Supportvragen Mac > Netwerken en communicatie
✅ Mail Apple naar Ziggo komt niet (meer) aan
nnsa:
Hier nog een 'slachtoffer'...
Wel een andere kijk gekregen over wat 'vervelende' discussies over niet aangekomen mailtjes...
neoman:
Dank aan allen voor de terugkoppeling. Ben inmiddels in contact met Apple in Ierland voor dit probleem. Na wat testen ben ik erachter dat de Webmail (via icloud.com) geen probleem geeft. Dan is er voorlopig i.i.g. een work around. Ik moet nog een aantal andere testen doen en de resultaten daarvan gaan aan het eind van de middag naar Apple.
Het lijkt een DNS reverse lookup probleem te zijn.
Apple zegt te versturen vanuit de mailserver outbound.qs.icloud.com
De Ziggo mailserver doet een reverse DNS lookup om zeker te weten met wie dat ie te maken heeft. Alleen geeft een reverse DNS lookup als server: p-east3-cluster2-host8-snip4-7.eps.apple.com
Omdat de top level domains van die twee niet overeen komen (icloud.com vs. apple.com) weigert Ziggo de afhandeling. Voor ons Mac gebruikers zijn icloud.com en apple.com allemaal OK maar voor Ziggo zijn dat verschillende partijen en dat wordt (sinds kort) niet meer geaccepteerd.
Wordt vervolgd!
doctor_apple:
--- Citaat van: neoman, 21 april 2025 - 13:11 ---Een reverse DNS lookup als server: p-east3-cluster2-host8-snip4-7.eps.apple.com
Omdat de top level domains van die twee niet overeen komen (icloud.com vs. apple.com) weigert Ziggo de afhandeling. Voor ons Mac gebruikers zijn icloud.com en apple.com allemaal OK maar voor Ziggo zijn dat verschillende partijen en dat wordt (sinds kort) niet meer geaccepteerd.
Wordt vervolgd!
--- Einde van citaat ---
Precies dit :dozingoff: ... Heb ietwat dubbel gevoel hierbij, want ook een dergelijk probleem met bepaalde outlook.com servers :-/ ... Zeer "Amerikaans" in bepaalde gevallen. hele discussies gehad met ontvangende partijen die bij hoog en laag beweerden niets aan het probleem te kunnen doen, totdat ik begon te graven in dergelijke gevallen en precies hetzelfde probleem aldaar als hierboven.
Ik maak overigens vaker en vaker mee dat als je een iCloud of Outlook account opgeeft bij bepaalde instellingen, de ambtenaren je soms waarschuwen dat email verkeer niet gegarandeerd is met deze adressen.
Aanvankelijk deed ik dit (zelf) af als klare onzin, totdat ikzelf door een soortgelijk probleem werd getroffen. Maar dan bij de concurrent.
Ach ja ... Laten we hopen dat zowel Cupertino en Redmond dergelijke issues wat serieus gaan oppakken, want beide partijen hebben een commerciele variant, waar gewoon geld voor wordt gerekend, welke dus ook gewoon getroffen zijn met exact hetzelfde probleem.
Volgende maand maar eens snuffelen naar een EU alternatief voor eMail ...
boiing:
--- Citaat van: neoman, 21 april 2025 - 13:11 ---Apple zegt te versturen vanuit de mailserver outbound.qs.icloud.com
--- Einde van citaat ---
Blijkbaar niet bij iedereen, hier een stukje uit de header van mijn e-mail die wel aankwam (geen webmail):
✅ Mail Apple naar Ziggo komt niet (meer) aan
Een reverse lookup daarvan geeft 'p-east2-cluster2-host1-snip4-6.eps.apple.com' als server. En daar geldt dan hetzelfde voor, ook die TLD's komen niet overeen. Toch wordt ie afgeleverd bij Ziggo.
neoman:
Bedankt boiing! Dat is interessant en dat zal ik zeker meenemen in mijn reactie naar Apple. Blijkbaar is er dus iets anders aan de hand.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie