Me.com van de leg (help!)
24 december 2011 - 19:20   
geplaatst door: applesien
sinds enkele weken is het mis met mijn me.com account. Eerst gaf mail telkens de melding "De MobileMe IMAP-server 'mail.me.com' accepteert het wachtwoord voor de gebruiker '…' niet." en nu begint ook de icall synchronisatie te zeuren "De server herkent uw gebruikersnaam of wachtwoord voor de account 'bonhansa@me.com' niet. Controleer of u deze juist hebt ingevoerd."

Ik heb niets gewijzigd enals ik mijn wachtwoord invoer doet hij het weer even. Mijn partner maakt gebruik van hetzelfde account voor synchronisatie en die heeft nergens last van. Wat kan ik doen om uit te zoeken wat hier aan de hand is?

(Bewerkt door applesien om 10:45, 25-12-2011)

Me.com van de leg (help!)
28 december 2011 - 18:57    reactie #1
geplaatst door: applesien
niemand?
Me.com van de leg (help!)
28 december 2011 - 19:04    reactie #2
geplaatst door: Shmoo

geblokkeerd

Voor zover ik weet kun je hier helemaal niets aan doen en is het gewoon de kwaliteit van de servers.

Deze problemen zijn ontstaan toen de switch van Mobile Me naar iCloud aanging.
Ik heb dit probleem alleen in het begin (eerste week) gehad toen veel mensen op het zelfde moment van Mobile Me naar iCloud overstapten.

Nu al een hele tijd geen last meer ervan.

Me.com van de leg (help!)
28 december 2011 - 19:46    reactie #3
geplaatst door: ml1112
Ik heb hier ook last van,
helaas nog geen regelmaat kunnen ontdekken.
Me.com van de leg (help!)
28 december 2011 - 20:27    reactie #4
geplaatst door: applesien
De regelmaat is dat het dagelijks veelvuldig voorkomt. Althans bij mij. Als dit een veel voorkomend probleem is, moeten we dan allemaal ons mobileme account opzeggen?
Me.com van de leg (help!)
28 december 2011 - 21:04    reactie #5
geplaatst door: Shmoo

geblokkeerd

Nee het is de bedoeling dat je het upgrade naar een iCloud account als je dat niet doet zal het ergens in Juni of Juli 2012 vanzelf gebeuren.

Aangezien Mobile Me dan helemaal niet meer bestaat en alles iCloud wordt.

Me.com van de leg (help!)
28 december 2011 - 21:22    reactie #6
geplaatst door: applesien
mmmh, maar icloud synchroniseert mijn agenda niet?
Me.com van de leg (help!)
28 december 2011 - 21:31    reactie #7
geplaatst door: ml1112
Ik ben al over op iCloud. Bij mij gebeurd het gelukkig niet elke dag, maar eens per week zeker.
Me.com van de leg (help!)
28 december 2011 - 21:37    reactie #8
geplaatst door: Shmoo

geblokkeerd

Wel als je zorgt dat alle devices het aankunnen.

Dus je Mac(s) op OS X Lion laten draaien en je een iPhone of iets anders hebt op iOS 5.
Dan moet het gewoon werken.

http://img805.imageshack.us/img805/2995/schermafbeelding2011122d.png

Me.com van de leg (help!)