Supportvragen Mac > Netwerken en communicatie
✅ Mail Apple naar Ziggo komt niet (meer) aan
neoman:
Sinds een aantal dagen kan ik geen mail versturen vanuit mijn Apple account naar een Ziggo mailadres. Na een aantal uren krijg ik de mail: "Undelivered Mail Returned to Sender". Dit geldt voor MacOS, iOS en iPadOS. Ik heb inmiddels een paar mensen gevonden bij wie dat probleem ook bestaat. Eén ervan heeft contact opgenomen met Apple. Die zegt dat het probleem bij de ontvangende kant zit en kan daarom niets doen. De provider van de ontvangende kant zegt dat het probleem bij Apple zit en dat ze daarom niets kunnen doen. Dat schiet dus niet op.
In de notificatie mail staat:
host mxin10.ziggo.nl[84.116.6.2] refused to talk to me:
421 EHLO MXIN201 Your HELO/EHLO outbound.qs.icloud.com is not matching your DNS configuration p-east3-cluster6-host10-snip4-5.eps.apple.com
;id=6D66ummv4ErW8;sid=6D66ummv4ErW8;mta=mx7-prd-nl1-vfz;d=20250419;t=203926[CET];ipsrc=57.103.85.226;
Reporting-MTA: dns; outbound.qs.icloud.com
X-Postfix-Queue-ID: D669618001EC
Ik maak hieruit op dat het een reverse DNS probleem is en dat ik hier als gebruiker geen invloed op heb want het probleem zit niet bij mij. Maar het is wel lastig. Als er hier ook mensen zijn die dit probleem hebben sta ik misschien wat sterker bij Ziggo of Apple. Als er genoeg reacties komen kan ik de betrokken partijen misschien verwijzen naar dit draadje. Alvast mijn dank voor jullie medewerking!
NicoJ:
Ik heb even de proef op de som genomen en vanaf mijn iCloudaccount een mailtje verstuurd naar m'n upc (=ziggo) account. En inderdaad het komt niet aan.
Ik heb weliswaar nog geen notificatiemail gehad, maar ik begreep dat dat enige uren kan duren.
Aanvulling:
De mail van Apple zelf, met facturen e.d. komen wel gewoon aan.
boiing:
Ik gebruik beide accounts niet voor mijn dagelijkse e-mail, maar hier komt het wel aan. Blijkbaar geen iedereen-heeft-er-last-van probleem. Het is nog een oud @mac.com adres in mijn geval, misschien maakt dat verschil.
✅ Mail Apple naar Ziggo komt niet (meer) aan
doctor_apple:
Ziggo heeft zijn mailserver wat stringgent afgesteld. Maar wat heet stringgent? Tegenwoordig worden we dood gespamt dus zijn er allemaal truuks en mechanismes afgesproken om dat tegen te gaan.
Apple's mailserver zegt "hoi hier ben ik, ik ben van de Apple-stal", maar zijn DNS onderbouwt dat niet. Kort samengevat: Apple's iCloud doet zich voorkomen als iCloud, maar er is geen hard bewijs voor deze onderbouwing in DNS-land. Dus zegt de Ziggo server: "je kan me wat. Jij zegt dat je iCloud bent? Prima, vast wel ... En ik ben Sinterklaas".
De fout zit aan de kant van Apple.
Natuurlijk kun je bedingen dat andere providers hun beveiliging laten zakken, maar omgekeerd is noch Apple noch diens concurrent Microsoft erg coulant als het gaat om Europese servers of alles dat buiten het eigen domein ligt. Dus waarom zou Ziggo, UPC of wie dan ook coulant moeten zijn naar Apple, als deze z'n configuratie niet op orde heeft?
Apple aanschrijven en klagen.
willemgk:
Hier ook al een paar dagen tot een week hetzelfde probleem op mijn ....@mac.com.
Contact met Apple Support, ongeveer 2 uur, leverde niets op.
Alles wat opnieuw gestart kon worden opnieuw gestart, had al de mailaccount verwijderd en opnieuw aangemaakt, MacOS opnieuw ingesteld, niets heeft geholpen.
Versturen vanaf de webmail iCloud of vanaf de iPad werkt wel.
Uiteindelijk met het zoeken maar gestopt omdat het erg lang duurt voordat de mail terug komt.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie