Mail Apple naar Ziggo komt niet (meer) aan
21 april 2025 - 09:34   
geplaatst door: neoman
Sinds een aantal dagen kan ik geen mail versturen vanuit mijn Apple account naar een Ziggo mailadres. Na een aantal uren krijg ik de mail: "Undelivered Mail Returned to Sender". Dit geldt voor MacOS, iOS en iPadOS. Ik heb inmiddels een paar mensen gevonden bij wie dat probleem ook bestaat. Eén ervan heeft contact opgenomen met Apple. Die zegt dat het probleem bij de ontvangende kant zit en kan daarom niets doen. De provider van de ontvangende kant zegt dat het probleem bij Apple zit en dat ze daarom niets kunnen doen. Dat schiet dus niet op.

In de notificatie mail staat:

host mxin10.ziggo.nl[84.116.6.2] refused to talk to me:
421 EHLO MXIN201 Your HELO/EHLO outbound.qs.icloud.com is not matching your DNS configuration p-east3-cluster6-host10-snip4-5.eps.apple.com
;id=6D66ummv4ErW8;sid=6D66ummv4ErW8;mta=mx7-prd-nl1-vfz;d=20250419;t=203926[CET];ipsrc=57.103.85.226;
Reporting-MTA: dns; outbound.qs.icloud.com
X-Postfix-Queue-ID: D669618001EC

Ik maak hieruit op dat het een reverse DNS probleem is en dat ik hier als gebruiker geen invloed op heb want het probleem zit niet bij mij. Maar het is wel lastig. Als er hier ook mensen zijn die dit probleem hebben sta ik misschien wat sterker bij Ziggo of Apple. Als er genoeg reacties komen kan ik de betrokken partijen misschien verwijzen naar dit draadje. Alvast mijn dank voor jullie medewerking!
Mail Apple naar Ziggo komt niet (meer) aan
21 april 2025 - 10:21    reactie #1
geplaatst door: NicoJ
Ik heb even de proef op de som genomen en vanaf mijn iCloudaccount een mailtje verstuurd naar m'n upc (=ziggo) account. En inderdaad het komt niet aan.
Ik heb weliswaar nog geen notificatiemail gehad, maar ik begreep dat dat enige uren kan duren.

Aanvulling:
De mail van Apple zelf, met facturen e.d. komen wel gewoon aan.
Mail Apple naar Ziggo komt niet (meer) aan
21 april 2025 - 10:33    reactie #2
geplaatst door: boiing
Ik gebruik beide accounts niet voor mijn dagelijkse e-mail, maar hier komt het wel aan. Blijkbaar geen iedereen-heeft-er-last-van probleem. Het is nog een oud @mac.com adres in mijn geval, misschien maakt dat verschil.

Screenshot_20250421 _10.29.02@2x.jpgMail Apple naar Ziggo komt niet (meer) aan
The amount of energy needed to refute bullshit is an order of magnitude bigger than that needed to produce it (Brandolini's Law)
Mail Apple naar Ziggo komt niet (meer) aan
21 april 2025 - 11:42    reactie #3
geplaatst door: doctor_apple
Ziggo heeft zijn mailserver wat stringgent afgesteld. Maar wat heet stringgent? Tegenwoordig worden we dood gespamt dus zijn er allemaal truuks en mechanismes afgesproken om dat tegen te gaan.

Apple's mailserver zegt "hoi hier ben ik, ik ben van de Apple-stal", maar zijn DNS onderbouwt dat niet. Kort samengevat: Apple's iCloud doet zich voorkomen als iCloud, maar er is geen hard bewijs voor deze onderbouwing in DNS-land. Dus zegt de Ziggo server: "je kan me wat. Jij zegt dat je iCloud bent? Prima, vast wel ... En ik ben Sinterklaas".

De fout zit aan de kant van Apple.

Natuurlijk kun je bedingen dat andere providers hun beveiliging laten zakken, maar omgekeerd is noch Apple noch diens concurrent Microsoft erg coulant als het gaat om Europese servers of alles dat buiten het eigen domein ligt. Dus waarom zou Ziggo, UPC of wie dan ook coulant moeten zijn naar Apple, als deze z'n configuratie niet op orde heeft?

Apple aanschrijven en klagen.
Mail Apple naar Ziggo komt niet (meer) aan
21 april 2025 - 11:58    reactie #4
geplaatst door: willemgk
Hier ook al een paar dagen tot een week hetzelfde probleem op mijn ....@mac.com.
Contact met Apple Support, ongeveer 2 uur, leverde niets op.
Alles wat opnieuw gestart kon worden opnieuw gestart, had al de mailaccount verwijderd en opnieuw aangemaakt, MacOS opnieuw ingesteld, niets heeft geholpen.
Versturen vanaf de webmail iCloud of vanaf de iPad werkt wel.
Uiteindelijk met het zoeken maar gestopt omdat het erg lang duurt voordat de mail terug komt.
Mail Apple naar Ziggo komt niet (meer) aan
21 april 2025 - 13:01    reactie #5
geplaatst door: nnsa
Hier nog een 'slachtoffer'...

Wel een andere kijk gekregen over wat 'vervelende' discussies over niet aangekomen mailtjes...
Ⓒnnsa(i)-2025
Mail Apple naar Ziggo komt niet (meer) aan
21 april 2025 - 13:11    reactie #6
geplaatst door: neoman
Dank aan allen voor de terugkoppeling. Ben inmiddels in contact met Apple in Ierland voor dit probleem. Na wat testen ben ik erachter dat de Webmail (via icloud.com) geen probleem geeft. Dan is er voorlopig i.i.g. een work around. Ik moet nog een aantal andere testen doen en de resultaten daarvan gaan aan het eind van de middag naar Apple.

Het lijkt een DNS reverse lookup probleem te zijn.
Apple zegt te versturen vanuit de mailserver outbound.qs.icloud.com
De Ziggo mailserver doet een reverse DNS lookup om zeker te weten met wie dat ie te maken heeft. Alleen geeft een reverse DNS lookup als server: p-east3-cluster2-host8-snip4-7.eps.apple.com
Omdat de top level domains van die twee niet overeen komen (icloud.com vs. apple.com) weigert Ziggo de afhandeling. Voor ons Mac gebruikers zijn icloud.com en apple.com allemaal OK maar voor Ziggo zijn dat verschillende partijen en dat wordt (sinds kort) niet meer geaccepteerd.

Wordt vervolgd!
Mail Apple naar Ziggo komt niet (meer) aan
21 april 2025 - 13:38    reactie #7
geplaatst door: doctor_apple
Een reverse DNS lookup als server: p-east3-cluster2-host8-snip4-7.eps.apple.com
Omdat de top level domains van die twee niet overeen komen (icloud.com vs. apple.com) weigert Ziggo de afhandeling. Voor ons Mac gebruikers zijn icloud.com en apple.com allemaal OK maar voor Ziggo zijn dat verschillende partijen en dat wordt (sinds kort) niet meer geaccepteerd.

Wordt vervolgd!

Precies dit  :dozingoff: ... Heb ietwat dubbel gevoel hierbij, want ook een dergelijk probleem met bepaalde outlook.com servers :-/ ... Zeer "Amerikaans" in bepaalde gevallen. hele discussies gehad met ontvangende partijen die bij hoog en laag beweerden niets aan het probleem te kunnen doen, totdat ik begon te graven in dergelijke gevallen en precies hetzelfde probleem aldaar als hierboven.

Ik maak overigens vaker en vaker mee dat als je een iCloud of Outlook account opgeeft bij bepaalde instellingen, de ambtenaren je soms waarschuwen dat email verkeer niet gegarandeerd is met deze adressen.

Aanvankelijk deed ik dit (zelf) af als klare onzin, totdat ikzelf door een soortgelijk probleem werd getroffen. Maar dan bij de concurrent.

Ach ja ... Laten we hopen dat zowel Cupertino en Redmond dergelijke issues wat serieus gaan oppakken, want beide partijen hebben een commerciele variant, waar gewoon geld voor wordt gerekend, welke dus ook gewoon getroffen zijn met exact hetzelfde probleem.

Volgende maand maar eens snuffelen naar een EU alternatief voor eMail ...
Mail Apple naar Ziggo komt niet (meer) aan
21 april 2025 - 14:33    reactie #8
geplaatst door: boiing
Apple zegt te versturen vanuit de mailserver outbound.qs.icloud.com
Blijkbaar niet bij iedereen, hier een stukje uit de header van mijn e-mail die wel aankwam (geen webmail):

Screenshot_20250421 _14.32.16@2x.jpgMail Apple naar Ziggo komt niet (meer) aan


Een reverse lookup daarvan geeft 'p-east2-cluster2-host1-snip4-6.eps.apple.com' als server. En daar geldt dan hetzelfde voor, ook die TLD's komen niet overeen. Toch wordt ie afgeleverd bij Ziggo.
The amount of energy needed to refute bullshit is an order of magnitude bigger than that needed to produce it (Brandolini's Law)
Mail Apple naar Ziggo komt niet (meer) aan
21 april 2025 - 15:07    reactie #9
geplaatst door: neoman
Bedankt boiing! Dat is interessant en dat zal ik zeker meenemen in mijn reactie naar Apple. Blijkbaar is er dus iets anders aan de hand.
Mail Apple naar Ziggo komt niet (meer) aan
22 april 2025 - 07:50    reactie #10
geplaatst door: neoman
Inmiddels heb ik de gegevens waar Apple om vroeg verzameld en verstuurd. Voorlopige conclusie: het probleem doet zich niet bij iedereen voor maar wel bij een grote groep. De uitgaande mailserver van Apple lijkt een cruciale rol te spelen.

Zodra Apple reageert met een oplossing laat ik dat hier weten.

Als workaround kun je i.i.g. webmail (icloud.com) of 4G via je iPhone/iPad gebruiken. Ik heb nog niemand gevonden waarbij dit probleem zich dan ook voordoet.
Mail Apple naar Ziggo komt niet (meer) aan
22 april 2025 - 18:23    reactie #11
geplaatst door: Night (Moderator)
Hoe staan jouw DNS servers ingesteld?

Ethernet:
Screenshot 2025-04-22 at 18.23.11.pngMail Apple naar Ziggo komt niet (meer) aan


Of Wifi:
Screenshot 2025-04-22 at 18.24.42.pngMail Apple naar Ziggo komt niet (meer) aan
Mail Apple naar Ziggo komt niet (meer) aan
22 april 2025 - 18:27    reactie #12
geplaatst door: neoman
Ik draai mijn eigen DNS servers.

Maar daar zal het niet aan liggen. Ik heb inmiddels iemand gevonden die nota bene Ziggo als service provider heeft (met Ziggo DNS naar ik aanneem) en die kan ook niet van iCloud naar Ziggo mailen!!
Mail Apple naar Ziggo komt niet (meer) aan
22 april 2025 - 18:43    reactie #13
geplaatst door: nnsa
Ik draai mijn eigen DNS servers.

Maar daar zal het niet aan liggen. Ik heb inmiddels iemand gevonden die nota bene Ziggo als service provider heeft (met Ziggo DNS naar ik aanneem) en die kan ook niet van iCloud naar Ziggo mailen!!
Daar val ik ook onder. Ik heb ook Ziggo als Service-Provider en bij mij werkt het ook niet om naar @ziggo te emailen.
Ⓒnnsa(i)-2025
Mail Apple naar Ziggo komt niet (meer) aan
22 april 2025 - 21:45    reactie #14
geplaatst door: Backspin
Het blokkeren van mail als de EHLO hostname niet overeenkomt met de DNS hostname van de versturende server is een compleet debiele actie van Ziggo die legitieme mail kan blokkeren, zeker bij grotere partijen met meerdere uitgaande mailsystemen, zoals Apple.
Het zou eigenlijk alleen als allerlaatste check ingezet moeten worden als er andere zaken niet kloppen of ontbreken, zoals SPF, DKIM en DMARC. Apple heeft dit echter allemaal op orde.
apple certified system administrator - http://www.backspin.nl
Mail Apple naar Ziggo komt niet (meer) aan
22 april 2025 - 21:50    reactie #15
geplaatst door: Backspin
Blijkbaar niet bij iedereen, hier een stukje uit de header van mijn e-mail die wel aankwam (geen webmail):

Screenshot_20250421 _14.32.16@2x.jpgMail Apple naar Ziggo komt niet (meer) aan


Een reverse lookup daarvan geeft 'p-east2-cluster2-host1-snip4-6.eps.apple.com' als server. En daar geldt dan hetzelfde voor, ook die TLD's komen niet overeen. Toch wordt ie afgeleverd bij Ziggo.

Zie jij in de headers ook welke inkomende mailserver van Ziggo deze mail geaccepteerd heeft? Want misschien checken niet alle mailservers van Ziggo op dezelfde manier.
Uit de melding uit de eerste post lijkt de server 'mxin10.ziggo.nl' van Ziggo deze check in ieder geval wel te doen.

Edit: never mind, ook achter mxin10.ziggo.nl lijkt een cluster te zitten, dus dat kunnen ook weer meerdere servers zijn (gezien de EHLO melding 'MXIN201')
Bewerkt: 22 april 2025 - 22:09 door Backspin
apple certified system administrator - http://www.backspin.nl
Mail Apple naar Ziggo komt niet (meer) aan
22 april 2025 - 23:07    reactie #16
geplaatst door: boiing
Zie jij in de headers ook welke inkomende mailserver van Ziggo deze mail geaccepteerd heeft?
Nee, ik heb dat stukje 'refused to talk to me' niet in de header en ik zie geen Ziggo servers genoemd. Alleen een aantal verschillende 'received by xxxx.xxxx.unified.services' vermeldingen.
The amount of energy needed to refute bullshit is an order of magnitude bigger than that needed to produce it (Brandolini's Law)
Mail Apple naar Ziggo komt niet (meer) aan
24 april 2025 - 10:53    reactie #17
geplaatst door: NicoJ
Ik heb opnieuw een testmail verstuurd vanaf m'n icloudadres naar m'n upc mailadres en nu komt het wél aan.
Mail Apple naar Ziggo komt niet (meer) aan
24 april 2025 - 12:00    reactie #18
geplaatst door: Backspin
Ik denk dat het een combinatie van factoren is. Ziggo heeft niet 1 mailserver, maar een heel cluster van mailservers. Inkomende mail wordt verdeeld over die servers. Mogelijk checken sommige van die servers wel streng op de EHLO hostname, en andere niet.
Aan de andere kant heeft Apple ook een heel cluster van mailservers. Sommige van die servers zullen een reverse DNS hostname hebben die niet klopt met de EHLO hostname, en sommige wel.
Als bij het versturen van de mail de combinatie ontstaat waarbij mail uitgestuurd wordt door Apple via een server waarbij de reverse DNS hostname niet hetzelfde is als de EHLO hostname, en die mail bij Ziggo verwerkt wordt door een server die daar streng op test, dan wordt mail geweigerd. In alle andere gevallen niet.
Mogelijk is dat de reden dat het soms goed gaat, en soms niet.
apple certified system administrator - http://www.backspin.nl
Mail Apple naar Ziggo komt niet (meer) aan
24 april 2025 - 12:51    reactie #19
geplaatst door: neoman
Ik heb het resultaat van diverse testen met de combinatie mail en Ziggo naar Apple in Ierland gestuurd. Die hebben de ontvangst van deze testen en de daarop volgende foutmeldingen (HELO/EHLO DNS mismatch i.c.m. outbound mail server) bevestigd. Zij streven ernaar om mij eind volgende week te mailen voor het maken van een bel-afspraak.

Wordt vervolgd!
Mail Apple naar Ziggo komt niet (meer) aan
24 april 2025 - 14:32    reactie #20
geplaatst door: neoman
@boiing

Zou je misschien een testje kunnen doen?

Als ja naar de website https://www.mail-tester.com gaat, zie je daar een mailadres. Stuur een mailtje vanuit je Apple adres naar dit adres. Als je daarna weer terug gaat naar die website en op de button 'Then check your score' klikt, krijg je een overzicht van alle belangrijke parameters van je mail. Je ziet dan o.a. de gebruikte mailservers, de HELO/EHLO, de reverse DNS etc..

Als ik dit doe scoor ik 10/10 maar wel met de vermelding dat de naam van de mailserver van Apple niet overeenkomt met de rDNS lookup. Op de andere aspecten scoort Apple prima.

Verreweg de meeste providers doen geen rDNS check op de mailserver die verbinding maakt, Maar Ziggo (en een aantal andere providers!) doen dat wel. En dat is dus precies het probleem!

Ziggo is niet van plan iets te veranderen aan deze mehode. We kunnen alleen maar hopen dat Apple wel bereid is de mailservernaam, de HELO/EHLO en de rDNS in overeenstemming te brengen.

Omdat jij de vorige keer outbound.st.icloud.com kreeg toegewezen als uitgaande server, krijg je die misschien weer. Het is interessant om te weten of die server uit de cluster van uitgaande mailservers bij Apple wel de mailservernaam, HELO/EHLO en rDNS in overeenstemming heeft.

Alvast bedankt voor je moeite!
Mail Apple naar Ziggo komt niet (meer) aan
24 april 2025 - 14:44    reactie #21
geplaatst door: boiing
Score 10/10, nog steeds via outbound.st.icloud.com en een oranje vinkje omdat 'reverse DNS does not match with your sending domain'. Voor de zekerheid ook nog een keer een e-mail gestuurd van iCloud naar Ziggo: komt aan. Hier de hele header van mail-tester.com:

Received: by mail-tester.com (Postfix, from userid 500)
id 127DAA85C7; Thu, 24 Apr 2025 14:38:08 +0200 (CEST)
X-Spam-Checker-Version: SpamAssassin 3.4.2 (2018-09-13) on mail-tester.com
X-Spam-Level:
X-Spam-Status: No/-0.2/5.0
X-Spam-Test-Scores: DKIM_SIGNED=0.1,DKIM_VALID=-0.1,DKIM_VALID_AU=-0.1,
DKIM_VALID_EF=-0.1,FREEMAIL_FROM=0.001,PYZOR_CHECK=1.985,
RCVD_IN_DNSWL_BLOCKED=0.001,RCVD_IN_RP_SAFE=-2,SPF_HELO_NONE=0.001,
SPF_PASS=-0.001
X-Spam-Last-External-IP: 57.103.78.21
X-Spam-Last-External-HELO: outbound.st.icloud.com
X-Spam-Last-External-rDNS: p-east2-cluster2-host2-snip4-8.eps.apple.com
X-Spam-Date-of-Scan: Thu, 24 Apr 2025 14:38:08 +0200
X-Spam-Report:
*  0.0 RCVD_IN_DNSWL_BLOCKED RBL: ADMINISTRATOR NOTICE: The query to
*      DNSWL was blocked.  See
*      http://wiki.apache.org/spamassassin/DnsBlocklists#dnsbl-block
*      for more information.
*      [57.103.78.21 listed in list.dnswl.org]
* -0.0 SPF_PASS SPF: sender matches SPF record
*  0.0 SPF_HELO_NONE SPF: HELO does not publish an SPF Record
*  0.0 FREEMAIL_FROM Sender email is commonly abused enduser mail
*      provider (<mijnnaam>[at]mac.com)
* -0.1 DKIM_VALID_AU Message has a valid DKIM or DK signature from
*      author's domain
* -0.1 DKIM_VALID_EF Message has a valid DKIM or DK signature from
*      envelope-from domain
* -0.1 DKIM_VALID Message has at least one valid DKIM or DK signature
*  0.1 DKIM_SIGNED Message has a DKIM or DK signature, not necessarily
*       valid
* -2.0 RCVD_IN_RP_SAFE RBL: Sender in ReturnPath Safe - Contact
*      safe-sa@returnpath.net
*      [Excessive Number of Queries | <https://knowledge.validity.com/hc/en-us/articles/20961730681243>]
*  2.0 PYZOR_CHECK Listed in Pyzor
*      (https://pyzor.readthedocs.io/en/latest/)
Received-SPF: Pass (sender SPF authorized) identity=mailfrom; client-ip=57.103.78.21; helo=outbound.st.icloud.com; envelope-from=<mijnnaam>@mac.com; receiver=test-57yxxxxxx@srv1.mail-tester.com
DMARC-Filter: OpenDMARC Filter v1.3.1 mail-tester.com 4194FA8565
Authentication-Results: mail-tester.com; dmarc=pass header.from=mac.com
Authentication-Results: mail-tester.com;
dkim=pass (2048-bit key; unprotected) header.d=mac.com header.i=@mac.com header.b=J1vis/lS;
dkim-atps=neutral
Received: from outbound.st.icloud.com (p-east2-cluster2-host2-snip4-8.eps.apple.com [57.103.78.21])
(using TLSv1.2 with cipher ECDHE-RSA-AES256-GCM-SHA384 (256/256 bits))
(No client certificate requested)
by mail-tester.com (Postfix) with ESMTPS id 4194FA8565
for <test-57yxxxxxx@srv1.mail-tester.com>; Thu, 24 Apr 2025 14:38:05 +0200 (CEST)
DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed; d=mac.com; s=1a1hai;
bh=47DEQpj8HBSa+/TImW+5JCeuQeRkm5NMpJWZG3hSuFU=;
h=From:Content-Type:Mime-Version:Subject:Message-Id:Date:To:x-icloud-hme;
b=J1vis/lS/4yIu9kp8fSL9F+/Ernrb1NrYHCubTtSS/IbhlaPJtInNWCXKGJqMtpgi
t9BWO7NpUZH7VSED+fniZJ9FG9HKC+9M/Jr37X8ZLbBUmO3Tp4K/jSBKevvbL9w6p+
dn9dBKUieHCnghK+dIRicoL6NkC4NAhFagtjD6A32nRp6hTCECS/IEeK55vVpCFew2
to3fyuXpELdMcZMtorjQEp12PWusYQLV0D0QOY1Sst2ZsfO2dUt5vH/YSKQf8VBeHy
NncVklFTMcKwm3WSbhlSisFYxjxyajr71PtcrIXKKeBDowxMbas4XiVbdwfVbD1xFp
wQGFm7j3yxakg==
Received: from smtpclient.apple (st-asmtp-me-k8s.p00.prod.me.com [17.42.251.67])
by outbound.st.icloud.com (Postfix) with ESMTPSA id BD1A218000B1
for <test-57yxxxxxx@srv1.mail-tester.com>; Thu, 24 Apr 2025 12:38:02 +0000 (UTC)
From: <mijnnaam> <mijnnaam@mac.com>
Content-Type: text/plain
Content-Transfer-Encoding: 7bit
Mime-Version: 1.0 (Mac OS X Mail 16.0 \(3826.500.181.1.5\))
Subject: Test voor neoman
Message-Id: <E11C42BC-CE1C-4B0C-9498-D1E19A8C3BF2@mac.com>
Date: Thu, 24 Apr 2025 14:38:00 +0200
To: test-57yxxxxxx@srv1.mail-tester.com
X-Mailer: Apple Mail (2.3826.500.181.1.5)
X-Proofpoint-ORIG-GUID: ramPG6E6adu6sszkzjcxbGLErxgUzej_
X-Proofpoint-GUID: ramPG6E6adu6sszkzjcxbGLErxgUzej_
X-Proofpoint-Virus-Version:
X-Proofpoint-Spam-Details: rule=notspam policy=default score=0 spamscore=0 bulkscore=0 malwarescore=0
 phishscore=0 mlxscore=0 clxscore=1011 adultscore=0 mlxlogscore=438
 suspectscore=0 classifier=spam adjust=0 reason=mlx scancount=1
 engine=8.19.0-2308100000 definitions=main-2504240085
Bewerkt: 27 april 2025 - 07:57 door boiing
The amount of energy needed to refute bullshit is an order of magnitude bigger than that needed to produce it (Brandolini's Law)
Mail Apple naar Ziggo komt niet (meer) aan
24 april 2025 - 14:57    reactie #22
geplaatst door: neoman
@boiing

Hartelijk dank voor je moeite!

Dit doet vermoeden dat niet alle Ziggo servers dezelfde methodiek hanteren. De ene doet wel een rDNS check de andere niet. Het kan niet zo zijn dat die check voor jou wordt overgeslagen omdat Ziggo je provider is. Ik ken iemand die ook bij Ziggo zit en die ook mijn probleem heeft.

Dus kan het niet anders dan dat niet alle mailservers van Ziggo dezelfde controles uitvoeren! Of heeft iemand nog een ander idee?

Mijn hoop op een oplossing voor dit probleem wordt steeds kleiner...
Mail Apple naar Ziggo komt niet (meer) aan
24 april 2025 - 15:08    reactie #23
geplaatst door: boiing
... omdat Ziggo je provider is.
Ah, dat brengt mij op een idee. Nog twee e-mails verstuurd van iCloud naar Ziggo maar nu via mijn hotspot verbinding (Odido). Een met en een zonder VPN (Duitsland) -> die mails komen voorlopig allebei niet aan (ook nog geen bounce notificatie..).

EDIT: De tweede (zonder VPN) is wel aangekomen, met wat vertraging. De eerste nog steeds niet maar dat kan aan de VPN liggen. Dat je eigen provider Ziggo is lijkt er dus inderdaad niet mee te maken te hebben.
Bewerkt: 24 april 2025 - 15:21 door boiing
The amount of energy needed to refute bullshit is an order of magnitude bigger than that needed to produce it (Brandolini's Law)
Mail Apple naar Ziggo komt niet (meer) aan
24 april 2025 - 15:24    reactie #24
geplaatst door: neoman
@boiing

De bounce duurt bij mij soms wel 4 uur of meer!

MAAR... er is ook goed nieuws. Ik heb inmiddels contact gekregen met Ziggo (een level verder dan de eerste lijn support) en die zijn bekend met het probleem! Ze hebben veel meldingen gehad in de laatste dagen. Ze hebben nog geen oplossing maar er wordt wel naar gekeken. Zodra het verholpen is, ontvang ik daar een mail over. (YEAH!!)

Zodra ik meer weet, meld ik mij hier weer.