft een 220V aansluiting nodig.

(Bewerkt door Bianco om 8:13, 6-01-2015)

Apple gebruiker sinds 1994.
Internet valt voortdurend uit
6 januari 2015 - 08:47    reactie #4
geplaatst door: GeorgeM

Citaat
Annemarie om 23:52, 5-01-2015
Ik heb een nieuwe provider, de monteur plaatste de router beneden in de huiskamer. De vorige router stond boven naast mijn computer. Volgens de monteur gaat dat ten koste van de snelheid als hij boven staat.
Nu blijkt dat de internetverbinding steeds wegvalt omdat de afstand tussen modem en computer te groot is.

Klinkt alsof de router boven een veel beter idee was.

Waarom zou dat ten koste gaan van de snelheid volgens de monteur?

Internet valt voortdurend uit
6 januari 2015 - 09:18    reactie #5
geplaatst door: Annemarie
omdat het modem bij de ingang van de tv ontvangst moet staan, zegt hij en daarom gaat het ten koste van de snelheid.
Internet valt voortdurend uit
6 januari 2015 - 10:34    reactie #6
geplaatst door: ardie
De monteur zal best gelijk hebben maar als het verschil beneden en boven niet dramatisch is.
Internet valt voortdurend uit
6 januari 2015 - 13:09    reactie #7
geplaatst door: Annemarie
Websania, ik denk dat de internetverbinding uitvalt, want mijn iphone en ipad doen het gewoon goed.
Pieterr, ik ben nu bij Ziggo, modem Cisco EPC 3928, MAC Intel Core, versie 10.9.5, Safari, andere browser Firefox geprobeerd, eerst kanaal 1, in overleg met Ziggo nu kanaal 6 (helpt niet), ik weet niet als ik op de internetnetwerken kijk welk modem mijn buren hebben.
Bianco, heb vanmorgen met Ziggo gebeld. Zij zeggen dat het kastje dat u noemt bedoeld is om een beter TV signaal te krijgen en dus niet bedoeld is als versterker voor mijn internetverbinding.
George M en Ardie, vanmorgen een tv monteur gehad, die mij ook bevestigde dat ik de router/modem beneden moet laten staan bij de tv aansluiting. Zijn voorstel was om toch een kabel te verbinden tussen modem en computer, hoewel dat veel werk zal zijn.
Internet valt voortdurend uit
6 januari 2015 - 13:38    reactie #8
geplaatst door: paulusch
Je kan gaan denken aan een andere router (Extreme). Of een Devolo gaan gebruiken. Hebben mensen uitstekende ervaringen mee.
Internet valt voortdurend uit
6 januari 2015 - 18:30    reactie #9
geplaatst door: Pieterr
Citaat
Annemarie om 13:09, 6-01-2015
ik weet niet als ik op de internetnetwerken kijk welk modem mijn buren hebben.

Ik bedoelde op welke kanalen je buren zitten. Als het druk is op kanaal 6 kan dat problemen geven.
Kanaal 6 is niet het beste advies; veel routers staan namelijk standaard op 6.
Met iStumbler kun je zien waar je buren zitten.

https://www.istumbler.net/

Maar een echte draad trekken (of als dat niet kan, een powerline setje) zal het beste werken, zeker als je veel buren met wifi hebt.

"One experiment is worth a thousand expert opinions."
Internet valt voortdurend uit
6 januari 2015 - 19:45    reactie #10
geplaatst door: Annemarie
Mensen allemaal bedankt voor het meedenken. Met de doorgetrokken kabel van modem naar computer is alles opgelost. Geen problemen meer. Iedereen bedankt!