Supportvragen Mac > Netwerken en communicatie

Niet meer kunnen inloggen via Wi-Fi op internet

(1/3) > >>

JCN:
Ik heb een IMac macOS Monterey uit 2015 van mijn zoon gekregen. Besturingssysteem macOS Monterey.
Schone installatie.
Bij eerste keer opstarten ingelogd op mijn router van Ziggo. Alles deed het.
Om wat meer te leren van iMac een mooie kans om beter met computer om te gaan zag ik dat er een update voor besturingssysteem kon worden geïnstalleerd.
Hierna kon ik niet meer op internet komen.
Wifi symbool staat op computer.
Andere apparaten in mijn huis doen het wel goed op internet verbindingen.
Ben via mijn iPad gaan zoeken op internet voor evt. oplossingen, heb van alles geprobeerd met geen resultaat.
Kan iemand mij helpen?

Niet meer kunnen inloggen via Wi-Fi op internet

Niet meer kunnen inloggen via Wi-Fi op internet

Niet meer kunnen inloggen via Wi-Fi op internet

Niet meer kunnen inloggen via Wi-Fi op internet

Niet meer kunnen inloggen via Wi-Fi op internet


puk1980:
In de eerste twee plaatjes.

Kun je die Wifi in de linkerkolom eens bovenaan zetten, en kijken of dat helpt?

Je router nog eens opnieuw opstarten kan ook helpen, zie artikel.
https://medium.com/@techvirtualtv/how-to-fix-self-assigned-ip-address-issue-on-mac-c7662e6691ef

nnsa:
Als je verbinding hebt met de Ziggo router, dan kan je of de DHCP lease vernieuwen, of de ip-instellingen handmatig goed zetten. Ziggo heeft een heel andere IP-range.

Probeer:

192.168.178.250 (ip adres mac)

255.255.255.0 (subnet)

192.168.178.1 (routeradres)

THX-1138:
Misschien ethernetkabel uit je Mac halen?

JCN:
Bedankt voor de tips.
Had vanmiddag zowel internet via kabel als wifi.
Maar nadat ik kabel had verwijderd geen wifi meer terwijl bij de instellingen staat dat ik wel ben verbonden

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie