Ik zit nu al een aantal maanden met hetzelfde probleem en ik heb nog steeds geen oplossing gevonden. Ik heb hier een Macbook Pro met Mac OS 10.6 (pas geïnstalleerd in de hoop dat het probleem dan weg is) geïnstalleerd. Nu is het probleem dat ik af en toe websites niet kan bereiken. Dan zit k op een website en ineens kan ik die hem niet meer bereiken. Het gekke is dat als ik dan Bootcamp gebruik dat ik er dan helemaal geen last van heb. Ik heb de KPN experia box en ik heb bedraad internet. Ik heb dit probleem met draadloos en ook met bedraad. Weet iemand hier toevallig een oplossing voor?
Als ik op Google ga en ik zoek op Vmware Fusion en ik klik op die link dan gaat alles nog goed. Druk ik op Download Trial dan valt hij gewoon weg. Kom ik ook niet meer op de Vmware website. Pingen gaat wel.
Met vriendelijke groet,
Sander
(Bewerkt door Sanderman1992 om 16:26, 30-08-2009)
Esquare om 16:37, 30-08-2009Welkom vreemdeling. Dit lijkt me een typisch geval van een probleem met de DNS-instellingen. Wat is er in het systeemvoorkeurenpaneel Netwerk te zien onder Ethernet->Geavanceerd->DNS en Airport->Geavanceerd->DNS? En idem in de instellingen van de Experiabox (die ik niet ken verder)?
Macbook ProBij de DNS server heb ik het IP van mijn router ingevuld, in dit geval is dat 192.168.2.1.
Router (Experia Box)Bij mijn router heb ik geen Dynamic dns ingesteld, en ook geen custom dns servers. Dus gewoon de standaard dns. De eerste dns server is: 195.121.1.34De tweede dns server is: 195.121.1.66
(Bewerkt door Sanderman1992 om 17:13, 30-08-2009)
Update:Het veranderen van de DNS servers heeft volgens mij niet echt veel nut. Ik probeerde een account op OpenDNS aan te maken, hij kon niet alle onderdelen laden. Vervolgens wou ik naar de homepage van openDNS die kon ik niet bereiken. Stond alleen: Contact maken met 'website'.
(Bewerkt door Sanderman1992 om 17:26, 30-08-2009)
(Bewerkt door Sanderman1992 om 17:31, 30-08-2009)
En dat zijn:
208.67.222.222208.67.220.220[/news]
Robert om 18:06, 30-08-2009[news]Je hoeft bij OpenDNS niet persé een account aan te maken, hun DNS-servers toevoegen is voldoende. En dat zijn:208.67.222.222208.67.220.220[/news]
Dat weet ik, die stonden er ook al aan. Maar ik bedoel eigenlijk meer te zeggen dat het geen effect had. Google viel ook weer weg. Het gekke is wel dat de website na een aantal minuten wel weer werkt. Ik snap het niet.
Ik heb al heel veel gezocht en geprobeerd. OpenDNS, Experiabox resetten enz.Ergens heb ik gelezen (helaas linkje niet bewaard), dat sinds Apple zich met Tiger exact aan de 9 jaar geleden gemaakte afspraken over de afhandeling van DNS houdt, dit probleem met de Experiabox optreedt. De Experiabox zou zich niet aan deze afspraken houden. Daarmee zou het ook niet oplosbaar zijn.Als de websites tijdeljk niet bereikbaar zijn, zijn ze ook niet bereikbaar op hun IP-adress. Dat lijkt een DNS-probleem weer uit te sluiten.
Zijn er combinaties van Tiger of Leopard met de Experiabox, waarbij dit probleem niet optreed?
(Bewerkt door ButCo om 21:25, 30-08-2009)
(Bewerkt door ButCo om 22:12, 30-08-2009)
Je zou ze eens kunnen bellen.
traceroute to www.macfreak.org (83.98.141.31), 64 hops max, 40 byte packets 1 192.168.2.1 (192.168.2.1) 79.192 ms 1.594 ms 1.646 ms 2 195.190.249.15 (195.190.249.15) 19.178 ms 16.594 ms 17.634 ms 3 nl-asd-dc2-isp-bb21-ge-1-1-0.306.wxs.nl (213.75.1.169) 17.193 ms 19.465 ms 17.009 ms 4 tengig-1-1-0.bcr2.ams02.nl.as25525.net (195.69.145.23) 31.905 ms 21.770 ms 25.259 ms 5 89.30.133.6 (89.30.133.6) 21.671 ms 20.645 ms 20.744 ms 6 89.30.133.21 (89.30.133.21) 20.578 ms 20.197 ms 20.466 ms 7 forum.macfreak.org (83.98.141.31) 20.282 ms 20.795 ms 19.632 ms
Tijdens een periode van een paar minuten dat MacFreak voor mij niet bereikbaar was op www.macfreak.org of 83.98.141.31 heb ik deze trace uitgevoerd.
Bij KPN heb ik hierover een klacht ingediend, waarover ik na 3 weken wordt teruggebeld.
XS4ALL gebeld om over te stappen. Voor nummerbehoud moet ik daarvoor eerst bij KPN van VOIPtelefonie terug naar vaste telefonie.
KPN gebeld om dat te regelen. Ze zetten eerst de telefonie over naar een vaste lijn en zetten 2 tot 3 weken later ADLS weer op de lijn. Bedrijfsmatig 3 weken geen internet is voor ons onacceptabel. Dus niet.
Bij de OPTA een klacht ingediend over KPN, dat zij op deze wijze overstappen met nummerbehoud frustreren.
Voorlopig ga ik regelmatig KPN bellen met het probleem van de router, tot ik iemand tref die me wil helpen.
(Bewerkt door ButCo om 13:22, 3-09-2009)
Je bent op zo'n moment echt afhankelijk van de medewerker van de helpdesk.Ik moet wel toegeven dat wanneer je dit verhaal zo verteld aan de helpdesk dat het vreemd overkomt.
Op dit moment geven ze bij xs4all een prima router mee trouwens.