Router & wanadoo cable
17 september 2003 - 16:32   
geplaatst door: Doof X
Ik ben een tijdje door dit forum aan het bladeren en heb het idee dat ik
nu wel weet wat ik nodig heb: een router. Dan kan ik als ik thuiskom m'n ibookje
inprikken en internetten, terwijl de imac altijd online kan zijn.

Maar.....Er lijkt niemand ervaring te hebben met wanadoo broadband basic
(via casema)en een router. Het schijnt zo te zijn dat sommige providers maar
1 computer per aansluiting dulden, weet iemand hoe dit bij casema zit?

Op hun site kan ik er niets over vinden en mailen kan niet, bellen wel, maar
dat vind ik niet zo'n fijne optie. Mijn vraag is dus simpel: heeft er iemand
ervaring met het gebruik van een router & wanadoo cable? Of wie weet
of het mogelijk is of niet?

Alvast bedankt.

Router & wanadoo cable
17 september 2003 - 16:48    reactie #1
geplaatst door: Erenmo
Ik gebruik zelf Casema Wanadoo met een Sitecom Home station router. Ik heb er zelf drie computers (1 laptop (wireless) en twee desktops (met een kabel)) op aangesloten .
Geen idee of dat toegestaan is maar we doen het maar. Volgens mij geeft dit alles geen effect op de verbinding, alleen als ze alle drie aanstaan. In dat geval wordt de totale bandbreedte over drie verbindingen verdeelt. Ik weet dat er problemen zijn met de nieuwere Motorola modems (in combinatie met deze router), deze werken namelijk met een ander verbindings protocol.  
Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb kunnen helpen :colgate:
Router & wanadoo cable
17 september 2003 - 16:54    reactie #2
geplaatst door: Pb2k
Ik heb al meer dan 5 middagen bij een vriend thuis gezeten om zijn Motorola modem via een router op zijn imac aan te sluiten. Het ding VERTIKT het om connectie te maken en Casema weet ook niks. ALLE instellingen staan goed en nog steeds doet hij niks.

casema is , volgens casema zelfm door de oude modems heen en de klant moet het dus maar zelf uitzoeken.

ik HAAT casema met heel mijn hart, niet alleen om dit gedoe. Deze haat gaat jaren terug..toen ik nog zelf kabel van ze had

goed spul
Router & wanadoo cable
17 september 2003 - 17:00    reactie #3
geplaatst door: Erenmo
Ik moet zeggen dat ik absoluut geen klagen heb. Ze verhogen de snelheid zonder extra kosten, nooit storing en een goede helpdesk. Zelf als er een monteur langkomt sturen ze een briefje om je de afspraak te herinneren.
Echt klasse.
Het kan liggen aan de regio waar je woont.

Vergeleken met UPC is alles goed. :thumbs-up:

Router & wanadoo cable
17 september 2003 - 17:01    reactie #4
geplaatst door: Doof X
wask ff vergeten te melden: ik heb een com 21 modem. Ik begrijp dat
ik daar blij mee moet zijn omdat de nieuwe motorola volgens een ander
protocol werkt?
Router & wanadoo cable
17 september 2003 - 17:06    reactie #5
geplaatst door: Erenmo
Ik heb inderdaad hetzelfde modem. Volgens mij zijn nog niet alle routers geschikt voor het nieuwe protocol.
Router & wanadoo cable
17 september 2003 - 19:04    reactie #6
geplaatst door: dienjo
in mijn oude huis had ik ook cable wanadoo,
met een routertje en daar 4 comp's aan hangen... no problemo!

alleen weet ik ff niet meer wat voor een modem we daar hadden!?
volgens mij een com21 ofzo? weetikhet...

istallen van router ging vlekkeloos! :thumbs-up:

--------------------------------------------------------
---> I prefer to be called...evil genius
Router & wanadoo cable
17 september 2003 - 22:08    reactie #7
geplaatst door: Paul Scholte
Ik heb ook een com21 modem, met een Wanadoo Cable premium abonnement. Sinds de afgelopen Klokhuisdag heb ik er een DrayTek router tussen geplaatst. Mijn huisnetwerkje bestaat uit een iMac/233 die een vaste verbinding heeft met de router en een iBook/900 die via Airport (Graphite) aan de router zit. Het instellen was een fluitje van een cent.

Toen ik trouwens nog gebruik maakte van het Wanadoo Cable basic abonnement, had ik dezelfde com21 modem, dus dat moet volgens mij geen probleem zijn!

Succes!

Zonder humor draagt geluk geen vruchten - Drukpa Rinpoche
"Kan-ie nou al een beetje overweg met je computer?" - Peter van Straaten
Router & wanadoo cable
17 september 2003 - 22:51    reactie #8
geplaatst door: DigiAntje
voor dergelijke problemen moet je niet een provider helpdesk bellen Op xs4all na wordt er nauwelijks mac ondersteund. Men werkt bij de helpdesks met boekjes: Klant zegt op eerst vraag A ga naar bladzijde 20 voor antwoord b..:crazy:

dit forum net zoals de andere is er beter geschikt voor of je belt je apple dealer. Dat scheelt een hoop frustraties en is je apple dealer niet bereid fatsoenlijk antwoord te geven zonder met een factuur te zwaaien is hij je niet waard om als klant te hebben :mad:

succes,

digiantje  

Antje (she takes it easy she uses a Mac)